Fråga: säkerhetskopiera

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av ThE_HooD, 16 apr 2012.

1. ThE_HooD

ThE_HooD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Hox är min första Android telefon och tänkte bara höra hur det är med att säkerhetskopiera.
    ska skicka in och doa min för gula fläckar övre delen av skärmen.
    finns det någe sätt att göra en kopia av telen så jag slipper börja om från början med den nya jag får?

mvh andreas

2. jeo

jeo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

synk

Kontakter - Tryck meny när du är inne bland kontakterna och exportera kontakter till SD-kort. De sparas då som en fil som du sen kan importera tillbaka till din nya lur. Filen heter .vcf i slutet, så det kan du söka på om du inte skulle hitta var på SD-kortet den landat.

Appar - AndroZip använder jag till att göra back up på mina appar. Titanium back up funkar också, men den kräver root-tillträde, vilket också krävs om du vill spara informationen i apparna (som poäng i spel och i anteckningar i anteckningsappar)

Kalender - Synka den med Google calender i Gmail. Sen är det bara att synka tillbaka när du fått din nya mobil.

Använder du Go Launcher EX, så kan du säkerhetskopiera alla inställningar du har i den i menyn till Go Launcher EX. Säkert likadant på de flesta Launchers, men tror inte att det är så på Sense.

Lycka till!!