Fråga: Sälja rootad med hboot 1.54 s-on

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av ahlsn, 10 aug 2013.

1. ahlsn

ahlsn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så jag har gått tillbaka till min iPhone efter ett tag i Androidvärlden och tänkte göra mig av med min HTC One. Problemet är att den är rootad med s-on och hboot 1.54 vilken jag har förstått inte finns möjlighet att låsa upp så jag kan "fabriksåterställa" telefonen.

Jag kommer vara klart tydlig med info kring detta i min annons och kommer anpassa priset därefter.

Jag kör fortfarande stock Sense. Vad kan/bör jag göra vid försäljning för att kund ska få så återställd telefon som möjligt? Om jag kör fabriksåterställning inne från settings menyn så raderar den mina inställnigar och program men de kommer fortfarande ligga kvar rootad med s-on. Vad innebär detta för komplikationer för kund såvida de är nöjda med att bara köra stock sense?

2. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du kan ju fortfarande återställa den till stock så att nästa användare kan få OTAs. Sen att det står tampered på bootloadern spelar inte så stor roll då nästa användare antagligen aldrig kommer gå in där. Om han gör det så betyder det att han ändå tänkt roota. Nu vet jag inte om det finns en RUU till senaste fw

Skickat från min GT-I9505G med Tapatalk 4