Fråga: Samsung Galaxy Note 2 eller S4

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Alpine, 12 apr 2013.

  1. Alpine

    Alpine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    någon kan hjälpa mig med vilken modell ska jag köpa? jag sitter tveksam mellan båda och vet inte vilken e bäst
     
  2. Ninn

    Ninn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Omöjlig att svara på bägge två är säkert kanonbra note2 kör jag med och är supernöjd med. Så om du vill ha stor skärm och penna note2 om inte det är viktigt bara skaffa 4an

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  3. Alpine

    Alpine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret,jag bestämt mig för att köpa Note 2, det känns en riktigt bra telefon med allt man behöver,med andra ord en dator i ficka
     
  4. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag verkar ha lätt för att bli smått beroende av storleken på skärmen. Så utifrån mina erfarenheter vill jag varna för note2an. Du kommer aldrig efter det acceptera en mindre skärm även fast skillnaden inte är stor till S4an.

    Läste nyligen om Samsungs kommande serie som skulle heta "Mega" med skärmar större än Note2an. Dock var de lite budget i övrigt, men det kanske säger något om framtida Note-modeller?
     
  5. Illbleed

    Illbleed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om skärmstorleken inte spelar någon roll så S4. Själv skulle jag inte kunna ha en liten telefon igen.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  6. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag sitter med en liknande frågeställning. Jag har varit helt inställd på en s4, men plötsligt är jag inte lika säker.

    Jag sneglar på andra telefoner. Jag har tittat lite på xperia z men det tar emot rent etiskt att köpa något från ett storföretag som stämmer sina kunder för att de vill återfå funktionalitet som Sony patchat bort. http://en.m.wikipedia.org/wiki/OtherOS#section_1.

    Jag har också tittat på note 2. Jag gillar pennan. Pennan är väl det som jag verkligen gillar med noten. Jag tycker dock att telefonen är i största laget och jag önskar att det inte var flera mm kant runt displayen. Jag tycker inte om headset, de är jobbiga att sätta på sig. Jag har svårt att tänka mig att hålla en telefon som skär in i handen mot örat.
    Det jag vill göra med pennan är att skriva ner kortare texter, inte bara vägbeskrivningar och adresser.

    Jag inser att det jag skulle vilja ha är allt som finns i en s4 men med en s-penna (och helst skulle telefonen vara vattentät och tåla stötar...och kunna flyga).

    Jag börjat därför fundera på om jag skall vänta tills det kommer en telefon som är vad jag verkligen vill ha. Vem vet, note 3 kanske är ännu mer rätt?
    Jag skaffar bara en ny telefon varannat år och jag klarar mig bra med den telefon jag har 6 månader till...






    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2