Samsung Galaxy 2s

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by pleom, Jan 20, 2011.

?

Ska du köpa uppföljaren till galaxy s?

1. Ja, absolut!

29 vote(s)
    18,0%
  2. Nej, jag håller mig till min Galaxy S.

72 vote(s)
    44,7%
  3. Vet inte riktigt, får se.

60 vote(s)
    37,3%
  1. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Tror att den där bilden är en rent hemkok! Redan när infon först kom med den där bilden tyckte jag att det var konstigt att samsung skulle gå så till det extrema att likna iPhona att dom till och med skulle använda samma anten-ram med skarven på samma ställe!!! Nääää, det där är någon finnig liten tonåring som suttit och lekt ihop med photoshop tror jag. Resten av den artikeln som bilden först dök upp med var också under all kritik när det gällde äktheten, den var jäkligt dåligt gjord helt enkelt.

Last edited: Jan 21, 2011
  2. hubako

hubako Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

http://en.wikipedia.org/wiki/Mockup

3. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
  4. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kommer avvakta med en snabbköp när SGS 2 kommer, Många intressanta lurar som kommer komma ut och som en teknik nörd som man är så vill man alltid ha det nyaste och bästa som finns.

Personligen så har man varit ganska nöjd med min SGS, visst har den små buggar som tex GPS:en som krånglar men det har inte varit nått som har stört mig så mycket.
    Men om Samsung levererar nånting tungt med Uppföljaren så kommer SGS 2 definitivt vara intressant.

5. hubako

hubako Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ajjemen! :P

6. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ha ha ha :D

Jag kommer köpa SGS2 direkt, SGS får någon jag tycker om ta över.

Last edited: Jan 21, 2011
  7. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Personligen så känner att min SGS räcker gott och väl och att det är för tidigt att byta ut den.

8. slicken

slicken Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

9. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Ju mer man mixtrar med andra telefoner desto bättre tycker man Samsung & TW är.
    Gudars så omständigt det är i t.e.x HTC Sense som min morsa har i sin Desire.
    Några Polares iPhone's får mig alltid att skratta eftersom deras batterier räcker bara halva dagarna...
    PS
    Jag måste haft tur med mina Galaxer som funkat klockrent förutom att den första blev stulen.

10. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med :) Har testat diverse olika launchers, men TW håller i längden tycker jag. Vet inte riktigt vad folk ogillar med TW :eek:

Jag är väldigt nöjd med SGS telefonen och måste säga att jag tycker Samsung varit bättre än många på att få ut uppdateringar.

11. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

12. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Tänk på att även om du lägger på LP så har du kvar alla TWs eminenta saker, så som den förbättrade statusbaren, slide-to-call och sånt där.

Kommer inte köpa SGS2 därför att jag kör med varannan-metoden. En enda uppgradering brukar vanligtvis inte motivera den stora kostnaden för mellanskillnaden brukar bli för stor ändå om man inte säljer långt innan den nya kommer ut. Väntar man till SGS3 eller vad den kan heta så kommer forfarande kosta runt 5000 kr (troligtvis) och vara brutalt mycket bättre.

Ska man köpa varje ny modell hos HTC så får man byta var tredje månad känns det som :)

Till han som gnällde på android och vill gå tillbaka till en "riktigt telefon" som SE/Nokia: gör det. Android är inte för alla. Android är för das elite :)

13. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kommer inte köpa ny telefon de närmaste 2 åren om jag inte har sönder denna. Blir det nått genom jobb eller på annat vis kanske, men får se hur mycket problem det blir med dual core plattformarna. Det är "ung" teknik, rätt naivt att tro det kommer fungera friktionsfritt.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

14. spionas

spionas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett tips är att stänga av AF på radion. Detta hjälpte mig då jag hade liknande problem.

Lodur likes this.
  15. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

SGS är riktigt bra med modifierade romar... Om man bara hade haft officiella Samsung-romen hade jag nog bytt telefon. Men med modifierade som Docs eller Darkys är det en annan historia. Den är ju i praktskt taget bättre än gingerbread med sina barnsjukdomar.

SGS popularitet hos bra programmerare, och att den är väldigt lik Nexus S, gör att det går snabbt att få det allra nyaste till telefonen.

Man kan inte lita på att företagen levererar bra telefoner från förpackning tyvärr. Vad man ska vara uppmärksam på är alltså hur communityn tagit emot telefonen. Ett bra emottagande betyder en bra mobil, och ständiga uppdateringar och förbättringar. SGS leder på den fronten (nexusarna borträknat).

Tiden får avgöra vilken telefon som blir nästa expert-favorit. Förmodligen blir det en mobil med grym hårdvara, från ett företag som lyssnar på användarna/experterna och inte snålar med källkod/uppdateringar.

16. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Finns Gingerbread som ROM till SGS redan?

PS
    I övrigt håller jag inte med, jag har bara kört OEM rom med olika Lagfixar och jag är supernöjd med SGS...
    2.2 med Voodoo Snapshot & 2.2.1 med Voodoo lagfix har funkat helt fantastiskt bra för mig.

17. Lodur

Lodur Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack - Det gjorde susen!

18. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej inte till SGS men till nexus S.
    Jag menar att SGS2 förmodligen kommer med gingerbread, och att även om gingerbread är klart bättre än froyo på pappret så har froyo med sina custom-roms och (och kernels då) hunnit mogna till sådan grad att det är minst lika bra om inte bättre än dagens gingerbread (som jag uppfattat av recensioner och forumläsning).

Voodoo/speedmod m.m. kernels och lagfixar har vi tack vare communityn. Utan dem skulle ju SGS fortfarande ha brister som är svåra att bortse från (ljud, gps, skärpa/färg, lagg osv osv). Borde kanske ha inkluderat "kernels" i argumentet i mitt förra inlägg...

Först när vi ser en ström av custom gingerbread roms/kernels till en ny mobil är det dags kröna en ny kung och springa ut och köpa den ;)

Last edited: Jan 24, 2011
  19. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller inte med om att SGS fortfarande skulle ha t ex lagg utan det. När jag körde 2.2 med speedmod kernel och voodoo kunde app drawern ha ett lätt ryck första scrollningen när man precis öppnat den och har många appar. Med 2.2.1 stock har jag inte sett tillstymmelsen till det. Sedan 2.2 kom har jag inte ens haft problem med att få GPS:en att låsa inomhus så det stämmer inte heller överens med mina erfarenheter. Med tanke på att jag nu med 2.2.1 fick telefonen att klara sig nästan 4 dygn gör mig tvärtom lite tveksam att lägga in de moddar jag körde med tidigare.

Dock håller jag helt klart med att en aktiv community gör telefonen bättre. Jag måste bara se till att jag kan välja de moddar jag vill ha, utan att behöva trycka in hastighetsmoddar som inte ger något längre.

20. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske blir en Galaxy S3 om några år när SGSen känns föråldrad. :)