Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När det gäller notifikations-led så finns det ett stort intresse att fixa detta till sgs och som ni säkert märkt så lyser touchknapparna upp när man rör dem. Är nog bara en tidsfråga innan nån kommer på ett sätt att använda dem för att visa missade händelser.

2. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Finns en tråd om det hos XDA.

EDIT: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=706426&highlight=notification

EDIT 2: XDA Post 81: Sign the petition! Finnes här.

Last edited: 16 jul 2010
  3. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, hoppas de lyckas. Tycker det är en kanonidé. :)

4. evisu

evisu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter mycket velande fram och tillbaka bestämde jag mig för att beställa en Galaxy S idag, skulle komma ibörjan av nästa vecka. Väntar med spänning! :)

5. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

\o/

OK, har lekt lite med telefonen nu och måste börja med att säga att jag på det hela är mycket nöjd.

Jag har gått ifrån en Nokia N73, så jag har noll erfarenhet av smartphones sedan tidigare och steget är naturligtvis gigantiskt.

Har som sagt inte hunnit testa så mycket än, men eftersom problemen alltid är det första som man märker så:

- Jag måste lära mig det här. :o Jag skriver fel hela tiden och trycker på knappar som jag eg inte tänkt trycka på bara för att det är touch - mitt fel.

- Å andra sidan så har jag stött på ett par ställen då det inte gått att trycka alls. Det gäller te.x. knappar på webbsidor som varit knepiga eller till och med omöjliga att hitta hur jag än trycker. Dessutom så har jag problem efter t.ex. statusinmatning på facebook på i browsern - när jag har skrivit in min status så kan jag trycka på "gå" så många gånger jag vill utan att det händer något. Jag måste använda bakåtknappen för att återvända till webbsidan och trycka på "Dela" där för att det ska hända något. Dessutom är det jävligt irriterande att man måste sudda bort texten "Vad gör du just nu" innan man kan skriva in sin egen text.

- Regionala Market - jag har ett Spotify Premium abonnemang, men eftersom att Spotify inte finns i Tyskland så finns inte appen på tyska Market heller. Fick alltså gå den långa vägen över webbsidorna och leta upp en app att ladda ner.

Fråga: Min klocka går av någon anledning en timme före. Datum och tid står som "Automatic" men trots det så hävdar telefonen att jag är en timme fel - finns det inställningar för sommartid eller så som jag har missat?? :o

Last edited: 16 jul 2010
  6. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du får nog ställa tidzonen på gmt +2 och sen tiden manuellt

7. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Hej, jag kommer göra samma steg som dig när jag får min telefon troligen i nästa vecka.. det skall bli så kul :P... man lär ju ha en veckas period av inlärning framför sig men man har ju hela sommaren på sig

8. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bra Tips, tack :)

9. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Haft min SGS sedan i Tisdags. Bytte från Magic.
    Drar minus sidan.
    -Usel GPS, antagligen inte gps´n utan koden som styr den.
    -Hittar ej möjligheten att ge en kontakt egen ringsignal
    -Fler knapptryck innan jag kan ringa ett telefonsamtal.

Lämna gärna förslag på lösningar.
    Vet redan att många väntar på en ev. officiell uppdate av fw för att bla fixa gps.

10. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, jag gjorde det och det verkar funka, men det står ju att "Automatic" hämtar tiden från nätet. Har det ingen som helst funktion då utan man måste ändå ställa in manuellt?? :ehm:

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Ställ in rätt tidzon, klicka i automatic, enda som krävs

12. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Nu är GS första smartphonen jag äger (haft en vivaz men vet inte om den tillhör kategorin) men när man är bland kontakter och du hittat den du vill ringa så sveper du med fingert åt höger så ringer den sveper du åt vänster skickar du meddelande. hur kan det vara fler än i någon annan telefon? kontakter 1 svep med fingert 2 .

13. alexuz

alexuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bytte från en Nexus One till Galaxy S och är väldigt nöjd men.... det finns ett men...

GalaxyS är bättre på det mesta, skärmen är bättre och större. Själva mobilen är tunnare och lättare. Batteritiden är bättre. Spelar upp DivX out of the box. Men något som var bättre med Nexus One är att den var smidigare och snabbare i menyer och ibland program (t.ex facebook). Men jag har läst att det ska komma en ny officiell firmware som fixar detta. Folk med GalaxyS har redan testat beta firmwares som gjort mobilen mycket snabbare i menyerna. Alltså kommer detta problem fixas snart. En annan sak är väll att Nexus One alltid kommer få senare android först men det får man leva med. Samsung ska ju få 2.2 iaf

14. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Välj kontakten du vill ändra. Gå in i redigeringsläget via menyknappen. För att kunna ge en kontakt en egen ringsignal verkar det krävas att den är sparad som telefonkontakt (och inte googlesynkad sådan). Om kontakten är länkad till flera, så se till av välja "phone" (jag kör engelskt UI) överst. Därefter hittar du ringsignalvalet under grupptillhörighetsvalet i listan över kontaktinfo.

15. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu haft min Galaxy S sen i tisdags!

Mitt enda problem är att det blir lite fördröjningar och lite lagg.

Nåt som kommer lösas sig med tiden?

16. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Ja, finns redan fix ute idag. Lär komma fix i nästa FW

17. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, det bör ju max bli tre knapptryck. 1. Gå till kontakter. 2. Tryck på rätt ställe på bokstavslistan för att hoppa till rätt kontakt (inget behov av att scrolla dit man ska). 3. Svep med fingret åt höger över kontakten.

Vet inte vilken annan telefon som skulle göra det så mycket smidigare.

18. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ska testa det ikväll.

19. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

HTC Sense faktiskt. Det kommer jag nog att sakna. På min Tatto: 1. tryck grön knapp (fysisk) 2. skriva in g-r-e så hittar sense tex "Anders greven Nilsson". 3. trycka på grön knapp så ringer det han.

20. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det där är ju fem tryck eftersom ditt steg två är tre bokstäver. Även om du bara behövt skriva in en bokstav hade det ju ändå varit tre tryck, vilket inte är snabbare än tre tryck på SGS.