Har suttit och "sneglat" på denna tråd ett bra tag nu, och nu undrar man givetvis varför?
JO min son sa upp sitt abbonemang på
Telenor eftersom vi har dålig mottagning här där vi bor.
Och han tecknade ett abb hos 3 och valde då en Blackberry 9900 Bold i abbonemanget.
Allt var "frid och fröjd" en vecka om jag minns rätt? Det fungerade bra allting.
Sedan kom han hem en dag ifrån skolan och plockade upp Blackberryn ur fickan helt död.Den blev strax innan jättevarm helt plötsligt när den låg i fickan.
Den lämnades in på 3 butiken där den var köpt. De gav sonen en lånetelefon som fungerade i 1 timme ungefär. Sedan byttes denna lånetelefonen till en annan och snart hade han testat 4 olika lånetelefoner.INGA FUNGERADE.
Han tog med sig en Sonyericson telefon som de plockade i ett simkort som fungerade så länge så han hann sätta sig ner på tåget sedan la det av.
Detta upprepades så många gånger de närmaste veckorna att vi har tappat räkningen nu.
Han har stått mitt i stan 500m ifrån deras mast och inte haft någon täckning.
Nu har vi testat så många simkort i olika telefoner att det ligger simkort överallt i huset.INGA FUNGERAR.
Hans Blackberry ska enligt info varit en vända i England för reparation, men det är så länge sedan att jag eller vi inte kommer ihåg hur den ser ut?
Igår blev jag (hör och häpna?) uppringd av en av de inblandade i denna härva och han frågade mig varför vi inte hämtat ut luren som ska (enligt honom ) finnas på en Preemmack i nästa by.
Han lovade att han skulle skicka inlämningsnummret till min mail så jag kunde hämta ut den.
Det kom givetvis inget mail så jag ringde än en gång till 3 och där visste de ingenting!!!!!!!!! SUCK!!!
Enligt den förre personen var det DHL som hade levererat den till denna Preemmack , men nästa person säger : Vi skickar aldrig något med DHL.
Han kan inte kolla upp vem jag talade med innan heller (jag satt på en stökig buss) så något inlämningsnummer existerar uppenbarligen inte?
Jag har försökt att få detta kontrakt avslutat med dem i många veckor nu.
Orkar snart inte att tala med 3 mer, de har min son i sitt (Garn) han lär aldrig komma ur detta uppenbarligen den saken är klar.
Jag har ALDRIG varit i kontakt med ett företag innan som är så "Osmidigt" och i mina ögon är de "banditer" och "rövare" de skickar fortfarande räkningar till min son för något han inte kan använda.
Sitter och funderar på om massmedia har något intresse i en sådan här historia? Aftonbladet har ju uppenbarligen "Nyhetstorka" så vem vet?
Konsumentverket ska jag också ta kontakt med den saken är klar.
Igår efter att jag suttit och ältrat detta med den personen som jobbade på "Teleperfomance Nordic Stockholm" (Tack True caller) Så sa sonen att :jag funderar på och inte ha en mobiltelefon mer? SÅ hårt tar detta på oss att alla de här hundratals gånger sitta och försöka få ett avgörande och saken är den att jag har nog ringt upp MINST 500:- till 3 och sonen har garanterat åkt buss och tåg för MINST lika mycket.
Men nada, det är som att köra huvudet i väggen. Nej skit ni i era kunder så illa behandlad har jag aldrig blivit i hela mitt liv förr. Så ett varningens ord till de som funderar på och skaffa ett 3 abbonemang "GÖR INTE DET" Jag är ett levande bevis på att 3 ska man passa sig för den saken är klar.
PS: Detta är en enormt "förkortad" version av historien, jag fyller år idag och sitter och väntar på att mina barn ska komma.
Har därför inte tid att gå in i detalj hur denna historia har varit men kan säga att jag har lagt ner hela min själ i detta och så är det med min son också.Han orkar inte ens gå tillbaka till butiken ens.Butikschefen vill inte tala med oss (gömmer sig) och tja? Vad ska man säge he he .
Click to expand...