Samlingstråd för ROM's (PVT32A)

Diskussion i 'Magic' startad av _j0nas_, 15 jul 2009.

?

Vilken ROM kör du?

1. Hero Pure Black

5,7%
  2. Fatal1ty

8,5%
  3. HoFo

4,7%
  4. nk02 ION

20,8%
  5. JACHeroski

9,4%
  6. RAv

8,5%
  7. Annan? (Länka gärna)

42,5%
  1. Holmlund

Holmlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

MyHero-1.0.1 uppdatering

[ROM][32A][Aug26] MyHero-1.0.1 on Haykuro's 1.79.482.3 Hero rom
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=552274

CHANGELOGS:

From myhero-1.0.0 to myhero-1.0.1:
    + kernel compile with IP Tunneling support
    + add back libA2DP.so

From myhero-0.1.0 to myhero-1.0.0:
    + upgrade to Hero rom 1.79.482.3, all the things back. (HTC Camera, footprints, GTalk...etc)
    + clean up system/xbin, only busybox and su now.
    + clean up system/bin

2. Rain123

Rain123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerar Blueooth nu?

3. gruffy

gruffy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    HoFo ION 1.06 Update:

Efter att ha använt denna ett par dagar har jag nu degraderat till HoFo Ion 1.03 (dvs med gamla traditionella kernel...) Varför? Jag får inte Wifi och BT att lira. Kan inte svara i telefon med BT headset etc. Wifi tethering funkar, men efter att man gjort det mår telefonen klart bäst av en reboot för att funka bra.

Använder man inte BT så är den bra, men för mig funkar det inte. Hoppas att nya försök med att kompilera om kernel (av grabbarna på xda etc) kommer att lösa detta i framtiden.

Mvh
    Gruffy

4. _j0nas_

_j0nas_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har faktiskt ingen aning, men alla rommar jag testat har fungerat på org. spl.

5. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej la in den nu får bara brus om jag ringer upp nån. Testar överhuvudtaget inte folk ROMarna inna de släpper dem eller vafan e det frågfa om.

Har testat tre fyra ROM nu ingen av dem har fungerat antingen strular Wlan eller så strular blåtand.

Många borde ge fan i att släppa ROMar för uppenbart verkar de inte ha koll på vad de håller på med. Utan släpper mest för att vara bland de coola gfrabbarna som minsan gjort en egen rom.

6. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör cyanogen blåtandsnäckan och wifi fungerar

7. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är väldigt få som gjort egna ROM utan man har justerat små saker i en befintlig ROM!

Så här är det :
    - Blåtand (bluetooth) funkar ej eller funkar delvis (media läge endast) i HERO romar , ingen hittilis fixat en lösning.
    - Lilla lampan! vid högtalaren (LED) funkar endast grönt i Hero romar och eller inte alls alltså.
    DET VET NÄSTAN ALL!

- Wlan ska funka på alla romar men i vissa HERO rommar så bråkar den med bluetooth .

Vill man att båda ska funka, ska man köra en Orginal HTC rom , jag har lagt upp det senaste system.img helt omodifierat och boot.img (endast ändrat en 1 till 0) de ska funka så bra som Magic är tänkt att göra .
    du kan ladda ner romen själv från htc köra den och kika i temp och hitta just zip filen med alla img filer.

de flesta andra rom är gjorda till Dream eller PVT32B vilket betyder att andra modifierar de till PVT32A ---> kan ge vissa konstigheter så klart.

är man ute efter något specifik så får man strunta i de små sakerna som inte funkar.
    accepterar man inte det jag nämnde ovan får man ge fan i att flasha mobilen.

8. mikecomputing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är trevligt när folk faktiskt svarar med fakta som du gör och min kritik var inte riktat till just din rom utan överlag. Men det som gör mig något irriterad är att folk hela tiden säger "allt fungerar klockrent" i den eller den romen när så inte är fallet. Självfallet förstår jag att folk vill exprimentera men som sagt gör klart vad som funkar eller ej!!

Sen tycker jag att om man länkar till diverse ROM:s här bör man ha testat den själv och gärna att man skriver ner sin erfarenhet och vad som funkar då inte bara i form av "funkar klockrent" utan gärna en grundlig test av grundläggande funktionerna som blåtand, wlan och att ringa.

Inte bara länkar till foobar-kernel.zip utan nån helst koll på vad det är för rom osv...

9. mikecomputing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är trevligt när folk faktiskt svarar med fakta som du gör och min kritik var inte riktat till just din rom utan överlag. Men det som gör mig något irriterad är att folk hela tiden säger "allt fungerar klockrent" i den eller den romen när så inte är fallet. Självfallet förstår jag att folk vill exprimentera men som sagt gör klart vad som funkar eller ej!!!

Sen tycker jag att om man länkar till diverse ROM:s här bör man ha testat den själv och gärna att man skriver ner sin erfarenhet och vad som funkar då inte bara i form av "funkar klockrent" utan gärna en grundlig test av grundläggande funktionerna som blåtand, wlan och att ringa.

Inte bara länkar till foobar-kernel.zip utan nån helst koll på vad det är för rom osv...

10. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas du får pengarna tillbaka för romen...

Jag kan förstå om du känner att folk borde testat den mer men de har gjort det på sin fritid, vad nöjd med vad du får. Fråga snällt innan du testar om du undrar så kanske du får svar på det, det är faktiskt inte så lätt att testa allt. Sen kanske inte testaren har all hårdvara att testa med, han kanske aldrig använder wlan eller bluetooth, kanske inte ens kan använda det för att han inte har trådlös router eller bluetooth-headset.

Som man frågar får man svar eller vad det brukar heta.

EDIT: nk02 ION lite om du pushar wlan.ko så vet jag att bluetooth A2DP och wlan fungerar ifall det hjälper dig.

Last edited: 29 aug 2009
  11. _j0nas_

_j0nas_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fanns ett problem i min ROMs ZIP fil som störde Wlan från att få ip adress , den ska vara ok nu .

13. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nice! tack för allt jobb!

14. _j0nas_

_j0nas_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

15. Glassbil

Glassbil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

16. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Glassbil: Vad är det enligt dig som gör det till den bästa romen?

17. Glassbil

Glassbil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min personliga uppfattning är att den är snabbast av de många Hero rom:arna jag testat. Även om den är ganska tung så känns den ändå rappast och det märker man ännu mer tydligt när man skriver med det virtuella tangentbordet. Jag har blivit väldigt duktig på att skriva snabbt och i många andra rom:s så har det uppkommit ett lagg ganska ofta när jag skriver för snabbt vilket sker i betydligt mindre grad i denna rom.

18. ZarcX

ZarcX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!
    Jag är ny här på forumet och undrar om det är ngn som har möjlighet att svara på dessa frågor.
    1: Just nu kör jag Fatal1tys Hero ROM 1.4 och det fungerar klockrent, förutom lite småsaker som LED funktionerna samt kamera buggen som jag har fixat. Funderar på att flasha över med MyHero 1.1.1. Är det någon idé att göra det? är det stora förbättringar som är värt besväret.
    2: Dum som jag var så tog jag aldrig backup på min original ROM utan flashade direkt. Vilket är det smidigaste sättet att "få tillbaka" original ROM:en?
    Använder en HTC Magic från Telenor

19. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Daldroid-romen som finns här på swedroid är den du hade först.angående MyHero har jag ingen aning, jag bytte från Fatal1tys hero till den som TheNano skriver om i nån tråd här. Funkar fint efter 1 dag iaf :)

20. ZarcX

ZarcX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret. Ska kolla efter Daldroid-romen. Har hört rykten om att HTC ska släppa Hero-romen till Magic nu i oktober, får väl invänta och se om det stämmer. TheNano romen är väl en "trimmad" original rom om jag har förstått det hela rätt?