Fråga: Saknar sök-"knapp".

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Poteta, 19 aug 2012.

  1. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tjo!
    Jag har haft min HOX hemma sedan i fredags och är redan rejält kär. Dock kan jag bara köra den via wifi än så länge innan nummerflytten träder i kraft.
    Något jag stör mig på är att den verkar sakna sökknappen som finns längst ner till höger på min Sensation. Alltså den knappen (som inte är en knapp utan en symbol på skärmen) som jag alltid brukar använda för att hitta en speciell app bland alla man har sparat huller om buller... Eller söka efter någon i telefonboken t. ex.
    Finns den någon annanstans tro?
     
  2. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Sök-knappen försvann mer eller mindre med alla ICS-mobiler och "ersattes" av en sök-widget: Exempel
     
  3. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Om du menar Googles widget längst upp så är det inte nåt sånt jag menar. Jag menar en sök-knapp som i första hand söker i telefonen och i andra hand nätet. Det finns även på iPhone och jag bli rejält förvånad om den har försvunnit helt.
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Jag fick jag bocka i det i inställningar till google. Fungerar utmärkt. Dock kör jag en Jelly Bean rom och vet inte hur widgeten fungerar i ICS.
     
  5. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Man kan söka i telefonen i googles widget.... Köp en iphone nästa gång vetja!
     
  6. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Aha, då ska jag kolla upp det. Tack!
    Jag har haft både iPhone 3Gs och 4:an. Kommer inte skaffa någon mer i framtiden efter att ha testat Android, så varför jag ska köpa det vet jag inte. :P
     
  7. Woosley

    Woosley Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det finns en sökknapp längst upp i appdrawern bredvid meny-ikonen och knappen som tar dig till playbutiken. Denna sök-ikon dyker även upp på andra ställen där den fysiska sökknappen tidigare var användbar (tex i sms-appen) så det bör inte finnas någon större need för en fysisk sökknapp längre.
     
    Poteta gillar detta.
  8. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Som sagt, sökwidgeten går att ställa in så att den söker på precis allt som man kunde nå genom att trycka på sökknappen på hemskärmen. Sökknappen hade andra funktioner inuti appar, dessa funktioner går nu att hitta i menyerna.
     
  9. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Kanon, det är nog som ni skriver, sökknappen är överflödig eftersom den verkar dyka upp när den behövs. Det är bara jag som är ovan. :)