Fråga: Sämre batteritid med Go Launcher EX?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bbn, 2 jan 2012.

1. bbn

bbn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Installerade Go Launcher EX i helgen, och diverse tillbehör så som themes och widgets till det. Även tankat hem Battery Gauge Widget, och den körs ju hela tiden i bakgrunden med en liten ikon på batteriprocent i notifieringsfliken högst upp.

Antingen inbillar jag mig bara, eller så tar telefonen mer batteri med nya launchern? Någon som har några synpunkter på detta?

Har funderat på att köpa det nya batteriet till telefonen, då batteritiden inte var den bästa när jag körde TouchWiz

2. Belfia

Belfia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har kört GO Launcher EX ganska länge nu och har inte märkt någon skillnad gentemot TW. Dock kan det säkert skilja beroende på hur mycket man har lagt in på skärmarna. Själv kör jag ganska minimalistiskt. Har dessutom det starkare batteriet (2000mAh) och min tele klarar sig utan problem i ca 2 dagar med normal användning.

Använder jag den riktigt hårt så brukar det ligga runt 20% vid läggdags (då laddar jag).

3. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Körde Go Launcher nyligen men märkte inte av att den drog mer batteri än TW. Rappare var den dock. ;) Som Belfia, så fick jag ut ca 2 dagar på båda launchers vid normalt/mindre användande på standard batteri.

4. bbn

bbn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Okej, jag har 5 skärmar.. det är ju till och med mindre än vad det var i TouchWiz :P Men jag tror att det är inbillning bara, den har tagit 30% batteri sen 06 imorse, då har jag spelat i ~30 min, ringt litegrann, facebookat osv.

5. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Skippa widgets och se vad det gör.

Sent from a Galaxy SII far far away...

6. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Grannen klagade också på batteritiden med GO Launcher. Jag märkte dock aldrig av det när jag körde med den.