Samdroid bootloop problem.

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Sheldon Cooper, 27 jul 2010.

  1. Sheldon Cooper

    Sheldon Cooper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har precis flashat mobilen med Samdroid mod med hjälp av Pliind's guide.
    Nu upplever jag problemet att varje gång jag ska starta om mobilen så måste jag rensa cache/data för att få igång den. Detta känns lite frustrerande med tanke på att alla mina inställningar försvinner varje gång.
    Det som alltså händer är att W7 nexus boot grejen går igång ett tag, därefter blir skärmen svart och jag måste då ta ut och in batteriet för att sedan gå in i recovery och rensa allt.

    Finns det någon lösning till detta?
     
    Last edited: 27 jul 2010
  2. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Varje gång du rensar data/cache så brukar det ta några minuter att starta den sen. Starta den, och låt den ligga ett tag.
     
  3. Sheldon Cooper

    Sheldon Cooper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Inte det som var problemet, som jag nämnde i mitt första inlägg så går mobiltelefonen alltid igång efter att jag rensat. När jag sedan startade om telefonen så gick den i bootloop, och då blir jag tvungen att rensa igen för att komma in i telefonen.

    Nu verkar det som att jag löst problemet.
    Provade att starta mobilen utan minneskortet och då fungerar det galant, behöver alltså inte rensa varje gång jag startar om mobilen.
    Jag stoppade sedan tillbaka minneskortet och formaterade det i recovery igen. Nu fungerar det även med kortet i. Det var alltså något skit på minneskortet som krånglade till det. Måste varit någon app/inställning som jag hade restorat med hjälp av Titanium Backup. Blir till att installera om allt manuellt via Market istället.
     
  4. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Bra att det löste sig.