Samma appar på Hero?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Poptot, 28 aug 2010.

1. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Tja.
    Jag undrar om det är samma appar på Heron som på Wildfire? Tycker det borde vara samma appar för det sitter samma processor i mobilerna, men Wildfiren bara har qvga upplösning på skärmen:P

2. Blad93

Blad93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, men ändå nej.. På grund av Wildfire's låga upplösning så funkar kanske inte alla appar, men som funkar på hero, på den. Eller finns inte på market i alla fall. Har laddar ner en del "freeware" appar på nätet som har visat sig funka på wildfire trots att dem inte finns på market:)

3. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Det är nog inte helt omöjligt ja, då flera utvecklare har glömt att kryssa i vissa telefoners upplösning och så, och då visas de inte på Market, vilket är rätt slarvigt gjort, men då går de oftast att ladda ner på andra håll.. :)

4. Poptot

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Okej. Undrar om Raging thunder 1 eller 2 finns på market! Båda ser schyssta ut, och andra folk har sagt att dem har det på sina wildfire!

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Prosessorn i telefonen spelar inte någon roll, när det kommer till vilka apps och spel som kan installeras. Upplösningen gör dock det.

Jag vet inte om spelen i fråga finns att hitta på market i en HTC Wildfire. Om andra har rapporterat att det fungerar, och det nu inte finns på market, så är det bara att ladda ner filen från internet, och installera manuellt.

Du känner ingen annan med en lowres-telefon då? T.ex X10 Mini eller HTC Tattoo. Isåfall är det bara att be dem kolla om spelen finns att hitta i deras market. Finns det där, så finns det även i Wildfire.

6. Poptot

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag provade en x10 mini igår och det fanns inge Raging Thunder (1 eller 2) där:cry:
    Finns det några andra coola bilspel till Wildfire då?

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Som OliverG säger är det upplösningen som spelar roll. Men om du använder Appbrain kan du ladda ner appar som inte hittas via market :)

De flesta appar ska funka men vissa kan dock se mysko ut pga av att dom inte är anpassade för qvga.

8. Poptot

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Men när man skall ladda ner appar från appbrain, går man bara in där med mobilen? Eller nåste man ladda ner dem på datorn? Och om man skall ladda ner saker direkt i mobilen från appbrain, skall man ladda ner appbrain appen?

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du måste ladda ner Appbrain app market. Sen kan du söka på market direkt i telefon.

Du kan också logga in på webben och ladda ner därifrån. Installerar du Fast web installer installeras apparna automatiskt på telefon när du trycker på install-knappen på websidan.

10. Poptot

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Okej. Tack för svaret ;)