Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fel av mig.

Men samsungen använder mer minne för inbygda program.
    Efter att ha dödat alla program utom dom inbyggda så visar den att den har 99mb ledigt.

Desiren visar 201Mb

2. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är väll egentligen skitsamma hur mycket ledigt minne som finns. många program kör placeholder på minnet men släpper när ett annat program behöver det.

Vad jag läst så är det så hela android är uppbyggt, därför task killers inte gör någon större nytta - android dödar programen själv efter X antal timmar.
    Task Killern gör bara nytta till ett dåligt kodat program som man verkligen måste stänga ner.

En annan fråga, hur är det inbyggda tangentbordet i samsungen, skriver mycket mail och sms från telefonen, älskar htc's ime tbord men börjat snegla på denna och iphone 4.

3. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grymt ! Blir att beställa en nu - behöver man köra någon fullbody shield eller räcker det med display?

6. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Androido,
    Jag är övertygad om att jag snart kommer ändra detta inlägg till: Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

Make LOVE - not war :)

Last edited: 23 jun 2010
  7. helldin

helldin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visst är de jobbigt att vänta.
    Va lite grinig för att Tele2 vägrade lämna ut kolli nummret.
    Jag gick till utlämningstället och sa att jag har ett paket att hämta.
    Han fråga om jag hadde kolli nr, jag sa nej men jag har ett legg
    Då sa han jaha då får väll jag leta lite då.
    Jag sa De tycker jag.

1minut senare kliver jag ut med telefonen från ica maxi.

8. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För det första dem video samplerna han har på youtube är ej HD och det ser man direkt och eftersom mobilen klarar 1280X720 då fattar inte jag hur du får det till att mobilens kamera klarar bara 4:3 aspekten och inte 16:9 ? Var har du för belägg för ditt påstående ?

Apropå " fet TV ", du skulle bara vara förvånad hur många som fortfarande använder gamla burk TV än idag i världen men kanske bara för att du lever i ett " iland " så anser du tydligen att alla måste ha råd med en platt TV.
    Tom. här i Sverige finns det ett antal gamla burkar som fortfarande används flitigt av äldre personer så räkna inte bort dumburken helt och hållet.

Till sist fattar inte jag vad är det med alla som klagar om avsaknaden av fotolampa ? Galaxyn har ej fotolampa och det är bara så, vill du ha riktig blixt eller fotolampa då köp en DSLR eller en annan mobil från Nokia eller SE för gud skull. Även om mobilen skulle ha en fotolampa så skulle det vara ganska så oanvändbar för det mesta bortåt 1 meter.

Varför köper du en mobil som du tydligen hittar fel på ?

9. idgforum

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Androido

Galaxy är en fin telefon och har bra ljud.

Last edited: 23 jun 2010
  10. Acrux

Acrux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur är det med kalendern? såg i någon film att det skulle vara Yahoo kalender.

11. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sorry, jag såg inte din slogan :

" Tackar ödmjukast för att ni håller med mig hur dumt jag än skriver!"

Kanske jag håller inte med dig om allt du skriver men jag brukar läsa på all info på nätet innan jag köper nåt och när jag vet tillräckligt då slår jag till det som passar mig best.
    Dina frågor verkade vara lite naiva när det finns tonvis med recensioner om Galaxy S och en hel del videos på youtube men kanske jag uppfattade din inlägg fel och då ber jag om ursäkt !

Vad gäller extern blixt är en sak som kanske dyker upp från Samsung eller tredjepars tillverkare men jag skulle inte satsa mina pengar på sånt utan skulle köpa en billig kompakt Canon kamera som utklassar med råge alla androidmobilers kameror och har mer proffsiga inställningar och framförallt du får mycket bättre bilder även vid dålig belysning.
    Jag anser att kameran i mobilen är skoj och användbar ibland men är ingen substitut för en riktig kompakt eller DSLR.

Jag har en iMac men är inte en Mac-taliban och blir inte heller en Samsung sådan men jag gillar Galaxyn skarpt ;):D

Last edited: 20 jun 2010
  12. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den ser ganska ordinär ut

13. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mera bilder

14. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är det någon som har testat det medföljande headsetet och bildat sig en uppfattning om kvaliteten? Man förväntar sig såklart inte några mästerlurar men det brukar ju ändå kunna skilja lite i kvalitet mellan olika märken.

En nyhet är väl att man får veckonummer som default, om jag inte missminner mig?

15. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är det inte swype förinstallerat på galaxy s?

16. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Swype är förinstallerat, ja.
    Men det är inget svenskt stöd i den nuvarande versionen som är inbyggd. Kommer senare i sommar.

17. idgforum

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Imorgon ska man börja lära sig Android men eftersom jag inte haft någon innan undrar jag om de lagt på massa konstigheter på Galaxy som man kommer reta sig på. Något Samsung gjort bra är att man kan använda telefonen som wifi router utan apps. Har det på min Nokia-telefon nu och ville fortsätta ha det så allting gott. Det första jag ska undersöka är om det är Adhock mode (dator till dator fast det finns DHCP Server pålagt) för då fungerar det inte med Playstation 3 och PSP. Samma för ägare av Ipad. Det beroende på wifi kretsen i telefonen men eftersom Samsung har denna funktion inbyggt kan man alltid hoppas. Mig veterligen första telefonen i så fall.

18. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag har en Desire och har inte testat samsungen men jag måste delge mina tankar kring din jämförelse.

1. Skillnaden på wlan med b/g/n på samsungen spelar noll roll för mig. b/g är tillräckligt snabbt för att klara av allt jag har krav för och då har jag högre krav än de flesta kan jag säga.

2. Det du säger om att skärmen blir lila på Desiren tycker inte jag stämmer. Om man ställer ner ljusstyrkan extremt lågt så blir den ju lite mörk men jag upplever verkligen inte de vita färgerna som lila! Glöm inte att Desire fick enormt bra kritik för sin skärm i recensioner när den kom för några månader sedan! Jag tycker den är helt otrolig och känner inte att jag behöver en bättre. Jag tyckte iofs att iPhone 3GS hade en bra skärm innan jag fick min Desire (vilken otrolig skillnad!). Jag tycker dessutom att fingret glider bättre på Desire än 3GS.

3. Touchen på Desiren är helt otroligt bra tycker jag. iPhonen (som du jämför galaxyn med) är inte bättre på den punkten! Otroligt irriterande att alltid behöva ta av sig handskarna på vintern för att exempelvis byta låt!!! Det är inte som att desiren känner av ett papper heller, så känslig är den inte. Jag tycker att touchkänsligheten är optimal!

4. Avsaknaden av notification-led, kamerablixt och ett bra ram-minne som jag har förstått det är en dealbreaker för mig. not-led lampan kan jag leva utan men fortfarande irriterande. kameralampan är dock en stor miss enligt mig, det är ofta man tar bilder i mörker tycker jag och det är otroligt skönt att kunna använda den som ficklampa då och då.

Desiren är blixtrande snabb måste jag säga. Jag har inte ett hack i en enda meny (bortsett från bettercut-appen). Så jag hoppas att avsaknaden av tillräckligt med fritt ram-minne i samsungen inte påverkar prestandan som finns i processorn.

Jag tycker att Samsungen är mer estetiskt tilltalande och därav har jag varit intresserad av ett byte. Men så nöjd som jag är med min Desire och med de missarna som jag tycker samsung har gjort så blir det inget byte för mig.
    Sen så har jag hört så otroligt mycket dåligt om Samsungs kvalitet och deras kundsupport att jag räds av att köpa en telefon från dem. Även uppgraderingar i framtiden ser tuffare ut jämfört med Desiren. Eftersom HTC har så nära samarbete med Google (Nexus One) så tror jag att Desire snabbare kommer kunna tillhandahålla uppgraderingar snabbare.

Samtidigt så tror jag att Galaxyn är en fantastiskt telefon, precis som Desiren, så man blir nog inte besviken vid ett köp :cool:

Blev ett långt inlägg :ehm: men jag hoppas att jag inte var allt för jobbig :scared:

19. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det beror nog på att Galaxy S endast har 256 mb ram tills en kernel-uppdatering alternativt android 2.2 kommer.

20. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, man kan ju undra om HTC verkligen är så snabba, med tanke på Hero som fortfarande inte har fått 2.1. Nästan skamligt

OT
    Var på Elgiganten och kände på galaxyn idag, fantastisk telefon.
    Snygg, och bra formgivning. Att den är så lätt som den är ser jag bara som ett plus. Men kan förstå att vissa ser att kvalitetskänslan försvinner något. Dock tycker jag att galaxyn andas kvalité ändå.

Det jag störde mig på, som kanske medför att det inte blir något köp är att den var väldigt seg emellanåt. Uppåt 6-7 sek att öppna vissa saker, såsom kamera, meddelanden och settings. Bara vissa gånger,(kanske 3 av 10 ggr) men det är ändå helt oacceptabelt enligt mig. Att stå å vänta på en telefon i den prisklassen. Ofta flöt det på bra, men som sagt ibland så bara segade den ner sig totalt.

Detta kanske har med Android att göra? Och det löser sig med 2.2?

Utöver det, en kanontrevlig telefon.