Samsung a3. Problem. Hemskärmen återställs slumpmässigt

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Rasse77, 14 jul 2018.

Taggar:
  1. Rasse77

    Rasse77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Har en Samsung A3 som uppdaterades till den senasre versionen i torsdags 12/7. Sedan dess har den 3 gånger tagit bort allting från hemskärmen dvs rensat hela hemskärms layouten. Kan inte hitta varför den gör detta och hittar inga diskussioner om detta problem. Den gör det när telefonen är låst vilket är riktigt märkligt.

    Är det någon som stött på samma problem innan?

    Tack!
     
  2. Amphibian

    Amphibian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Exakt samma problem - sedan förra helgen, det stämmer! Kan sitta med mobilen - och plötsligt rensas hemskärmen!
    Varje gång mobilen behagar återställa hemskärmen till någon slags default mode, (där bara ikonerna för samsung internet, telefon, meddelanden, play butik och kamera visas + en vädertjänst), dyker UPDAY upp som sida t v om hemskärmen. Den är aktiverad varje gång... Jag har aldrig sett den på mobilen före förra helgen! Jag har definitivt inte laddat ner den!
    Knappen "visa appar" är urklickad varje gång hemskärmen återställs - det har bestämts att jag ska svepa uppåt för att visa apparna.
    Jag vill kunna designa min hemskärm efter min smak - inte någon annans!!! Är det Samsung apps som hämtar hem en massa skit jag inte vill ha?

    Finns det någon som har en lösning till problemet??? Jag vill INTE ha en hemskärm som jag inte kan ändra:(

    edit: kanske kommit på hur...
    tryck på hemskärmen så du får upp knapp " inst för hemskärm". under "hemskrämens layout", välj "endast hemskärm". Håller tummarna för att det ska hålla....
    27 juni - nä, mobilskrället återställer sig till defaultsamsunghemskärm fortfarande - det hjälper inte att välja visa visa endast hemskärm.
    Jag blir så trött!!!
    Hjälp, någon????
     
    Last edited: 27 jul 2018
  3. Rasse77

    Rasse77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon uppdatering? Fortfarande inte löst sig för mig...
     
  4. Amphibian

    Amphibian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    ...jag tröttnade och rimgde samsung support....
    Det fungerade, kan rekommenderas 0771-726786.
     
    Ziggelina7 gillar detta.
  5. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    454
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Vad var lösningen?
     
    Rasse77 och jnsson gillar detta.