Säga upp Tre-abb?

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Bobby, 2 jan 2012.

  1. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Ja "prata går ju men prata så det går"det är en annan sak.Menar 3 givetvis. Jag drömmer mardrömmar om detta.Skulle vara intressant att hitta en som lyckats att säga upp sitt abb hos dem. :money:
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Det är väl mer eller mindre omöjligt..
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har lyckats flertalet gånger, inga problem med det hos 3 alls. Värre var det hos Bredbandsbolaget och när kag hade Telia en gång i tiden.

    Jag ringde bara in till 3 och bad att få avsluta mitt abonnemang, några dagar senare fick jag en bekräftelse i brevlådan. Inge problem för mig inte.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testat att skicka ett brev till reklamationsavdelningen? Annars kan du ringa dem, de går inte ut med numret - men det gör jag; 0735-300 303 de har öppet 09.00-12.00 men kan även ringa upp dig (om du får kontakt med dem) efter 12 :)

    Lycka till! De brukar vara grymt hjälpsamma där på reklamationsavdelningen då det är 3s sista utväg att lyckas vända en missnöjd kund till en nöjd(are) kund igen.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    benhur gillar detta.
  5. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag tackar och bugar djupt för denna ovärdeliga information. :cool:

    PS: Nu var det enkelt att ringa dit.
     
    Last edited: 23 jan 2012
  6. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Idag har jag ringt 3 (TRE) och det var inga problem att få fatt på dem och hon som svarade skulle ringa mig senare på dagen.
    Jomen hon ringde mig runt KL 16 senare på dagen och gav oss ett inlämningsnummer på paketet och var vi skulle hämta ut det.
    Problemet är att numret inte stämmer och i mitt tycke fel kommun.
    Har nu varit på varenda utlämningställe jag kan komma på men luren existerar inte, den finns inte helt enkelt!!!
    Om jag får den frågan "vad jag tycker om tre nu?" så förstår ju alla vad svaret blir.
    :money:
     
  7. 3Sverige

    3Sverige Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej "benhur"

    jag har skickat ett meddelande till dig här på Swedroid.

    Med vänlig hälsning
    Johan Wistrand
    3Kundrelationer
     
  8. Thompos

    Thompos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Med tanke på hur värdelöst det är med Abb och hur mycket billigare det har blivit med kontantkort. så bytte jag när mitt tele 2 abb gick ut till kontant kort. Den friheten man har med ett kontant kort är grymt. Har idag telenor kontant och kan välja varje månad vilken typ jag vill ha. Min telefon köpte jag kontant. Frihet är underbart.
     
  9. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Är det? Vad ringer du för? Har du fria sms och vad betalar du för surf?
     
  10. Thompos

    Thompos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Idag kan jag betala 100kr i månaden. Fri surf,3000 sms till alla nät. 100 hundringen kan jag ringa för. 29 öre min. Helt ok tycker jag.
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kontantkort? Vilket?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tycker det är tråkigt med sådana här trådar då folk har problem med en viss operatör o s v. Inte för att folk har problem, utan för att dessa människor helt enkelt många gånger ger allt skäll på själva operatören i fråga och sedan skapar en känsla att som i det här fallet, att 3 är både skojare, bedragare och annat på det, vilket är långt ifrån sanningen.

    Samma klagomur finns om både Tele2, Telenor och Telia så detta är inte något som är ett specifikt problem hos 3. Det är som sagt människor som jobbar i alla dessa företag och alla människor gör fel ibland, som tråkigt nog då träffa själva kunden ifråga. Det är jättetråkigt att läsa om Ben Hurs problem med uthämtning av mobil, och tror inte alls han ljuger, men hans sätt att uppgivet beskriva operatören som ena bedragar är t ex inte den uppfattning jag själv delar om denna operatör. SKulle helt klart vilja säga att ni som oroar er för dessa personer som skriver dåliga saker om sin operatör, skriver ner mycket, för det handlar som sagt om människor som helt enkelt har svårt att få sin operatör att förstå vad som är fel, som är trötta på de problem som de haft. Detta är inte något som majoriteten av 3s kunder känner igen sig i. Det är ett få antal kunder som ibland hamnar mellan stolarna. Skall erkänna har också gjort det en gång hos 3, då jag blivit lovad något, som faktiskt inte skedde, p g a att någon hos 3 då gav fel information till en säljare. Skulle som sagt få sänkt pris på 3familj & Vänner men det visade sig, att detta stämde inte alls. Detta är, faktiskt enda gången jag kan uppenbart säga att jag var både lite ledsen och trött på 3. Men samtidigt så har 3 varit för mig enbart stödjande, och stöttande när jag hade ekonomiska problem att betala räkningen i förra året och låg väldigt illa till. De lyssnade på vad jag sa, och hjälpte mig mer, än vad jag faktiskt själv begärde, så i mina ögon har de snarare förstärkt min känsla att 3 snarare är ett mänskligt företag som lyssnar på sina kunder.

    Men tyvärr gör människor fel, och t o m system är inte felsäkrade, eftersom människor skapat systemen. Tyvärr. De som klagar, deras sistuation är verkligheten, helt klart, men den är inte verkligheten för majoriteten av 3's kunder för om det vore så, hade 3 helt enkelt inte haft några kunder alls.

    NI som har problem, hoppas allt löser sig till det bästa. Och just det för att komma tillbaka till trådens topic, det är som sagt inga problem att säga upp ett abonnemang hos 3. Precis som de övriga operatörerna så har 3 en bindningstid på som förnyas varje månad. 3 kallar detta felaktigt uppsägninstid, (de övriga operatörerna har samma namn på saken) detta är en bidningstid även om den förnyas var tredje månad. För att få korrekt datum för att anpassa sin uppsägning så den blir så billig som möjligt, så frågar man kundtjänsterna hos den operatör man vill säga upp sig hos när detta datum infaller, och skriver sedan mail, eller som hos 3 direkt i telefon att man vill säga upp abonnemang. Skall inte vara några problem, om detta görs korrekt.
     
    Kurt gillar detta.
  13. Thompos

    Thompos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej Cammen

    Jag har telenor messa mera. Första gången kan du tanka 150 kr messa mera. Sen kan du fylla på med behåll ditt pris för 100kr. Då laddas kortet med 3000 nya sms. Telenor har 30dagars fri surf vid varje laddning oavsett belopp, fram till 21 maj. Och hundringen kan du ringa för.
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jaha, då blir det ju ändå billigare med abonnemang om det bara ingår surf till 21 maj. För 169kr/mån får du fri surf och 3000 fria sms med 3 abonnemang tex, finns liknande abonnemang hos alla operatörer.
     
  15. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Du har så rätt i det du skriver, men angående säga upp så är det smartaste sättet för att undvika dessa 3 månaders uppsägningstid att säga upp abonnemanget 3 månader innan bindningstiden går ut på så sätt slipper du de tre extra månaderna :)
     
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hihi, tyckte jag skrev så? GJorde jag inte det i slutet? Annars är det ju bra du förstärker mitt något flummiga förklaring... hehe
     
  17. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Så sant!!
    Som tillägg kan man oxå säga att tyvärr finns risken oxå att bli bemött på ett sämre sätt om man är otrevlig mot kundtjänsten! Vissa har ju tyvärr en militant inställning o skäller redan vid första kontakten med kundtjänst, oavsett vad det är för storlek på problemet.
    Visst finns det kurser i hur man ska hantera såna kunder för att få dom på "rätt sida" igen, men alla företag kanske inte kostar på sina medarbetare sånt?! Därför kan personen i kundtjänsten reagera på fel sätt o ta åt sig personligen av skället och bli tjurig mot kunden och inte bry sig om dennes problem... Oproffsigt..men det händer tyvärr!
    Så mitt tips är att hålla sig lugn, prata lugnt o sakligt o trevligt o beskriva problemet så korrekt o begripligt som möjligt. :)
     
  18. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Hoppas innerligt inte att någon hamnar i samma situation som jag (Vi) varit.
    Jag har jobbat i serviceyrken i nästan hela mitt liv och vet hur otrevligt det är när det kommer en person och skäller. I synnerhet om det inte finns någon anledning. Nu fanns det anledningar och om man tänker efter lite så kanske man får en liten misstanke om att det finns en massa som jag inte berättat. Jag har i många månader suttit och varit hur trevlig som helst. (det är jag oftast) men alla når en gräns till slut där "Måttet är rågat" eller där gränsen är nådd" och i mitt fall tar detta LÅNG tid.
    Försök inte inbilla mig att ni hade gjort annorlunda, till slut blir man grinig som bara den och gör saker som man i "normala" samanhang aldrig skulle gjort.
    Telefonen är tebaks kan jag informera om, en ny lur som ser ut som en testversion av nämnda märke eftersom powerknappen sticker ut och det är ett kryss på trackpaden b.l.a. Lite sned ihopmonterad men den fungerar och det är huvudsaken.