Samsung galaxy 5 problem

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Helene, 30 mar 2011.

  1. Helene

    Helene Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har haft en SE K530i i många år men köpte igår en samsung galaxy 5 på ica som levererades med android 2.1 och i annonsen stog det att man kunde uppdatera till 2.2 på samsungs hemsida. Jag har suttit sen kl 11 imorse men det fungerar inte via Kies, har vart i kontakt med samsung support men dom sa att det vart fel på min dator kanske så nu har jag testat en annan dator och det verkade som jag lyckats med uppgraderingen men i telefonen står det fortfarande 2.1 update 1 trots uppdatering

    Någon kunnig som kanske vet vad det är jag missar? Ska man göra något speciellt med mobilen innan?
    Köpte ju mobilen just pga möjligheten att uppdatera till 2.2:(
     
  2. lijoli

    lijoli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känner igen problemet. Ta fram telefonknappsatsen och slå *#1234#
    Får du fram:

    PDA: I5500XWJK3
    PHONE: I5500XWJK3
    CSC: I5500OXXJK3

    ....så kan du ännu inte få 2.2 just nu. Tack vare Anyone (här på forumet) så har vi idag fått veta att 2.2 ska finnas genom Kies antingen i slutet av denna veckan eller nästa för oss med OXX-telefoner.

    Här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37335 kan du läsa mer.
     
  3. Helene

    Helene Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar.
    Jovisst fick jag fram precis samma! Känns inget vidare när man köpt ny mobil men men...har suttit i flera timmar o trots telefon kontakt med samsung support hela två gånger kunde de inte informera mig om detta.
    Bara att hålla ut o hoppas på att 2.2 släpps snart
     
  4. lijoli

    lijoli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr är Samsung support under all kritik.. Trots upprepad kontakt med dem så fick jag inget klart besked på vad som egentligen var fel. Det är okunniga personer som sitter med sin manual på vanliga fel framför sig. Frågar man något som inte finns i manualen så har de ingen aning om vad man pratar om. Tyvärr.

    Vi får hålla tummarna att FroYo kommer nu, som lovat! Det lär nog märkas här i trådarna när det går att få in den via Kies! :)
     
  5. Helene

    Helene Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får passa på att ställa en till fråga så jag inte missuppfattat allt, nu när jag bara har 2.1 innebär det väl att jag inte kan spara appar på minneskortet?
    Kollade och det fanns endast 162MB ledigt på mobilen så det är inget att hurra över
     
  6. lijoli

    lijoli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, tyvärr är det ju så.. Gäller att begränsa sig vad gäller appar!
     
  7. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Om nu inte Samsung dragit in 2.2 för att rätta till alla buggar, så fungerade det såhär för mig: köpte en Galaxy 5 för nån månad sedan. Efter att själv ha surfat runt och upptäckt Kies på deras hemsida och installerat det, matades genast 2.1 update 1 in. Sedan när jag använde programmet nästa gång var det dags för FROYO/2.2, några få dagar senare.

    Kanske update 1 är en slags förberedande "patch"?

    Kör Kies igen. Finns fortfarande ingen uppdatering så var enbart tacksam över att Samsung förmodligen stoppat detta bugginferno för att fixa det som var trasigt...
     
  8. lijoli

    lijoli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    FroYo är enbart släppt till NEE, inte till OXX som våra Galaxys har.
     
  9. Helene

    Helene Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag när jag pratade med supporten sa han att dom hade serverfel eller något sådant och att den kanske finns tillgänglig på måndag men iaf i slutet av nästa vecka kunde vi få android 2.2
     
  10. lijoli

    lijoli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack Helene! Vi får vänta, mer eller mindre tålmodigt. Får hoppas att det blir bra när vi väl får FroYo och att vi slipper buggarna som NEE-telefonerna drabbats av!

    Skönt att supporten vaknat till liv.