Samsung Galaxy A40

Diskussion i 'Samsung Galaxy A-serien' startad av Juturna, 13 maj 2019.

  1. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Tycker väl att lillebror i A-serien förtjänar en tråd också! Någon som har luren? Verkar vara en grym backup-telefon, ligger sjukt bra i handen (bättre än S10e enligt mig) och gav mig nästan lite "vill ha" känslor trots att det är en så låg-speccad telefon. Riktigt fin AMOLED-panel också.
     
    Thomas Molinder och damasterozzy gillar detta.
  2. Thomas Molinder

    Thomas Molinder Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2014
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Samsung Galaxy A40

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy A40
    Telefon 2:
    Xperia X Compact
    Jag är också intresserad av denna och undrar om nån som har den kan svara på några saker:

    Funkar Netflix och annat med HD (alltså DRM stöd)? Enda informationen jag hittat om detta är på denna sida som är på tyska och som enligt Google Translate verkar bekräfta DRM stödet:

    Samsung Galaxy A40 Testbericht - Kompakt und preisweit?

    Funkar den ok med Google Cardboard eller andra VR appar, eller är den helt enkelt för klen för VR? Nån som testat med Gear VR?

    Har den något MHL eller Displayportstöd över USB C? (Vet att den inte har DEX men tipsa gärna om det går att installera inofficiellt utan att roota telefonen eller liknande)
     
  3. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Spräckte skärmen på min nuvarande mobil.. så tänkte att det var dags att prova en billigare mobil, något jag inte gjort på väääääääldigt länge.

    Fastnade för Samsung A40, då det är en kompakt mobil med en väldigt bra skärm, kostar endast 200 Euro hos Amazon just nu. Förhoppningvis så kommer den innan veckan är slut.

    https://www.amazon.de/dp/B07QKDX1T4/?tag=oid02-21
     
  4. Livsstil

    Livsstil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Vad tyckte du om mobilen? Tänkte på använder upplevelsen inte på kameran? :)
     
  5. damasterozzy

    damasterozzy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Det är inget fel på A40 lite seg tycker jag bara och det är lite så där med när man laddar batteriet det gör ibland inte det samt att när man kör USB-internet så har den dis-connect ibland och han på Elgiganten var ju helt koko när jag sa detta och sa att Avast antivirus och ccleaner var skräp program (PUP) ?? Håller ni också med att de är? han sa att jag ska göra fabriksläge tänkte lämna tillbaka den och testa A50 eller A70 då de är snabbare där gick 50 dagar som klubbmedlem men får väl bråka med dem! Räcker detta? Går bra att spela med tror det var 60 FPS eller nära bra skärm!!
     
  6. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Sjukt bra storlek på denna luren. Ligger PERFEKT i handen. Dock ingen prestanda. Men bra batteritid och imponerande skärm, och som sagt, ligger PERFEKT i handen! Känns och ser mkt dyrare ut än vad den är.
     
    Thomas Molinder gillar detta.