Samlingstråd: Tips på bra appar för ZTE Light

Diskussion i 'ZTE' startad av berjatroll, 4 maj 2011.

  1. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Hej!

    Jag skulle behöva en app som stänger ner/av plattan helt efter en viss tids inaktivitet. Detta för att inte tömma batteriet i onödan. Jag använder den till allt utom att ringa med, och glömmer ibland att den är igång. Detta vill jag lösa med en app som känner av att den inte används, och kan stängas av. Några tips?
     
  2. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ett program som ligger å håller plattan vid liv för att räkna ut om den är igång eller inte låter inte som någon batteribesparing. Hur lång tid har du plattan liggande när du vill att den ska vara avstängd? Om det inte handlar om flera dar tror jag inte den drar ur mycket på att ligga standby, jag får ut minst en vecka standby.
     
  3. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Efter 2 timmmar tycker jag är lagom.

    Kör ju ändå bara en stund i taget med den, så den kan lika gärna stängas av helt, med automatik. Frågan återstår, vilken app kan sköta detta åt mig?
     
  4. BalsbyMange

    BalsbyMange Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ett tips om nytt keyboard. Thumb keyboard nu för halva priset. Ruskigt bra om man kör plattan i landscape.

    Sent from my CM7 loaded Light.
     
  5. knowie

    knowie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tänkte bara ge ett tips till er som vill kolla på film och TV eps på er platta.

    Qloud media free och server mjukvaran Qloud media.

    Simpel setup av servern och du kan strema film, musik och bilder till din platta över ditt interna nät och externt om du fixar med port forwarding i din router.

    Efter jag samlat mod och lagt in CM7 och kör en liten överklockning till 710mhz så flyter det guld. När jag körde stock var det ok men bilden pixlade då och då när det blev för mycket rörelse/action på skärmen.

    Helt underbar liten app för att dela ut all film musik och bilder!
    Kan välja vad jag vill utan att behöva föra över det till plattan eller transkoda (?) om det med handbrake. Dvs ingen mer planering om vad jag kanske vill slötitta lite på i bingen innan man somnar.
     
    Antebellum gillar detta.
  6. Antebellum

    Antebellum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    Pixel 2 XL
    Bara hunnit testa den lite snabbt, verkar flyta riktigt bra så tack för tipset, har några filmer som ligger i iso format de verkar den inte vilja veta av annars så verkar den ta det mesta :D
     
  7. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Speltips for våra plattor:

    Jag vet att det redan finns en tråd i spelsektionen om Fieldrunners HD, men jag måste ändå nämna detta sjukt beroendeframkallande spel. Har inte testat i 600MHz (Klocka ner för att spela? Duuuhhh!) men överklockat och med Kallt_Kaffe's zoom är detta ett riktigt kul spel att spela på platta. Lite stort att ladda ner - 38MB - men nästan allt hamnar på minneskortet.

    -Rekommenderas!
     
    Last edited: 11 jul 2011
  8. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Ett speltips till: Zombieville USA

    Funkar utmärkt på en Light med CM7
     
  9. hansh

    hansh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Själv har jag precis klarat av Cut the rope perfekt. Snacka om beroendeframkallande. Andra program jag inte klarar mig utan är:
    Launcher pro
    Android agenda widget plus
    Greader pro
    Beautiful weather
    Data counter widget
    Freespace plus
    Folder organizer
    Sabcontrol plus
    Transdroid
    Tapatalk
    Cifs manager
    Moboplayer
    Astro file manager
    Better terminal emulator pro
    Xbmc remote
    Power amp
    Handelsbanken
    Skype
    Copilot live
    Diomemo
    Blocket
    Tradera
    Ebay
    Aldiko premium
    Titanium backup

    Sedan kan jag inte bestämma mig för vilket "stylus" tangentbord som är bässt, jag kör penreader på min platta men jag la in diopen på en annan. Diopen är mer lättkörd, men på en klockad platta fungerar penreader bra.

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  10. hansh

    hansh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Efter att jag köpt och testat både diopen och penreader kan jag nu lugnt säga att diopen är det bättre (och billigare köpet) om man vill ha ett tangentbord för handskrift.

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  11. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Finns det någon APP som kan boosta volymen ut från 3.5mm ljud uttaget?
     
  12. bunker

    bunker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sök på volume boost på Market.
     
  13. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Någon som har provat den på Lighten?
     
  14. bunker

    bunker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är inte en app, det är flera appar som matchar dom föreslagna sökorden på Market. Några är gratis. Prova nån :)
     
  15. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Höll på och pillade lite med att få ut lite högre ljudnivå för en tid sedan när jag hade min Desire på service och då var tvungen att ta ljudet från plattan istället... (har ett par "butterfly-liknande" nokia-högtalare som jag sätter på ramen till cykeln)

    Måste säga att det blev rätt dassigt hur jag än gjorde. Jag testade DSP Manager för att få upp ljudnivån rent allmänt (inkluderat i både CM7 och Light Roast) och PowerAMP (Musikspelare).

    Grejjen är att med den hårdvara vi har så tycker jag bara att det börjar "spricka" eller bli allmänt skräpigt ljudbild när man försöker kräma ur mer än vad som finns tillgängligt. I slutändan gav jag upp och körde en variant på EQ-inställning som gav ett ljud jag aldrig skulle varit nöjd med under normala förhållanden just bara för att ha lite tryck under hemfärd (30-40km/h med lurar ger alldeles för lite marginaler om man måste reagera snabbt) och hade det inte varit för att jag faktiskt fick tillbaka min Desire i toppform igen och kan använda den som ljudkälla så hade jag nog offrat lite stålar på en Bluetooth-lösning istället...
     
  16. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Har nu kört Volume+ på Lighten och kan konstatera att det går att kräma på lite, till en viss gräns, sen blir det massor av distortion istället. Blir nog en bluetooth lösning från ebay till stereon...
     
  17. denlille

    denlille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vill tipsa om zinio som blev tillgängligt till lighten i veckan. Riktigt trevlig med 7tums skärm. Hade velat se fler svenska tidningar men finns lite gott att läsa på tåget till ok priser.