Läser På Samsungs hemsida att SGS2 kan spela upp film i 1080p.
Läser att de har en HDMI adapter som skickar ut video i 1080p.
Perfekt tänker jag, precis vad jag behöver. En portabel bild o filmvisare som hanterar 1080p med HDMI.
Köper SGS2 och sedan Samsungs MHL HDMI adapter.
Kopplar ihop allt och ut kommer... Tja inte f-n är det filmen i 1080p!!!
Iställer blir det min full hd film / eller foton först nerskalat till 800x480 och sedan uppskalat till 1080p. Rena kattskiten alltså!!!
Det är en ren spegling av vad man ser på skärmen, och den är då absolut inte i någon full hd.
Visst skärmspegling är coolt, men det var inte det som Samsung skriver på sin hemsida o det var inte det jag behövde.
Ringer samsung support o de bekräftar att Samsung marknadsför SGS2 felaktigt för den kan inte alls spela upp något i 1080p genom HDMI utgången, utan det blir precis så värdelöst som jag beskrev ovan.
Vilken bluff!!!
Hoppas Apple stämmer skiten ur dom, annars så kommer jag att göra det. Har aldrig känt mig så lurad!!!!
OK nu har jag lugnat ner mig lite. SGS2 är ju en underbar mobil i övrigt, spelar upp tyngsta 1080p filmerna på mobilen utan att blinka och är ju len som en iOS i GUI o internet browser (äntligen) men nog får ni hålla med mig om vilket stor bluff detta är?!
Eller kan ni mer än supporten?
Finns det kanske något sätt att få den att spela upp film o foton i dess originalupplösning (upp till 1080p)?
Last edited: 14 sept 2011