S9+ eller Note9?

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av MastaIce, 21 nov 2019.

  1. MastaIce

    MastaIce Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Havoc OS
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Resurrection Remix
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Jag velar nu mellan denna och Note9.
    Jag sitter just nu med en gammal Note4 (rootad ofc med Lineage Android 9 Pie).
    Den funkar bra men, jag känner att det kan vara dags för en uppgradering nu :)

    Skillnaden mellan Note9 och S9+ är ju batteriet och det är det jag är mest orolig för.
    Samsung har ju inte direkt varit kända för bra batterier och det va längesedan man satt med Touchwiz och Samsungs Android.
    Nu är det OneUI då, men hur är telefonen efter ett år? Batteri? Lagg?

    Jag har inga problem med att återställa telefoner och jag kan tänka mig att många upplever problem med programvara när dem har kört samma sak i ett år, utan att rensa cache eller återställa Android.

    Idag så har jag väl omkring 3-4 SoT och i standby så kommer jag väl upp till 2dagar.
    Jag kör ju Stör ej och avstängt WiFi och 4G på nätterna.
    Mitt batteri slukas väl som mest när man lyssnar via Bluetooth på SR eller Google Play Music.
    Jag kör inget Facebook, men Messenger och Whatsapp har jag.

    Sedan är såklart skillnaden pennan mellan Note9 och denna. Jag har ju inte kunna använda min penna så värst mycket på Note4 och Lineage, men jag kan tänka mig att det är en stor skillnad på Note9 pennan. Men det är inget måste, det är mest batteri man är orolig för.
     
  2. m0hamed

    m0hamed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra
    Har en s9+ och batteriet på den är bra. Samsung med One ju känns mycket bra. Jag får ut 4-5h sot med mycket Spotify,Youtube,netflix och spel. Har jag dålig nät då blir det mellan 3-4h sot. Gillade inte Samsung då mina tidigare har oftast strulat. Men med s9+ har den kört på och den har aldrig strulat. Allt flyter på bra och skärmen är .