Så här får koreanerna sina Galaxy S (Vi kan känna oss blåsta...)

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Husknuten, 28 jul 2010.

1. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Sökte lite på youtube och hittade då en unboxing-video på Samsung M110S Galaxy S som är det fullständiga namnet på den koreanska versionen. Koreanerna får med två batterier samt en hållare som kan koppla laddaren till och ladda ett batteri utanför telefonen.

Telefonen finns bara i 16 GB-version. Våra har 8 GB även om det finns 16 GB-versioner av Galaxy S i9000 som inte går att köpa i Sverige...

Vidare har telefonen inbyggd TV-mottagare o_O Kolla Längst upp i hörnet vid kameran så sitter där en antenn för just detta. Även bakstycket är anpassat med ett litet hack vid. Telefonen är även 2 gram tyngre om ni kollar i specarna. Nu är TV-mottagaren anpassad för DMB-T vilket inte finns i Sverige, så vi skulle inte kunna använda den... Men vad är det som motiverar de andra skillnaderna egentligen?

Unboxing-video M110S Galaxy S:
    http://www.youtube.com/watch?v=zMsGvAk0jNM

Specs i9000 Galaxy S
    http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-3115.php

Specs M110S Galaxy S
    http://www.gsmarena.com/samsung_m110s_galaxy_s-3418.php

2. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Samsung är koreanskt.

3. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Loadern va ju bra mycket schysstare med :D

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har ni inte sett den amerikanska varianten på SGS? Captivate eller vad den heter, den har riktigt schysst baksida med metal och ett litet skjutreglage man drar ner för att få bort metalbakstycket, ser ut att var mycket bättre byggkvalité. Sen verkar den ha flera touchknappar på framsidan också.

http://www.youtube.com/watch?v=UILnttAYPrg

5. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det är en av fyra amerikanska varianter. Den saknar dock frontkamera och jag skulle inte vilja ha de fyra touchknapparna istället för den uppsättning vi har nu.

6. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag är nöjd med min telefon. Dock är det min första android lur. Hoppas bara på att samsung släpper en officiell uppdatering snart och så väntar ju alla på froyo

7. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Men undrar varför man valt att göra dem så olika beroende på om det är Europa eller USA? vill självklart ha kvar frontkamera men baksidan var klart schysstare på Captivate tycker jag.

8. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    För att operatörerna i USA har råd att betala för omdesign och VILL göra det för att få en "unik" telefon.

Sent from my GT-I9000

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Vi har fått den "riktiga" Galaxy S. I USA är marknaden inte lika smidig som här och operatörerna vill ha något unikt att dra till sig kunder med så varje operatör har fått en egen version.

Det skulle ju vara enklare om de kunde ta den som den är så i princip hela världen har samma telefon och de bara anpassar antennerna till de olika näten.

10. Husknuten

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

De amerikanska versionerna känns väl rätt klara varför de finns. Men vår är ju en rakt av en försämring av den koreanska. Känns väldigt konstigt

11. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Så din telefon har en kvalitet som bedöms efter huruvida den har en funktion du inte kan använda även om den funnits där (TV-antennen) och hur många batterier som följer med?

En korean betalar ungefär lika mycket för sin Galaxy S som vi gör här (med omräknade lönenivåer och så). Det är inte särskilt konstigt att de får med lite extra tillbehör jämfört mot oss med tanke på att de inte behöver importera telefonerna.

Last edited: 28 jul 2010
  12. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    i Malaysia hade dom med 16gb varianten det vet jag den såldes dock vad jag förstod inte utan abbonnemang (möjligt att man hade kunnat hitta det nånstans men där jag var och testade den var det så iaf).

13. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Varför skulle vi vara blåsta? Man får vad man betalar för. Om koreanerna får en rosa plyschelefant på köpet så lär ju priset vara därefter.

Man kan säkert köpa till alla tillbehören om man behöver dem (utom TV-mottagare). Bättre så än att tvingas betala för en massa extra jox som man inte behöver.

14. Husknuten

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Ja, men knappast till samma pris som om de skulle ha ingått från början. Ett extra originalbatteri och den där laddaren (i den mån man ens får tag på den) kostar lätt 1000 kr. 16 GB inbyggt lagringsutrymme kan du inte heller köpa till.

Dessutom är deras nallar säkerligen ordentligt mycket billigare. Vilken elektronik är inte det i dessa länder? Brukar vara nedåt halva priset.

Då borde man väl för pengarna kunna kräva åtminstone en lika kompetent mobil som koreanerna får?

Men det är väl det som kallas "marknadsstrategi" Priset till kund har inget med tillverkningskostnaden att göra, utan vad man kan ta ut på respektive marknad...

Last edited: 28 jul 2010