Samlingstråd: Tips på bra appar för ZTE Light

Diskussion i 'ZTE' startad av berjatroll, 4 maj 2011.

  1. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    ^ det va fan snygg!

    Ontopic:
    CoPilot - Gps mjukvara $19.90
    IM+ - chat klient med multipla onlinekonton.
    Dropbox - "internet minne." Spara filer i dropbox på datorn och hämta de i andoid appen på lighten.

    Sent from my Light using Tapatalk
     
  2. niro

    niro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    On topic:

    SlideIT Soft Keyboard - "SlideIT provides a revolutionary new way to enter text on touchscreen devices. Just slide your finger along the letters, and watch it type your message!" Himla trevlig app! Jag ska nog inte säga att jag skriver fortare men med lite mer träning så tror jag det går rätt fort. Den har language packs för alla språk + den är gratis!

    AndChat En rätt OK IRC-klient. Den har allt som behövs.

    The Impossible Game Riiiiiktigt svårt, duh!

    Off topic:

    Både Rock player och Moboplayer laggar något fruktansvärt när jag spelar upp .avi-filer. Några tips på vad som kan vara tokigt?
     
  3. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

  4. tonyex

    tonyex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Här är några bra appar för android:

    1) aTrackDog, hanterar dina applikationer och kan tom exportera en lista med alla installerade applikationer till SD kortet.
    2) ConnectBot, ssh klient å terminal med nyckelhantering. ( Har några linux / unix servar hemma)
    3) File Expert, Riktig bra filhanterare. Den bästa Jag har hittat hittills.
    4) QR Droid, ett måste när det gäller QR-koder.
    5) Super Box, 10 apps in 1. Några ex: Minne / CPU Monitor, Batteriinformation, Installer / app installer, Uninstaller, App2SD, Cache Cleaner, Task Killer / Task Manager, Inställningar, filhanteraren, App skyddsåtgärder.
    6) Robo Defense
    7) Speedx 3D

    Ha det /T
     
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Den är väl bara gratis en månad, sen måste man betala för att använda. Trevlig, men jag tröttnade på att försöka skriva ett ord 4 gånger, ge upp och mata in det på det vanliga sättet. Använder Swift Keyboard nu som är suveränt. Tror dock mer på "rit-tangentbord" som framtidens tangentbord för touchtelefoner/plattor.

    Ursäkta OT :o
     
  6. vespaX

    vespaX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia, Telenor, Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor, Halebop
    Nu när du kört ett tag, fortfarande lika possitiv? Har den en Svensk tangent layout? //Ola
     
  7. vespaX

    vespaX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia, Telenor, Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor, Halebop
    TouchDown för synkning med Microsoft Exchange sync, och problem med ändra standard menyraden

    För att kunna synka Outlooks alla funktioner i min ZTE Light mot Exchange servern har jag installerat appen TouchDown (30 trail) vilken lirar perfekt så här långt. Den klarar de flesta/nödvändigaste av Outlooks funktioner, mail, kalender, kontakter, uppgifter/task's, frånvarohanteraren och möjlighet att välja vilka personligamappar man vill kunna se/synka på servern.

    Men nu vill jag ha tips om hur jag ändrar i eller ta bort fältet längst ned på skrivbordet. Alltså den standard menyraden som innehåller 5st ZTE Lights förutbestämda ikoner/genvägarna vilka idag är:

    - Program (är ett val jag vill behålla)
    - Telefon (är ett val jag vill behålla)
    - Kontakter (öppnar idag termianlens kontaktklient, jag vill att detta val öppnar TouchDowns kontaktbok)
    - Meddelande/SMS (är ett val jag vill behålla)
    - E-post (öppnar idag termianlens e-postklient, jag vill att detta val öppnar TouchDowns e-postklinet.

    Behöver inga tips om hur jag lägger upp genvägar, widgetar eller annat på skrivbordet.

    Ett alternativ kan vara att ta bort hela fältet med ZTE Lights förinstallerade ikoner/genvägar och installerar en ny menyrad

    Går detta?
     
  8. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Wave Launcher är ett måste till plattan. Man bestämmer appar som alltid kan öppnas var man än är. Man kan även välja att ha med "senaste använda". Kostar $2. Aktiveringsfältet kan justeras och döljas.
    WiMP alternativ till Spotify, gratis i 30 dagar och för Telenor kunder 60 dagar förutsatt att ni aktiverar genom Telenor, googla!
    Sent from my Light using Tapatalk
     
    Last edited: 7 maj 2011
  9. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan säga att moboplayer funkar mycket bättre än rockplayer. Funkar klockrent att köra dvdrip xvid på lighten (har fortfarande 2.1 också).
     
  10. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Mitt tips är att du installerar en ny launcher som låter dig skräddarsy dockan längst ned precis så som du vill ha det. Den mest populära är nog Launcher Pro, den använder jag själv. Då kan du byta ut iconerna i dockan mot de du själv vill ha, plus att du får många andra möjligheter att utforma hemskärm och utseende efter eget tycke :)

    Det finns en gratisverision ifall du klarar du utan Launcher Pros egna widgets, annars kostar det inte mer än 15 kr.
     
  11. NisseDILLIGAF

    NisseDILLIGAF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag störde mig på att bakgrunden 'klipptes' när man har plattan i Landscape...
    Vill ju att hela bilden ska synas fast den är i landscape...

    Testa först denna appen...
    https://market.android.com/details?id=com.twistedapps.wallpaperwizardrii
    Den funka skitbra... men lite då och då så blev bakgrunden helt konstig så jag fick välja om bilden..

    Nu hitta jag denna...
    https://market.android.com/details?id=com.birbeck.wallpaperslideshow
    Lägg bilden du vill ha ensam i en mapp och välj den mappen så visas bara den bilden...
    eller om man vill ha olika så går det ju förstås oxå :)
     
  12. Sam

    Sam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hittar inte Sketchbook mobile på market av någon anledning, vare sig gratis- eller betalvarianten. Hittar via Appbrain så namnet stämmer.
     
  13. schvaan

    schvaan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Bara att läsa inlägget ordentligt där det tipsades om appen!

     
  14. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jag som är van vid HTC's klocka/väder undrar ju då givetvis vad jag skall använda istället...

    Läser om Fancy Widgets, Beautiful widgets... finns det nån mer att se på?
    - Gärna en klocka som breder ut sig lite (kör med 6 kolumner så 4 känns som ett minimum...)
     
  15. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Är de två som är de vanligaste och bästa enligt mig. Om du ksffar launcher pro plus kan du ändra storlek på alla widgets:)
     
  16. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Du skaffar fullversionen av LauncherPro kan du "dra ut" widgets, dvs förändra storleken på dem.
     
  17. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tack for tipsen, skaffade Launcher Pro Plus - mest för att slippa gnäll om att "det här är inte tillgängligt" varje gång jag råkade aktivera resize.

    Testade f.ö. att förstora en clock-widget (nåt sense-skin till LP) och det blev inte så snyggt...

    Lite sugen på att klämma in LG's klock & väderwidget, men den är ju så förbaskat stor (drygt 10 mb).

    - Annars blir det väl Beautiful widgets på försök...

    Kan man lägga fler locations för väder i Beautiful widgets? Så jag till exempel kan garva åt regnet i Stockholm när jag sitter med en kall öl i strandkanten i Barcelona? :cool:
     
  18. 316097

    316097 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan köra geolocation med Beautiful Widgets!
     
  19. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Då testar jag med det...

    Det är väl det som är "skönheten" (och faran) med Market. Man får grym kvalité till slit och släng-priser, och upptäcker man ändå att "det var nog inte för mig" så är det inte så mycket pengar "förlorade"...
    :)
     
  20. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Evernote är ju ett måste

    Synca dina anteckningar till din dator eller till en hemsida vart du än är.