Sälja Desire från komplett.se

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MartinAsplund, 17 maj 2010.

  1. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om man säljer en splitt ny oöppnad Desire till någon hur blir det då med garantier och sånt. t. ex. om personen köper min oöppnade Desiren, får en spricka i skärmen och lämnar in den till Komplett kommer den då att fortfarande vara kopplad till mig via garantin på nåt sätt?

    Jag beställde nämligen två Desire, en från elgiganten.se och en från komplett.se eftersom jag var osäker på vilken som skulle komma först. Fick min Desire från Elgiganten och ville sedan ångra köpet hos Komplett men det gick inte pga. att dem redan hade skickat iväg den. Fick veta att jag skulle hämta ut den i deras butik dit den var beställd och samtidigt betala, sedan skicka tillbaks den till dem och efter det få alla pengarna tillbaks förutom pengarna för tillbakafrakten.

    Vet inte vad en tillbakafrakt kostar med känns lite dumt att jag ska behöva skicka tillbaks den då någon annan skulle kunna få den. Jag skrev detta till dem utan att få något svar. Man tycker ju att det känns dumt att jag hämtar ut min Desire och skickar tillbaks den samtidigt som dem skickar dit ett annat ex. av Desire till någon som har beställt. Känns ju lixom som lite onödigt.
    Jag fick även veta att om jag inte hämtade ut den inom fem dagar så skulle jag åka på en avgift.

    Om jag nu säljer den kommer den då att ha någon koppling till mig vid ev. skada och användning av garantin?
     
    Last edited: 17 maj 2010
  2. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Efter lite sökande på forumet hittade jag detta: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9527&highlight=garanti
    hoppas det hjälper
     
  3. emsel

    emsel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I den butik du kan hämta ut den borde du kunna häva köpet.
    Jag ställde frågan i min uthämtningsbutik om det var dit jag skulle vända mig för garantiåtgärande, svaret var ja. Då räknar jag med att en eventuell reklamation också kan göras dit.
    Om inget annat hämtar du ut den, och lämnar sedan tillbaka den sekunden senare med hänvisning till din ångerrätt vid internetköp.