Fråga: Samsung Care+, Extrem väntetid för att skapa ärende?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Doppsko, 19 jan 2021.

  1. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Skaffade en Note 10 plus med Samsung Care + för knappt ett år sen. Försäkringen, som verkade bra, ingick i köpet. Nu har skärmen spruckit och är helt svart. Telefonen är alltså oanvändbar.

    Bor nära ett av Samsungs service center så jag svängde förbi där och tänkte att det är väl en smidig sak att lämna in den. Är ju ändå ett Samsung Service center. Nej då, de kunde inte göra något. Man var först tvungen att ringa Samsung telefon support via telefon för att skapa ärende. Fick besked att det kan ta 10-20 minuter innan det syns i servicesystemet. Återvänder till Samsung service center efter 2h, nej de hade inte fått nån service reggad på min telefon i sitt system. Pratade med Samsung igen och de lovade skicka ut en kartong så jag kan skicka in telefonen när servicen är registrerad, så jag slipper åka fram och tillbaka till servicecentret.

    Nu har det gått 16 dagar sen jag registrerade min service, men har ännu inte fått någon bekräftelse, inte något service id eller någon kartong hemskickad. Pratat med Samsungsupporten 5-6 gånger och de kan inte göra något säger dom. Service sköts av Care+ som tydligen är en helt annan avdelning dit det inte går att ringa direkt. Det är bara att vänta. Skyller på Corona, personalbrist, datorsystem osv..

    Några andra som har samma problem med Samsung Care + ?

    Off topic: Skall tillägga att varje gång man ringer Samsung så är det 10 minuter väntan med outhärdlig pausmusik; den måste vara gjort för att folk ska lägga på luren.

    Off Topic 2: Ironiskt när man ringer Samsung så säger en datorröst att de fokuserar på kundens bästa och strävar efter bra service.... Jaha..
     
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Samsungs support och service är inget vidare om man säger så.
    Kämpade i 16 veckor när jag skulle avsluta Upgrade+.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad märkligt system som kräver att man ringer in för att registrera ett ärende först. Kan de inte bara erbjuda ett automatiserat formulär? Eller ännu hellre, bara ta emot telefonen i servicebutiken? Poängen med att erbjuda serviceställen är väl att kunden skall kunna få service på plats, särskilt kunder som betalat extra för ett serviceavtal... Låter helt bakvänt.

    Det verkar råda oordning med supporten, särskilt med tanke på upgrade+-tråden.
     
    Kristy gillar detta.
  4. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Håller med. Att ringa känns omodernt och bökigt. Dessutom så var jag tvungen att bokstavera min e-postadress (!). Den har de ju rimligtvis eftersom jag köpa telefonen via Upgrade+.

    Naturligtvis så skulle skadeanmälan kunna göras på hemsidan där all info om mig och telefonen redan finns lagrat. Riktigt uselt.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  5. Stefan707

    Stefan707 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Skaplig skillnad isåfall. Har aldrig haft denna tjänst, men utnyttjat AppleCare en gång det var inga som helst fel. Dök upp på applestore och kom ut med en ny enhet efter 20 minuter
     
    Kristy och Doppsko gillar detta.
  6. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 703
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Det är väl fördelen med applecare skulle jag säga. Tyvärr har Samsung hamnat lite grann under radarn verkligen.
     
  7. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    En liten uppdatering. Nu har det gått ca 1 månad. Fortfarande inte kunnat lämna in mobilen för lagning. Pratade med kundtjänst i dag och berättade att jag vill stoppa månadsbetalningen (upgrade +) samt få tillbaka den senaste månadens inbetalning. De verkade helt oförstående. Tycker det verkar rimligt att man inte skall betala för något som man inte får? Kräver ju inte direkt någon kompensation..

    Sa samtidigt att jag vill säga upp upgrade +. Sista jag frågade så gick det inte innan 12 månader. Nu fick jag till svar att det går, men att jag måste betala för återstående tid. De sa allafall att det kan ta en stund att gå ur så det var lika bra att starta det ärendet nu.. Får väl se hur det går.. Tillsvidare så får man väl betala sina 450kr/mån för ingenting..
     
    dannejanne och bernard gillar detta.
  8. Stefan707

    Stefan707 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Låter helt sjukt
     
  9. Robban69

    Robban69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Ringde och anmälde skada, nu ca 5 veckor senare och har fortfarande inte hört ett ljud från samsung care. Så otroligt frustrerande att ringa support och bara få höra att dom inget kan göra. Ett mail eller vad som helst från samsung care+ där dom förklarar varför det tar tid hade känts lite bättre.
    Nytt namn för tjänsten borde vara
    Samsung we dont care+....
     
    Doppsko gillar detta.
  10. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Uppdatering. Nu, efter nästan 8 veckor, ringde en kille från Samsung Care. Han tog lite uppgifter som mailadress och hemadres osv. Hur kan de inte ha dessa uppgifter? Han skall skapa ett ärende och skicka ut ett bekräftelsemail. Ofattbart att det tar så lång tid. Mailet skulle komma inom 5-10 minuter. Har inte fått nått mail än och det har gått 30 minuter.
     
    eastbound gillar detta.
  11. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Nu har jag fått mailet av Samsung. Återigen skämmer Samsung ut sig. Care + skall ju täcka vattenskador och fallskador, men i mailet står det så här:

    Lista på vad ni bör tänka på innan inlämning: 

    Undersökningskostnad (+frakt) – Detta kan tillkomma om skadan inte täcks av garanti, tex vätskeskada, yttreåverkan. Undersökningskostnad på mobil och tabletts 350kr+ postförskott
     
  12. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 703
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Det låter som att man ska säga upp avtalet så fort 12 månader har passerat så lämnar man tillbaka telefonen lagom efter 24 månader, som det ser ut just nu.