Saker ni stör er på med er X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Aegd, 10 juli 2010.

1. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har samma problem och det gäller även längst ner till höger. Har varit så sen jag köpt den. Dock använder jag de områdena väldigt sällan

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har en likadan sambo, möjligt att det inte är ett X10-specifikt problem

3. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

nån som vet var man kan lämna in sambon??

4. kallediallo

kallediallo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med. När man backar i mobilens webbläsare så hamnar man inte på samma ställe utan längst upp på sidan, så får man rulla ner.

5. zikkan

zikkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Att USB-kontakten sitter på övre kortsidan av telefonen och har #¤%&§ pilligt skyddslock. På min gamla HTC TyTN satt den "fritt" på undre kortsidan. Fullständigt hopplöst pilligt när man skall sätta telefonen i den aktiva bilhållaren från Brodit.

//zikkan

6. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tog bort skyddlocket för USB ingången (ok, den ploppade ut sig själv och sen hittade jag den inte igen). Jag letade inte speciellt mycket heller.

7. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är inte telefonen X10i du är irriterad på.. det är operativsystemet Android och dess webbläsare..

borde skapas en tråd som heter Saker ni stör er på med er Android.. där mjukvarurelaterade problem kan diskuteras...

8. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det finns ju redan en android-del i forumet. En som inte är kopplad till ett telefonmärke.

9. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Aha.... nu fattar jag. Har faktiskt inte ens reagerat på den saken. Möjligen är det nog gjort ett steg till för att minska felringningar kanske. Såg inte detta som ett problem alls. Kanske därför jag inte hängde med där. Men ni har rätt. Men man kan ju göra på mitt sätt också, då kommer man inte dit. :-)

Hmm.... testa å byt ljud till trumpet, eller pukor, så kommer ni garanterat å hoppa. :-) Som jag sa, hade samma problem, men det är ju bara å fixa ett skrämmande ljud, så är det problemet ur vägen. :-)

Last edited: 12 juli 2010
  10. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

-Otroligt dåliga ljudkvalitén vid samtal. Burkigt och låg volym. Vid de 3 högsta lägena (som behövs för att höra något) så sprakar/knastrar högtalaren. Bättre volym med headset, men dålig samtalskvalite.
    -Fota knappen är seeeeg, plastig och ingen känsla i den.
    -4" skärm är för stort och jag kan inte hantera den med 1 hand. (normalstor manshand) :)
    -Skärmlås "bågen" är heldum, efter x antal drag börjar man tröttna på bågformen och slarvar lite lite och då får man dra med fingret flera ggr för att lyckas. Missat samtal flera ggr på detta vis.
    -Knappen A blev bättre i uppdateringen men touchresponsen är inte lika bra som dess huvudkonkurrenter.
    -Vita x10 är såpa hal på bordet men även i handen. Jag köpte invincible shield och klistrade på bakstycket. Det blev bättre.
    -2st Råstarka lysdioder i fronten mellan knapparna. När man använder luren i mörker blir man snudd på bländad av dem.
    -Daglig laddning, måste pilla bort skyddslocket för mini usb...
    -Enligt mig, för högt SAR värde... 1,25. Konkurenterna ligger ju 0,5 - 1 enheter under.

Jag har mer... men nu tycker jag att jag reflekterat det som gjorde att jag sålt min x10. Jag kommer dock sakna kameran.

Jag är en SE fanboy... ligger mig varmt om hjärtat men X10 var för mig en sån besvikelse. :(

Last edited: 13 juli 2010
  11. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8.717
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Jag rekommenderar appen SMS Popup ... då kan du ställa om dina inställningar, så att den vibbar två korta.. två långa .. en kort .. en lång .. med olika LED lampa färger ... påminnelse ifall man inte har kollat eller hört SMSet första gången o s v ..

Mycket användbar APP :) just download it från Market.

12. jwi

jwi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vid sms-skrivande är enter=skicka, mycket irriterande då entertangenten sitter farligt nära piltangenter och bakåtsteg... Har skickat ett otal ofärdiga/felskrivna sms.

Ja, det är egentligen ett android-störmoment, vet.

13. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

När man under samtal använder "knappsatsen" (ni vet, som man gör när man ska knappa sig fram till rätt telefonkö och sånt skit som man får med dagens besparingar hos alla som har telefonsupport) så låser telefonen skärmen och man måste trycka två gånger för att låsa upp. Oerhört irriterande.

Sen håller jag med elpapo om de två helt snurrigt starka lysdioderna mellan knapparna. Vad ska de vara bra för. Knapparna syns ju inte bättre för det, snarare tvärt om. Billigt att inte symbolerna ovanför knapparna lyser istället.

14. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Det här beror väl på vad du själv ställt in för tid på skärmen i inställningarna. Fördelen är ju att skärmen inte lyser och drar batteri om du snackar längre stunder. Hade ju varit trevligt dock om den startade upp själv efter samtalet, men hellre att den låser än drar batteri iaf.

15. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

det går att ställa in i flera tangentbord, så kolla om inte du kan ta bort den funktionen i inställningar.

16. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det är ett SE störmoment, i standard programmet för sms i Android så betyder enter ny rad. Det är alltså en feature i SEs sms app. :)

17. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Ha en liten fingertopp kvar på skärmen, så håller den sig vaken. hihi

18. jwi

jwi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittar inte den inställningen i något tangentbord jag har installerat. Har hittills inte hittat något tangentbord jag är helt nöjd med, standardtangentbordet är nog det bästa förutom störmomentet med enterknappen.

Kanske lite OT men någon kanske kan tipsa om ett riktigt bra tangentbord? Kör just nu swiftkey vilket är väldigt bra på att gissa ord, men där saknar jag åäö och piltangenter att stega sig runt i texten.

Last edited: 17 juli 2010
  19. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag fortsätter att reta mig på att S-E inte kunde sätta kontakterna på ett sådant sätt att det går att köra luren i en dockningsstation. Det vore enklare med laddningen som ju behövs ganska ofta. Det skulle göra det enkelt att sätta telefonen i bilen. Det skulle göra det möjligt att ansluta till ljudanläggningar på ett enkelt sätt. Nu måste man fippla med sladdar och sedan lägga luren på nåt sätt där det är svårt att se skärmen. Jag har inte sett någon snygg lösning för bilen där jag kan köra laddning och använda gps-navigering. Där är dessvärre iphone väldigt mycket mer praktisk. Jag blir lite tjatig om det här men det är störande på en annars fantastisk lur.
    Android market utan betalapps är ingen brist hos just X10:an men det är en systembrist som jag tror påverkar möjligheterna för en bra utveckling av appar på ett negativt sätt.
    (Märks det att det regnar och är kallt idag?)

20. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Prova jonasl tangentbord

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=5475283

Jag tycker det är helt perfekt. Speciellt om man som jag har svårt att pricka rätt med lite större fingrar på de små knapparna i originalet. På detta kan man ha en variant med kompakt qwerty där det är 2 - 3 bokstäver per knapp och ÅÄÖ. Mycket lättare att knappa rätt i stående läge med det.
    Testa och se om det är nåt för dig.