Sammansatta ord

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av peppo, 20 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Har någon en lösning på det här med sammansatta ord?

    Ett enkelt exempel är "Soffpotatis". Jag skriver Soff, och det känner ordboken igen. Men lägger jag sen till potatis så blir det genast obekant. Jag kan acceptera att det exakta ordet inte finns, men tangentbordet borde vara intelligent nog att se att jag skriver ett sammansatt ord.
    Är detta på grund av systemets omistliga engelska rötter?

    Om nu inte full förståelse för sammansatta ord kan kräver/rimligt förväntas, då borde tangentbordet i alla fall inte ge upp när jag uttryckligen väljer "Soff" och sen fortsätter direkt efter med ett eget "potatis". Som det är nu slutar det arbeta med igenkänning om följande/nästa ord sitter ihop direkt (som det ska).

    Ett lite svårare men i svenskan helt vanligt exempel är ju det här med "s" emellan. T.ex. Hembygdsförening. Hopplöst med tangentbordet som det är.

    Har ni nån lösning på detta eller är det nåt som vi får hoppas Google eller HTC fixar framöver?
     
  2. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Installera det underbara moddade HTC-tangentbordet som du hittar här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=5600
    Du kan fortfarande inte skriva sammansatta ord direkt, men du kan ställa in så att du får ordförslag även om du skriver först "soff", accepterar det, och sen börjar skriva "potatis" efter, som du beskrev ovan.
     
  3. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.