Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm börjar snart tro att de är en tomte som spökar i telefonen den låg brevid mig. efter en stund så snurra kompassen till så funka den :D

Gillar Google Street view men compassen

Last edited: 19 jun 2010
  2. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm, du sitter inte med något magnetiskt i närheten då? :) (större chans än en spökande tomte iaf ;) )

3. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provade även compassen ute igår men fick ingen respons från den.
    och nu låg telefonen på samma ställe å jag rörde mig inte.
    Kanske kan va så att den behövde lite tid att hitta magnet fältet.

4. senglund

senglund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du GPS påslaget? Tror att många mobiltelefoner använder GPS till en del för att implementera kompassfunktionen.

5. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

japp den är på.
    Den är bra skum.
    Har man inte använt den på ett tag så får jag ha på programmet en stund sen kalibrera den i ca 20 sek sen funkar den tills man stänger av programet. då får man göra samma procedur igen

6. Jakkin

Jakkin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad tycker ni som fått luren angående storleken? Får ni plats med den i jeans fickan? Skulle annars vara jobbigt att få hålla i den överallt.

En till fråga vad tycker ni om batteriängden? Hur många gånger har ni fått ladda sen ni fått den?

7. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Storlek är perfekt i mitt tycke. Sökte själv en 4" skärm, och då den är väldigt lätt samt tunn så passar den perfekt i de jeans jag använder. Straight cut, normalstora fickor.

Batterilängden är för tidigt för att säga någonting om. Bortsett från första laddningen så har jag behövt 1 laddning och är nu nere på 20%. Av erfarenhet så kommer batterilängden öka succesivt så länge man inte krämar ut allting så telefonen stänger av.

8. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har någon av er som fått galaxyn testat/ägt en HTC desire? jag ska köpa en ny lur nu och det står mellan desire och galaxy s. Lite beslutsångest

9. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ladda den igår kväll och börja använda runt kl.10 och efter en ganska intensiv användning (surfa, titta på youtube, film, lyssna på webradio lite, installera apps och widgets osv. ) börjar batteriet nu ge vika. Enligt batterimätaren har jag använt mobilen i 12 timmar efter det första laddningen så än så länge inte så impad med batteriets livslängd men det borde förbättras efter några uppladningar.

10. fläsk

fläsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    Samma beslutsångest här... Köpte en Desire till min dotter och skulle själv tänka mig en sådan men vill ju inte ha en likadan.:cry: Skulle det finnas en Desire i en annan färg(typ svart) så blev det nog ett köp.
    Sen jag första gången läste om Samsung S så blev jag frälst <3 men, och jag menar MEN!! jag tycker Samsung har missat chansen att lansera en toppen telefon, för den har ju allt.. NÄSTAN! För hur i helv.. kan man snåla in på t.ex kamera diod och notification-LED på telefon som kostar 6000:-?!?! Och det är ju 2010 o inte 1990!!
    (Ifön4 kommer att ha dessa)
    Trotts STOR tvekan ha jag beställt en S som kommer i veckan, så jag kommer att reportera en jämförelse test mellan HTC Desire o Samsug S efter midsommar.

11. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en desire
    + ram minnet
    - skärmen (blir lila om ljus nivån blir låg)
    - wlan B/G
    - Touch (känslig för allt)
    - minne 4gb sd micro

Samsung i9000
    +Skärmen är obeskrivligt bra. den är helt underbar.
    +wlan B/G/N
    +Touch som på iphone 3gs funkar endast med värmen från fingrarna så man inte fipplar till de genom att råka röra den med ett "papper" tex
    + Minne 8gb internt + ( upp till 32gb externt)
    - Ram har märkt att den inte hänger med om man kör flera program samtidigt skärmen hackar lite (tror de blir ändring på de med 2,2 Froy)
    - plastigt skal (men de är nog en smak sak)
    - kamera diod. (Samma bild kvalite i ljus som desire)

Har testat 2.2 Froy på Desire och de var som dag å natt med 2.1 allt flöt mycke bättre inget "Lagg" i menyerna eller programen. Batteri tiden beror lite på hur man använder den om man låter gpsen stå och köra stup i kvarten så är telefonen död efter 4 timmar.
    Annars har jag batteri från 6 på morgonen till jag laddar den innan jag lägger mig runt tolv.

Samsungen har jag testat i 2 dagar nu och den är underbar.
    Allt känns rätt, displayen och touchen är underbar knivskarp skärm med perfekt känsla i. Trådlösa har b/g/n (bra fart)
    Batteri tiden har jag inte hunnit testa än.
    Lite (Lagg) i telefonen om jag gör många saker samtidigt men de blir de nog ändring på i 2.2 Froy.

Rätta mig om jag har fel,

12. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag tänkte rätta dig lite här. ;) Det du pratar om är kapacitiv skärm som, likt namnet antyder, mäter kapacitansen mellan skärm och finger. Både HTC Desire och Samsung Galaxy S besitter denna typ av skärm, och således kan du inte använda t.ex en stylus på någon av dessa.

13. HoA

HoA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kanske lite OT men jag kan inte låta bli att svara...

Som jag ser det är en notifierings-LED en nödlösning då batteriet inte räcker för att visa information med äldre generationers skärmteknik. (Någon som minns Ericssons NMT-telefoner på 90-talet?) Detta har sedan levt kvar i många telefoner. Nu har man OLED-skärmar som består av mååååånga LEDs och borde därmed kunna visa samma, och mer utförlig, information på skärmen utan att tömma batteriet. Sen är det en annan femma att tillverkaren inte kan erbjuda det...

Kanske det kommer så småningom notifierings-appar som på svart bakgrund visar notifieringar och annan nyttig information (exv tid och datum)? DET är 2010 för mig :)

Mina 25 öre :)

-H

14. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men i praktiken så har man bättre känsla i samsungen än desiren. samsungen bygger på nyare teknik.

Jo glömde en sak förut.
    Det är bättre Glid på samsung displayen är på htcn

15. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Desire har väl inte många mb mer ram minne än galaxy s? Ska det så stor skillnad på 576 och 512 mb?

Dessutom har ju galaxyn en bättre processor?

Har jag fel?

16. tku01

tku01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3
    Köpte en Iphone för några månader sen då jag blev besviken på N1 som jag väntat länge på. Nåväl. Var inne i en phonehousebutik igår. Snackade en bra stund om android osv. Helt plötsligt säger han: Vi fick in Galaxy S igår. Jag: Måste få känna på den. Sagt o gjort. Efter att hållit i den i 5 minuter vägrade jag släppa den. Köpte deras näst sista. Den är underbar. Vilken skärm. Och snabb. Måste lattja lite till med den innan jag vågat mig på en jämförelse mot 3gs:en.

Last edited: 20 jun 2010
  17. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enda gången jag har känt att den har laggat är när jag har startat en massviss med program inom en kort stund. Verkar tyvärr inte som telefonen stänger ner dom ordentligt när det börjar tryta, samt att vissa inbyggda applikationer ligger och kör hela tiden helt i onödan (Använder dom aldrig). Kan tänka mig att med 2.2, alternativ en cooked ROM så kommer vi se mycket bättre saker om vi klarar av att få bort onödiga apps.

18. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vilket dillemma! Jag köpte en Desire för en månad sen. Är helnöjd, men var redan då inne på att köpa en Galaxy när den väl kom. Nu är den ju här. Hur gör jag nu? Av dom tester jag läst och sett så är ju Samsungen bättre på det mesta. Men köper jag en Galaxy idag så undrar man hur det ser ut om ytterligare några månader. Då har det väl kommit ett par telefonen som spöar Galaxyn...

Lutar åt att jag faktiskt köper en Galaxy nu medan Desiren fortfarande är hyfsat modern och går att sälja.

19. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tack helldin för ditt första intryck! Objektivt skrivet.

20. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Task Manager, Task Killer osv. är dina bästa vänner då ;)