Övrigt: Samlingstråd: Fullständiga reviews (ej hands-on)

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av yooz1e, 9 sept 2013.

  1. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Tycker att vi samlar recensioner om G2an här, fullständiga recensioner, inga små korta hands-on.

    Både film och text/bild baserade recensioner är välkomna :-)
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

  3. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
  4. Orlok

    Orlok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
  5. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Han nämner i slutet av klipp 1 att han fått flera frågor om man inte kommer åt strömknappen när telefonen ligger i fickan, vilket kan resultera i ev. fickringningar eller ökad strömförbrukning om skärmen är på i fickan hela tiden. Men sen ger han inget svar på den frågan.

    Kan även se framför mig att det blir problem om man lägger telefonen i ett "armband" när man är ute och springer och armen kommer åt knappen hela tiden.

    Det är precis den frågan jag ställer mig inför köpet, i övrigt känns placeringen av knappen helt klockren.
    Någon som vet om LG har löst detta på något sätt?
     
  6. Orlok

    Orlok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
  7. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    447
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Reagerade också på detta. Det vore bra att få reda på.

    Jag tycker det ser ut som att strömknappen är nedsänkt, så förhoppningsvis minskar det risken för oavsiktliga väckningar av telefonen, men det beror förstås också på hur hårt och "djupt" tryck som krävs.
     
  8. Orlok

    Orlok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Svaret finns ju i min förra post ovan, i klippet med Dogfight LG g2 vs HTC One :-)

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
     
  9. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    447
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    :P Hehe, var för trött när jag läste ditt inlägg i morse! Nice, då vet man det :)
     
  10. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Här kommer en ganska bra unboxing, first impressions från Erica Griffin:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JV4ATKeVmKc

    Går igenom funktioner som jag inte sett att någon annan gjort tidigare, som t.ex. att man kan ändra utseendet på ikonerna till något annat.
    Hon går också igenom lite mer tekniskt med hur bra skärmen levererar.

    Ska säga att det är den Koreanska versionen också, så vissa saker kan skilja från det vi får.

    Ingen full review dock, kommer mer om några dagar säger hon!
     
  11. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    En bra videoreview, även om killen pratar lite väl fort ibland :)
    Här är det antagligen samma modell som vi kommer att få se här i Sverige. Med fast 3000 mA batteri.

    http://youtu.be/HLb_ZNsdWPY
     
  12. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
  13. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ars Technica är kritiska, särskilt till mjukvaran. Det är inget bra betyg att TW verkar som det bättre alternativet.

    och

    http://arstechnica.com/gadgets/2013...-gets-caught-living-in-the-shadows-of-giants/

    Sen är väl recensionen lite färgad av att de testat Verizon-varianten också. Lätt att förstå. Fan så den ser ut.
     
    Last edited: 17 sept 2013
  14. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det märks att personen som skrivit är en Samsung fanboy.

    Samsung S4:
    •Stylish chassis with same button placement makes it easy for veteran Galaxy users to upgrade

    LG G2:
    •A plasticky back that feels cheap and greasy

    Fast han har en del bra punkter som LG borde/kommer fixa (fast enligt han låter som jordens undergång och helt oförlåtligt).

    Sen har jag läst otroligt många som upplever lagg i TW, inget jag personligen kan styrka, men det visar ju på att TW är inte så flytande bara för att "det funnits längre".

    Så du behöver inte oroa dig för att en kritiker skriver illa om den, om du inte är hans klon, då ör det tufft läge. Läs flera recensioner och känn på telefonen i butik om du är osäker.

    EDIT: http://www.reddit.com/r/Android/comments/1mkkho/review_lgs_g2_smartphone_gets_caught_living_in/ läs gärna vad andra personer tycker om denna "Review" ;)
     
    Last edited: 18 sept 2013
  15. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nä, jag är inte hans klon. Jag tycker (som sagt) att TW är fult och överlastat, precis som LG:s variant verkar vara. Jag gillar vanilla. Men min erfarenhet är att recensioner av en ny telefon präglas av tidsbrist och flockbeteende. Man tenderar att inte gå på djupet, släta över felaktigheter med hänvisningar till helheten, jämföra specs punkt för punkt, och komma till samma slutsats som alla andra. Skulle man enbart gå på helhetsbilden från samtliga recensioner skulle man tro att alla telefoner som kommit ut varit i princip perfekta. Fast det släpps fortfarande dåliga produkter. Det vet vi. Men det kommer nästan alltid fram i efterhand när förälskelserna lagt sig.

    Därför är det viktigt när en recensent går emot strömmen. Det är möjligt att en feature är så dålig att den faktiskt knäcker helheten, och då är det recensentens jobb att påpeka det. Det gör definitivt att jag lyssnar lite extra.

    Och vi kan inte veta om LG kommer att fixa detta. Tyvärr. LG är en av de androidtillverkare som har sämst rykte när det gäller uppdateringar och mjukvara, och de har en lång historia av att inte fixa brister. Det är en gris man i allra högsta grad köper i säcken, särskilt när de introducerar en hel hög mer eller mindre genomtänkta features.

    Reddittråden verkar vara full av folk som desperat försöker rättfärdiga sitt köp. Konsumenter är de sista man ska lita på vid release av en ny telefon. De har lagt ut mycket pengar, är nykära, och vägrar erkänna några som helst brister. Titta på hur många som sätter tior på prisjakt till exempel.

    Jag dömer inte ut telefonen. Batteritiden lockar fortfarande, jag gillar dubbelknacken, och det kan hända att man kan ge UI:t en makeover med launchers och annat. Men min erfarenhet är att man inte ska köpa androidtelefoner vid release eftersom de så ofta har svåra barnsjukdomar. Återstår att se hur det blir här.

    En recension till:
    http://www.pocket-lint.com/review/123636-lg-g2-review
     
    Last edited: 18 sept 2013
  16. Orlok

    Orlok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Mobiletechreviews 32 min långa gedigna review. Länka dig även vidare till deras smackdown mot såväl Sammy S4 som Moto X.

    http://m.youtube.com/watch?v=JVRGBOvXgjk

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
     
  17. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Last edited: 20 sept 2013
  18. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Tyvärr är ju Gizmodos "recension" nog den sämsta dyngan jag någonsin läst. Inte nog med att hans hat för LG och G2 är helt uppenbar från början, men han klagar på saker som inte ens stämmer och han lägger så mycket tyngd på det att man bara blir trött och inte kan ta han seriöst. Så även om han har några punkter som stämmer så försvinner det i all skit han öser ur sig. Jag rekommenderar inte någon att läsa den på grund utav hur snedvriden den är skriven och alla faktafel.
     
  19. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag blev faktiskt väldigt tveksam till telefonen efter recensionen på The Verge... Vad gäller mjukvara vill man ju helst ha det mer nedtonat än exempelvis Touchwiz med en miljard onödiga funktioner. LG verkar ju ha gått ännu längre? Undrar hur "rent" det går att få operativsystemet? Kan man stänga av det mesta så att det iaf blir hyfsat nedskalat?

    Har blivit pappa nyligen och vill verkligen ha en mobil med bra kamera, då är ju inte min Nexus något att hänga i granen tyvärr...

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
     
  20. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jo, den går nog in under sektionen flamebait. Som vän av mer avskalade interface kan jag tycka den är underhållande, särskilt videon med alarmklockan, som verkligen får en att undra hur det står till med den mentala hälsan på LG:s designavdelning. Barnkör och glockenspiel? WTF?

    Men det viktigaste för mig, som kanske kan tänka mig en G2 om Nexus 5 skulle ha för klent batteri, är vilka features i launchern som är permanenta. Måste man använda de features han klagar på? Är det någon som inte går att stänga av?