Tips: Saknar du notifikations-LED på din Nokia?

Diskussion i 'Nokia Allmänt' startad av thr, 3 maj 2018.

  1. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Eftersom jag har haft mobiler med notifikations-LED så länge jag kan minnas så var det ett av dom stora problemen med Nokia 7 Plus som jag trots allt till slut köpte. Men efter lite trixande så lyckades jag få till en helt ok ersättare till LED:en.
    Den ena lösningen fungerar troligtvis till alla Android-mobiler och den andra lösningen fungerar också till dom flesta men är extra bra på just Nokia 7 Plus om man använder det medföljande skalet.

    Tidigare har jag använt mig av appen Light flow för att få exakt kontroll över LED-notifieringarna och där finns även en inställning för att tända skärmen när man får en notifikation. Det går även att markera att den regelbundet tända skärmen (Ungefär var 30-60:e sekund typ? Kommer inte ihåg riktigt hur ofta det sker) och det är just den inställningen jag personligen gillar eftersom det visar att jag har någon notifikation som jag har missat (om jag inte var i närheten av mobilen precis när jag den kom). Eftersom batteritiden är så extremt bra på N7P så har jag inte märkt något negativt med att den tänder skärmen ofta.

    Den andra lösningen är också i Light flow och det är att välja kamerans blixt som notifikations-LED. Det i sig är inget nytt och går som sagt att göra med många andra mobiler. Men det jag upptäckte var att när man har det medföljande skalet på så blir hela skalet att lysa upp eftersom det är genomskinligt. Det gör att man ser det väldigt tydligt även när baksidan ligger ner mot ett bord eller liknande.

    Observera att det inte verkar att ha båda aktiverade samtidigt då blixten inte tänds när skärmen är på. Inte via Light flow i alla fall.
     
    bernard gillar detta.
  2. o71

    o71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2018
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag saknar ledlampan på Nokia 7 plus.
     
  3. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag var egentligen inte intresserad av att få reda på det, trots rubriken. Läs mitt inlägg så ser du hur du kan få till en, enligt mig, acceptabel ersättare.