Fråga: Säkerhetskopiera allt och installera om till en ren installation av ICS?!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av BajaMajaN, 7 jul 2012.

1. BajaMajaN

BajaMajaN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wollie-Bollie! :)

Jag uppdaterade min Arc här om dagen, tyckte den rullade på bra, men nu har den börjat frysa ihop och jag kan inte göra något alls, enda alternativet är att ta ut och in batteriet. :(

*Hur säkerhetskopierar jag _allt_ på mobilen? (bilder, musik etc som finns på telefonens minneskort, tar ut SD-kortet när jag tänkte återställa) jag använder Mac OS X men kan även köra Windows.

*Hur gör jag en helt ren installation av ICS? (Mac/win)

Finns säkert trådar om det här, men jag hittar tyvärr inget som hjälper mig, men länka gärna om ni vet någon och så! :)

Trevlig lördagskväll!
    BajaMajaN <3

2. borehead

borehead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

BUMP på detta! Jag är också högst intresserad av att installera rent ICS (som Google vill ha det). Någon som är bra på detta och kan hjälpa till?

3. flawlless

flawlless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

appar kan inte backuppas om du inte rootar efter att du installerat om - för att stoppa in dem igen.

om du vill göra det efter kan du installera titanium backup, gå till säkerhetskopiera/återställ, och trycka på varje app du vill spara, välj "säkerhetskopiera!"

sedan när du blåst luren och rootat den kan du göra likadant fast välja Återställ, för att få apparna tillbaka.

ang saker på minneskortet: inget rörs. Jag tror inte ens de appar du sparat på minneskortet försvinner, så du tappar plats om du inte avinstallerar dem, då telefonen inte hittar dem efter en återställning.

För att nolla telefonen: Inställningar, Säkerhetskopiering och Återställning, (här finns även andra alternatic för säkerhetskopiering, aldrig använt dem, kanske funkar jättebra), sedan Återställ Standardinställningar
    (alternativet under sparar appar, konton osv som finns, och blåser alltså inte ur luren så mycket som man kan önska.)

Lycka till.