Samsung Galaxy eller SG2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av bbn, 5 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. bbn

bbn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tja, är i farten att köpa en ny androidlur nu, då jag var riktigt missnöjd med min HTC Legend dom sista 6 månaderna jag hade den. Slängde den i golvet, förtjänade den.

Hur som helst, är väldigt intresserad av en Samsung Galaxy, för att då får jag en grymt vettig lur för lågt pris, 2800 inkl frakt. Men är det värt det? För Galaxy tvåan är väl dubbelt så bra, dock mer än dubbelt så dyr också..

Känns ju som ett gode stort hopp i tekniska specifikationer om man jämför Legenden och Galaxy ettan.

Sen är jag väl inte helt hundra procent nöjd med tvåan, då den är snäppet större än ettan och nästan kräver tvåhandsfattning för att smsa.

Är lite intresserad av Motorola Defy också, men den är så liten (mindre än legenden) så blir nog inget köp av den, tror jag :P

2. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det sägs att Galaxy S II går på 2750kr på Mediamarkt som kampanjvara då de firar 5 år i Sverige. Huruvida detta stämmer eller ej har jag inte funnit någon information om men det kan vara värt att höra av sig till MM och kontrollera för isf känns valet ganska uppenbart :)

3. benknackan

benknackan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER

Vanliga galaxy finns för 2499 på netonnet. Att galaxy SII skulle gå för 2750 på MM var det konstigast jag hört...

4. bbn

bbn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har varit in på två butiker här i stan, galaxyn har utgått från deras sortiment, så finns bara galaxy plus och galaxy två. men har fingrat på en Sg2 idag, och det var faktiskt inte tvåhandsfattning för sms, så börjar mer och mer luta åt en sån. dock är priset ganska så motbjudande :P

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tror nog du har blandat ihop Galaxy S (I) med Galaxy II, tror inte MM rear ut S2 för 2750 ;)

6. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det var 2222:- kr de reade ut SGS:en för, inför släppet av SGS+ misstänker jag :) Grattis ni som lyckade få den dealen!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.