Samsung A51 eller kinatelefon?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Alfred, 20 nov 2020.

  1. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag letar efter en telefon som är litet bredare än dagen standard. Idag använder jag en Huawei P smart 2019. Men tycker att skärmen är litet för smal. Har en Elephone S8 liggande. Tyvärr är den litet out of date idag. Men skärmstorleken är perfekt, ca 8 cm bred.

    Finns det någon telefon i 3.000 sek klassen som har en skärm som är ca 8 cm bred? Är det Kina-marknaden som gäller i så fall?
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Är det skärmbredd eller telefonbredd du är ute efter? Elephone S8 har ju en 6" 16:9-skärm, vilket blir 7,5cm på bredden. Exempelvis Motorola Moto G9 Plus är ju 6,8" 20:9 vilket är 7,1cm. Kanske är okej även om den är 4 mm smalare?
     
    Alfred gillar detta.
  3. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ok, du har rätt. S8 blir 7,5 cm på skärmbredden. Den har ju några år på nacken och funkar inte med AndroidAuto i biilen då den bara har Android 7.

    Samsung A71 ligger ju i samma prisklass som Moto G9 Plus. Får jämföra de båda vid tillfälle. Tänkte vara litet småsnål och köpa strax efter nyår. Innan dess får jag väl kila runt hos Elgiganten m fl för att kolla innan jag bestämmer mig. Tack för ditt svar!
     
  4. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Redmi Note 9 4+128 Forest Green

    Är detta ett bra alternativ?


     
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Beror ju som sagt var på hur viktigt det där med skärmbredden är. 19.5:9 6,53" = Skärmbredd på 7 cm.
     
    bernard gillar detta.
  6. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ja det borde väl räcka med 7 cm jmf med S8 7,5. I övrigt? Jmf med Moto G9 Plus.