Säljes: Samsung Galaxy Nexus

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av bpl, 1 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Då har du tydligen en helt unik telefon som skiljer sig från alla andras :P
     
  2. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Ja eller så har du det. För det finns inte en enda bild på google som visar på en skarv där. Dessutom är hela det bakstycket gjort i en bit plast. Så vore väldigt märkligt med en skarv.

    Kan du se någon skarv på någon av dessa bilder?
    http://www.ifixit.com/Teardown/Samsung-Galaxy-Nexus-Teardown/7182/1
    Alla är högupplösta och är riktiga bilder.
     
    Last edited: 2 feb 2012
  3. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    http://guide-images.ifixit.net/igi/wjrkSxaN3u4L2OrI.huge

    Den är inte stor men man ser en lodrät rand på vänstersidan i bild. Om det sen är en skarv eller bara någon sorts gjutningsartefakt låter jag vara osagt men jag har "skarvar" i alla fyra hörnen jag med. Bilderna på ifixit må vara högupplösta men de har inte rätt ljussättning och vinkel för att "skarvarna" ska synas optimalt, det är knappt så jag ser mina om jag anstränger mig.
     
  4. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag och alla andra i denna tråd? Eller har du inte sett att alla andra också hittat det?

    Redan på den första av de bilderna du länkar till ser jag det i det nedre högra hörnet, inte jättetydligt som sagt men den är där. Sen om det faktiskt är en skarv eller något i tillverkningsprocessen som gör att det finns en liten glipa där låter jag vara osagt, poängen är att man kan se en brytning där.
     
  5. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Ja det är en gjutnings defekt. Det kan jag hålla med om finns. Väldigt lite på min telefon. Men detta är på en annan plats än vad TS bild visar och väldigt väldigt mycket mindre. TS har en spricka detta är bara ett märke typ.

    Säger TS att det är en spricka så är det nog det. För åtminstone på min telefon så skulle set aldrig kunna missats. Men visst det kan finnas olika bra formar. Jag kanske hade tur och fick från en nästan perfekt form du kanske inte hade det.
     
    Last edited: 2 feb 2012
  6. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Äntligen ser du det? Och på en gång är du säker på att det är en gjutningsdefekt? Alright låter övertygande. Från hans bild att döma sitter det på exakt samma position som på min telefon så nej det är ingen spricka det är samma som på alla andras telefoner.

    Vad får dig att tro att det syns mer på min telefon än på din? Handlar nog bara om att jag är mer observant och har bättre syn.
     
  7. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    På våra telefoner är det troligen en gjutningsdefekt. Tror inte det är något de planerade skulle finnas där.

    Men säger TS att det är en spricka så är det nog det dessutom verkar den synas väldigt väl på hans bild trots dåligt ljus. Jag måste ha väldigt starkt och bra ljus för att det ska synas alls. Det var skillnaden för mig. Jag tog en stark lampa. Vilket TS inte har.

    Om du har en värre defekt än jag vet jag inte men det skulle inte någonsin kunna klassificeras som en spricka på min telefon.

    Men nu tycker jag vi lämnar tillbaks tråden.

    Vill TS ha tråden rensad från denna OT diskunion så skicka PM så fixar jag det.
     
  8. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Såld!
     
  9. monty

    monty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    En knappt synlig skarv i varje hörn. Det ser inte ut som sprickor utan mer som "gjutskägg" från gjutformen.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.