Problem: Samsung Dive - Kass?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av dannovarius, 15 okt 2012.

  1. dannovarius

    dannovarius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag får inte Samsung Dive att fungera. Jag har ett Samsungkonto, har godkänt och aktiverat fjärrstyrning, registrerat enheten på hemsidan men när jag ska testa tjänsten (hitta telefonen via sidan) står den bara och söker tills den timar ut. Min första SGS3 blev stulen efter bara 10 dagar och jag satt dag och natt och försökte få Dive att hitta den, men sökningen kom aldrig någon vart. Jag får inga felmeddelanden eller något som indikerar på felaktigheter. När jag köpte en ny lur någon vecka efter att den första blev stulen gjorde jag allt för att se till att jag skulle få Dive att fungera igen, men icke. Jag har fortfarande samma problem med att Dive inte får kontakt med telefonen.

    Lyckas alla andra här på forumet bra med att använda Dive?
     
  2. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag har testat tjänsten med min dåvarande S2 och nu med min S3. Det fungerade enligt beskrivningen tycker jag. Jag tror där emot inte tjänsten fungerar om man gör en fabriksåterställning.

    En sak som jag inte tycker om är att man inte kan "avregistrera" sina enheter i hemsidan, det alternativet finns inte när man loggar in på hemsidan.

    Innan jag sålde min gamla S2 till en vän gjorde jag självklart en återställning av mobilen. När jag skulle registrera min nya S3 i Dive, såg jag att S2an fanns fortfarande kvar som en av mina enheter. Lyckades inte radera/ta bort den. Jag testade att söka efter den men det fungerade inte heller.
     
  3. fahla

    fahla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Kör själv med serberus från play butiken,då jag upplever samma problem som du.rekommenderar serberus pga dom många funktionerna.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Såg att den fått högt betyg i play butiken men SHIT vad mycket behörigheter den vill ha åtkomst till :eek:
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ett lite mer generellt tips. Om du skulle råka få någon telefon stulen som du har valfri Android programvara på så kan du alltid även om du inte har en samsung fjärrinstallera appar ifrån Google Play.

    Det finns en App som heter Plan B som tillåter dig att fjärrinstallera den ifrån Play Store och sedan startar den automatiskt och kräver ingen konfigurering av användaren för att du skall kunna söka efter telefonen via GPS:en. Så till nästa gång, (hoppas det inte bli någon nästa gång) så kan du använda den. Tänk på att du inte får ändra ditt gmail-lösenord dock. För då kommer telefonen tappa kontakten med Googles servar.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout.labs.planb
     
  6. dannovarius

    dannovarius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag håller med om båda sakerna. Men vad är grejen med att det inte funkar? Dive har ju ingen support Heller.
     
  7. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Samsung Dive fungerar såklart INTE efter en fabriksåterställning, då dessa inställningar inte sparas permanent.

    Ang. Plan B så är det ju ungefär likadant där. Sen måste telefonen vara kopplad till ett Google konto samt måste (?) ha synkronisering på för att den skall installeras. Dessutom medans detta görs så får ju användaren av telefonen notifikationer om vad som pågår..

    Ett mycket bra alternativ är Avast Anti-theft som kan installeras som systemapp om luren är rootad, helt dolt för den vanliga användaren och gratis, skötes via sms och webben (Enbart via WiFi/3G)
     
  8. dannovarius

    dannovarius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag vet inte varför du nämner fabriksåterställning. Jag har inte gjort någon sådan. Jag är inte inloggad på den gamla stulna telefonen heller för den delen. Jag är inloggad på den nya.

    Dive hittar aldirg av telefonen ändå. Sedan irriterar jag mig på att det inte finns någon hjälplänk till mail eller telefonsupport på Dive. Därför måste jag vända mig hit.

    Är det alltså ingen annan som haft problem med att hitta sin enhet på Dive?
     
  9. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Kör isf istället de bästa Play har att erbjuda:

    Cerberus anti theft
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lsdroid.cerberus&hl=sv

    Inte ens en återställning av programvara på telefonen tar bort den om du installerar den rätt. Den kan döljas så ingen förutom ägaren vet att den finns där. Sjukt nice app. :)
     
  10. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Det nämndes tidigare lite tidigare att inställningar kanske inte sparas och jag vet att dessa inte sparas.

    Alltså utökad information om Dive.. Har inte nämnt att du har talat om fabriksåterställning.

    Som Avast anti-theft då... Fast alla appar kan listas om man vet hur.. Alla appar är lättborttagna med t.ex Titanium backup.

    Nej en återställning tar inte bort några systemappar alls.

    Avast och Cerberus verkar ha väldigt lika funktioner, men ett litet fel och det är att enl. cerberus så kan GPS bara aktiveras automatiskt från 2.3.3 och uppåt, Avast (tidigare theft aware) kunde aktivera den automatiskt på 2.1, är den dessutom rootad görs det helt anonymt från senare versioner.

    Ett annat fel som jag även nämnde ovan är detta:" en tjuv kan bara avinstallera Cerberus genom att flasha en annan ROM"

    Avinstallera med titanium backup så är det klart, dessutom är Avast skyddad mot CMxx roms.

    Cerberus till nedsatt pris? Finns det en betal och en gratisversion mao?
    Klar "nackdel" då Avast Anti-theft är gratis:)

    Edit: Dock bra att man kan välja info som ska skickas till tre andra lurar, plus där:)
     
  11. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    avast... kan man bara installera anti theft delen? Är inte intresserad av något antivirus.
     
  12. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Du får välja att installera AMS Avast Mobiubile security från Google Play och därefter AT. Sen kan du enkelt plocka bort AMS.

    Iofs så har gänger direktlänk till *.apk'n nånstans i deras forum.
     
  13. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ja, avast är bra skit också :D

    Flashar tjuven en ny rom så finns det nog inga skydd som är 100%. Men ärligt talat.. du får både mobilen stulen.. å han flashar om den.. eller har kunskap om Titanium Backup? De känns rätt långsökt. Dom flesta tjuvar skulle jag tro är klåfingriga snörungar på krogen som ser din bling bling och dom vill ha den eller ser pengar i den. ;)

    Angående GPS:en så är det ifrån android 2.3 så att ingen app får lov att aktivera GPS:en utan att en fråga ställs till användaren. Det är därför sportappar och liknande ofta slänger upp en fråga till dig om du inte ska aktivera GPS:en och inte automatiskt gör det åt dig.

    Enda sättet runt detta är Root. Hur de va i tidigare android versioner spelar ju ingen roll. Dom telefonerna är ändå inte stöldbegärliga eller används inte i lika stor utsträckning idag.
     
  14. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Nej det är sant tyvär, dessutom som du skriver så är det bara snorungar/muppar som bara vill ha saker men skiter i det andra. Alla har ju kanske inte kunskap om t.ex titanium backup men kan googla sig till all info..

    I nån cwm pro version tror jag så finns det möjlighet till lösenord så man iaf inte kan boota in i återställningsläge och göra fabriksåterställning, flasha ny rom eller annat.
     
  15. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag skulle aldrig våga mig på att sätta ett lösenord på den nivån. Tänk om man slinter på tangentbordet när man stansar in lösenordet.. Oj då.. fucked typ :D

    Fast den kanske bara spärrar recovery och inte download-mode, i så fall går de ändå komma förbi det.
     
  16. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    hehehe.
    Kan vara så faktiskt, stämmer nog. Bara man hinner spåra/låsa den först så sure.
     
  17. brynolf11

    brynolf11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Info:
    Nova launcher
    Jag har också försökt och misslyckats med test av dive. Även med gps påslagen så hittas inte mobilen. Det dyker upp nån symbol i notisfältet som inte går att ta bort, och som är kvar i bra många timmar. Sen inget...