Sällsynt problem (knäpptyst under samtal)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av steevee, 28 maj 2010.

1. steevee

steevee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Jag är stolt Desire ägare sedan en månad sedan. Igår började det första problemet att synas/höras. Mitt under ett samtal blir det knäpptyst och jag hör inte den jag pratar med och de hör ej mig. Dessa avbrott ligger på mellan 4-10 sekunder och händer totalt slumpmässigt. HTCs support hade ingen aning om vad problemet var.

Jag har letat runt lite på nätet och hittat en med liknande problem:
    http://androidforums.com/htc-desire/75649-phone-keeps-cutting-off-during-call.html

Han löste problemet genom att få den utbytt.

Vad ska jag göra? Desiren är i ett riktigt nyskick och det är tråkigt att det blivit såhär då jag inte heller har experimenterat med apps osv.

Någon med samma problem ?

2. Droid75

Droid75 Guest

Har aldrig hört om något liknande. Kanske lite dum fråga, men har du kollat så att det inte är problem i den andra personens mobil?

3. steevee

steevee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry, glömde tillägga, jag har testat med 5 olika personer och det händer med alla 5! Testade även mitt simkort i en annan telefon, men där fungerade det felfritt.

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om det här problemet uppstår frekvent och mot flera olika telefonnummer och operatörer, då hade jag definitivt bett HTC att byta ut den/reparera den. Låter som ett solklart garantiärende.

Innan jag skickat in den så hade jag dock provat en fabriksåterställning, bara för att vara på den säkra sidan. Det kan ju vara så att man installerat någon app som har denna olyckliga effekt.