Problem: Samarbetsovillig skärm

Diskussion i 'Nokia 8 (2017)' startad av Sophia, 16 sept 2018.

1. Sophia

Sophia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Haft min N8 en månad drygt och jag tycker skärmen är väldigt besvärlig. Ofta är det omöjligt att scrolla utan den öppnar istället första länk/bildb/whatever fingret landar på.

Andra gånger hakar den upp sig, oftast om jag ska skriva med tangentbordet, och vägrar reagera. Tills den helt plötsligt hostar fram fem likadana bokstäver, eftersom jag så klart försökt flera gånger ur olika vinklar.

Har testat omstart och programvaruuppdatering. Någon som upplevt liknande och helst kommit tillrätta med det?

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 156
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Har du något skärmskydd på?

3. Sophia

Sophia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Ja jag har skärmskydd. Men det hela löser sig efter en motsatt så det känns inte som att skärmskydd till skulle vara orsaken. Men träligt att behöva köra omstart 2-3 ggr/dag.

4. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 156
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Fast när man läser om just denna telefon och detta problem så är det i princip uteslutande fok med skärmskydd på som drabbas. Det kan ju vara så att spänningen byggs upp under tid mellan chassit och skärmskyddet, vilket gör att det fungerar ett tag.

Det kan ju vara värt att offra skärmskyddet, för skulle det inte vara det som orsakar problemet så ska du ju givetvis reklamera telefonen.

Fraz och Kristy gillar detta.