Samsung back up - är bara temporär

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Gadgety, 7 nov 2018.

  1. Gadgety

    Gadgety Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Att ha smartelefon är som att ha husdjur. Man måste rasta dem, sköta dem, stå i kontakt med dem. När jag läser nedanstående funderar jag på vitsen med Samsung back up. Bättre att ha back up på sin dator eftersom Samsung raderar back up efter 12 månader om man inte uppdaterat den. Gör alla providers likadant?

    "Samsung kan oåterkalleligen komma att radera alla dina data om du inte har använt Samsung Cloud-tjänsterna på mer än tolv (12) månader."

    Följande - ska det läsas som att varje form av back up måste användas minst en gång var 12 månad eller så raderas just den innehållskategorin?

    "Observera även att om du inte använder data i någon av de specifika innehållskategorierna i Samsung Cloud, som t.ex. kontakter, kalendrar, foton, videor, tangentbordsinformation osv., på mer än tolv månader, kommer respektive innehållskategori och tillhörande information att raderas och du kommer inte längre kunna återfå dessa data."

    Alltså om uppdaterar kontakt, men inte kalendern på 12 månader, så raderas kalenderdatat?

    "Om någon av dina enheter inte har säkerhetskopierats till Samsung Cloud på över ett år förbehåller Samsung sig rätten att radera alla säkerhetskopior för den aktuella enheten."

    Enda anledningen att jag skaffade ny telefon var att min S-pen Android 4.4 8-tums enhhet med 16GB fylldes av Samsung och Googles meningslösa appar som jag inte kunde ta bort. Reellt utrymme försvann snabbt då appar, förstås inte enbart Samsung och Googles, utan de jag faktiskt ville ha, ständigt uppdaterades och, efter vad jag förstår först måste laddas ner i sin helhet, för att sen ta bort den föregående versionen. 4.4 tilllät väldigt få appar att flyttas tilll externt kort, så gick inte tilll slut.

    "Observera även att om du inte samtycker till ändringarna i Tjänstevillkoren kan din användning komma att begränsas eller sägas upp."

    Ja, samtycke behövs inte.

    "Vi vill återigen tacka dig för att du använder Samsung Cloud-tjänsterna."

    Tillls vidare.
     
  2. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Det är klart de inte vill ha icke-Samsunganvändares data liggandes och skräpa. Om din Samsung-lur inte har gjort en backup på över ett år förutsätter de helt enkelt att du inte använder den längre.

    På samma sätt vill de inte spara massvis med utdaterad data efter du har gått över till att använda någon annan kalender-app o.s.v.
     
  3. Gadgety

    Gadgety Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur såg det tidigare användaravtalet ut? Vad har ändrats?