Övrigt: Saker som irriterar med sgs3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av cerebrum, 28 jun 2012.

1. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Jag är helnöjd med min. Har bytt ut några stock appar mot andra på play, men jag kan inte påstå att stock fungerade dåligt.

Det enda jag kan komma på är att jag skulle vilja att volymknapparna endast justerade högtalar-/headsetvolymen när man är på hemskärmen, inte ringvolymen. Så man kan t.ex. justera ner ljudet innan jag startar musik/film. Ringsignalsvolymen ändrar jag nästan aldrig så jag behöver inte ha den på volymknappen.

Noxxx gillar detta.
  2. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

jag håller inte med om nåt av det du säger. har aldrig upplevt att det är svårt att trycka på den, inte heller behöver man trycka hårt.
    och nåt kapacitivt område ovanför knappen finns det inte heller, om du inte menar själva skärmen. har aldrig ställt till några problem för mig.

sen är det ju bra att ha den där när man ska boota telefonen till download-läget eller till CWM (home + vol up/down + power) :)

Last edited: 29 jun 2012
  3. orcophant

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

snabbaste sättet att göra det på utan att mappa om knapparna är att trycka på volymrockern och sen på kugghjulet som dyker upp på skärmen.

4. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    skillnaden är väl att en fysisk knapp kan du hålla på och trycka, medan en kapacitiv måste du "tappa" på. Något som inte alls skulle kännas naturligt för mig. Dock saknar jag en knapp för task-manager

5. cerebrum

cerebrum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det går alldeles utomordentligt bra att hålla och trycka även på en kapacitiv knapp.

6. pippen1001

pippen1001 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kan bara hålla med om att en av de få saker jag verkligen "hatar" med denna telefon ("förutom" att den inte har ett fysiskt tangentbord - har nästan lyckats skriva ordentligt med swiftkey istället.) är den där satans fysiska homeknappen, Ni som tycker om den har ni ens testat att hålla telefonen i vänster (eller höger handen) och testat skillnaden i kraft som behövs för att trycka på de tre olika knapparna, börja med meny sen back och sedan försök trycka ner home, nej jävlar den är så satans trög så det går typ inte utan att telefonen fipplar till. Vilket enligt mig är den mest retarderade design som jag har lagt märke till på en android telefon hittils.

7. Raveneye

Raveneye Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter här och försöker testa och förstå vilka problem folk har med hemknappen. Men kommer ingen vart.
    Min knapp är åtminstone lätt att trycka på och har inga som helst problem att trycka på den när jag använder telefonen med en hand. Däremot händer det ofta att jag i mistag trycker på de kapacativa knapparna, händer oftast med telefonen i horisontelt läge. Exempelvis med spel och när jag skriver. De kunde med fördel vara fysiska knappar.
    Hem knappen tycker jag att är bra som den är, käns mera naturligt för mig att väcka skärmen genom att trycka på hemknappen istället för power knappen.

8. Isola

Isola Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går utmärkt för mig. Jag har små händer och dessutom långa naglar. Kanske haft tur och har en hemknapp som är lite dåligt ditsatt. ;) Jag hade större problem med iPhones nedsänkta hemknapp.

9. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Tycker du att O2X var en bra telefon vill jag gratulera dig, känner inte många som håller med dig :)

Har reklamerat vansinnigt många och vann faktiskt en i en tävling en gång. Jag stod ut en vecka, sedan sålde jag den - till en gubbjävel som ville sälja tillbaka den efter 4 dagar :)

Testar en Xperia S ett tag nu, och den är på många sätt bättre än S3 men de kapacitiva knapparna kan göra mig så vansinnigt förbannad på den.

Skickat via min Xperia S via Tapatalk 2

10. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Hur kan man inte ens vilja ha en fysisk hem knapp? Sjukt jobbigt och irriterande att enbart kunna väcka telefonen med powerknappen. Tex om den ligger på ett skrivbord så vill man ju kunna tända skärmen utan att klicka på sidan av telefonen. Mitt tips till dig köp en o2x igen om du var så himla nöjd med den telefonen.

skickat ifrån min Galaxy S3

11. pippen1001

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

I mitt fall så tycker jag det är sjukt jobbigt att låsa upp mobilen med hemknappen, använder alltid powerknappen =p, så som vanligt är det en smaksak.

12. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha haft en Galaxy S i nästan 2 år så tycker jag det är riktigt skönt med en fysisk hemknapp, och även powerknappens placering är något jag gillar.

Faktum är att dessa två saker var något av en dealbreaker för mig när jag köpte en HOX först. Trots att jag har stora händer så kunde jag generellt sett inte nå med fingret till powerknappen utan att byta grepp, och jag vill kunna tända och släcka skärmen utan att byta grepp eller behöva använda två händer. Dessutom gillar jag fysisk hemknapp då det ger något att orientera sig efter när man handskas med telefonen i mörker.

Dock kan jag hålla med om att den fysiska hemknappens form lämnar lite i övrigt att önska, där var första S:en och S2:an betydligt bättre, denna är lite för liten. Vad gäller att man måste trycka hårt på knappen förstår jag inte hur folk kan ha sådana problem, antingen är era knappar defekta eller så trycker ni väldigt konstigt. Jag har aldrig upplevt att jag skulle vara nära att tappa telefonen för att jag måste trycka så hårt på powerknappen.

13. pippen1001

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Mitt problem tror jag är att jag håller handen med vänstern låser upp mobilen med pekfingret bakifrån, och lämnar handen i det läget, för att komma åt homeknappen måste jag då sträcka tummen mycket och även flytta in loillfingret som extra stöd till undersidan av telefonen vilket gör den väldigt ostabil, jag tror problemet helt enkelt är att telefonen är för stor för att jag skall kunna använda den komfortabelt.

14. orcophant

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

lås upp den med hemknappen istället då?

15. m1cke

m1cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Jag stör mig på hemknappen också, trodde att jag ville ha en fysisk hemknapp men nu skulle jag hellre slippa den. MEN nu när det påpekades att man utan den skulle behöva låsa upp med powerknappen blir jag lite osäker. Jag använder nog främst homeknappen till att låsa upp när jag tänker efter.

Däremot så är volymknapparna fruktansvärda, trycker på dem och ändrar ringvolym av misstag väldigt ofta. Hoppas att det går att få dem "sega" med någon mod i framtiden, skulle nog funka bra om man behövda hålla in knappen en halv sekund.

16. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Går alldeles utmärkt, inte det minsta trög.

Vilka problem folk har... o_O

17. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Det största problemet för mig (kommer från SGS1) är att telefonen är för stor för att jag ska kunna använda den med en hand.

På SGS1 så kunde jag nå alla ikoner med tummen i handen jag höll mobilen i, men nu är den så stor att jag inte når ikonerna längst upp... jag måste alltså flytta runt ikoner till program som jag ofta använder så att de inte hamnar i hörnen... idiotiskt...

Till er som klagar på hemknappen; Prova trycka på powerknappen istället för att låsa upp, sedan behöver man ju bara använda back.

18. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Nej du missuppfattar nog. Med en fysisk knapp kan du leta fram och hålla fingret på knappen utan att aktivera den. Det innebär en hel del fördelar tycker jag, eftersom känseln är en viktig del av ens varseblivning. Jämför touchknapparna på spel med en riktig gamepad.

19. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Oerhört underhållande med folk som ska visa sig så arga att de använder allsköns starka uttryck om småsaker. Det låter väldigt "geekigt" på ett kul sätt.

Jag gillar den fysiska hemknappen då en kapacitiv knapp inte kommer väcka skärmen och drar man upp den ur en ficka kan man tända den direkt på ett enkelt sätt. Jag skulle heller inte gilla att power-knappen satt uppå enheten då jag inte har så stora händer att jag kan nå toppen av telefonen och samtidigt hålla den i nederkant. Alla knappar ska vara användbara med en hand (och ja, jag kan använda hemknappen med en hand, även fast den är lite trög). Jag får se om jag ändrar åsikt när jag får hem min egen, men det känns snarare som jag kommer bli mer van med hur den ska användas.

20. Pekz0r

Pekz0r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag håller med om att hemknappen är jobbig. När man håller i vissa ställningar måste ta ett nytt grepp bara för att man ska kunna tycka på hemknappen ordentligt utan att riskera att tappa telefonen.
    Hemknappen är dessutom lite väl smal så att fingret tar emot mot kanterna när man tycker ned. Detta är ingen stor sak, men ändå lite irriterande.

Det här håller jag också med om.

Det är väldigt jobbigt att hålla telefonen i landscape, speciellt när man ligger på rygg eller lutar sig långt bakåt i soffan så att man måste hålla lite på telefonens framsida för att inte få den i ansiktet. Då kommer man åt bakåtknappen hela tiden vilket är grymt irriterande.

Känns inte så "designed for humans, inspired by nature" om man säger så... o_O

fruktsallad gillar detta.