Sända kontakter med sms

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Merdon, 21 feb 2010.

1. Merdon

Merdon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är sjukt nöjd med min Nexus one. Har dock ett ganska enkelt problem som jag inte lyckats hitta någon lösning på. Det finns inget enkelt sätt att skicka kontakter via sms??? Hittar inget bra fungerande program på Market heller. ContactSender är det enda jag har hittat men den hittar inte Nexus one's kontaker sen när man ska sända kontakten. Då måste jag ju komma ihåg numret till den personen jag ska skicka kontakten till.

Hur har ni andra löst det?

2. Putte

Putte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att skicka via sms har jag inte lyckats med men det fungerar i alla fall att skicka via mail eller via bluetooth med hjälp av programmet Bluetooth File Manager. Gå bara in på contacts>Klicka på önskad kontakt>Menu>Share

Det är ju inte riktigt svar på frågan men fungerar som nödlösning. Håller dock med om att det hade varit bättre att lösa det via sms.

3. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag saknar detta också.
    För ett tag sen så gjorde jag en "Feature Request" på Handcent's forum.
    Om ni vill ha den här funktionen så är kanske en app som denna den största chansen. Svara gärna på tråden och visa ert intresse. :)
    http://bbs.handcent.com/viewtopic.php?f=6&t=1068

4. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

annars kan du ga in i kontakter och halla in pa numret sa kan du kopiera det och sen klistra in det i medelandet.

5. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det är ju "sända nummer med sms".

TS ville skicka kontakt.

Dock tycker jag det verkar "dumt" att kunna göra med sms. Tom med SE funkade det dåligt på, eftersom varje nummer skulle skickas via ETT sms.

/Söder

6. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har man en HTC Hero kan man skicka kontakten genom att trycka meny knappen då man tittar på kontakten. Då skickas den som ett vcard till den man nu vill. Men det är på HTC Hero med Sense UI förståss...