Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. Henri

Henri Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej på er lyckliga ägare av SGS :)
    Väntar spänt på att få min efter midsommar..

Hur är det medföljande headsetet? In-ear plopparna till gamla galaxyn är ju så stora att de ploppar ut av sig självt hela tiden (eller har jag extremt små öron)?

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag satt i beckmörker inatt med min desire på automatisk ljuskänslighet och den blev inte lila. Så jag har inte ont av det eftersom jag aldrig upplever det.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. stefanb2

stefanb2 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Segt att starta applikationer..

Hej,
    Har också märkt att det ibland tar väldigt lång tid att starta applikationer. Efter att man startat appen så får man bara upp en svart skärm med appens namn längst upp men sen tar det ca 5-6 sekunder innan man får upp själva appen.

Ganska irriterande faktiskt och inte vad man förväntat sig av en en såpass dyr mobil.

/Stefan

4. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Några speciella appar som tar lite tid? Kan ju förstå att större appar kan ta några sekunder på sig att starta...

5. stefanb2

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gäller i stort sätt alla appar (även Samsungs egna). Händer heller inte alltid utan kanske 30% av gångerna. Samma sak inträffar ibland när man går ur appar med "bakåt" knappen. Visst kan man fatta att det kan ta ett tag att starta för vissa appar men det här är ganska uppenbarligen ett systemfel.

Har sett på andra forum att andra har problem med exakt samma sak så det är nog inte min mobil det är fel på. Hoppas Samsung fixar detta snart..

6. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, ja jag har också sett att det kan ta några sekunder ibland när folk trycker på "home-knappen". Låter inte riktigt bra det där, har inte mycket att jämföra med men är det inte lite så på Desire, X10 mfl också? Speciellt om man håller på att starta olika program o stänger ned... kan väl ta några sek att rensa appar/minnet då kan man tänka sig?

7. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar vara en del som har detta problem, inte alla dock. Tyder på olika versioner av någon mjukvara..?

Om man byter Launcher, ligger TouchWiz kvar i bakgrunden och slukar minne? Tycker oavsett att det kan vara värt att testa!

Låter som att Samsung har lyckats misslyckas med hanteringen av minne för någon funktion som har med TouchWiz 3.0 att göra.

8. stefanb2

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade en X10 förut och problemet med den var snarare en allmän känsla att skärmen inte riktigt hängde med och att det kändes segt pga det.

Starta och stänga appar gick däremot väldigt snabbt med X10. Såg aldrig detta problem med den.

Min gissning är att detta är någon slags Java garbage collection som inte riktigt funkar som den ska.

9. A_M

A_M Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min gissning med. Kanske skulle vara intressant för nån av er som har detta problem att ha Logcat igång och se om Garbage Collectorn häver ur sig nån slags felmeddelande eller varning när det tar så lång tid att starta/stänga apps?

10. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så det är alltså fler om upplevt problemet med seghet?

Hade varit intressant att veta ifall felet ligger hos samsung eller hos android?

Hade en hero förut, den kunde bete sig likvärdigt. Men inte alls lika trög. Så troligen är det samsung som inte är med i matchen.

Skrev i tidigare inlägg här i tråden att SGS bara har 256 mb minne fram till 2.2? Kan det ha något med det att göra?

11. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Androido,
    Jag tycker Galaxy är enormt vacker och har jättefint ljud.

Last edited: 23 jun 2010
  12. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Pillar med Galaxy S... Första problemet jag har är att scrolla i listor (t ex sökförslag) och markera utan att exekvera. Dvs sånt man gör med en dpad/trackball. Hörde att det skulle finnas mjukvaruknappar för att navigera men har inte hittat något sådant. Hjälp?

13. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hurra, jag har också fått min idag... hur är det egentligen, vågar man koppla in o köra direkt (med laddaren) eller måste man ladda först innan man kör. Vet att tillverkare/säljare bara för någon månad sedan rek att man laddar typ 16h första gången, gäller sånt fortfarande?

Jobbigt att det alltid verkar vara olika åsikter om det här...

14. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag har hört. Så ska det inte behövas med den nya tidens batterier. Men ta inte mig på allvar. Som sagt, bara vad jag hört och jag laddar därför inte telefonen 16h innan användning.

15. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Long-press på 123-knappen! Edit: ...vilken låter dig markera det första alternativet, wohoo. Hittar alltså inget sätt att markera andra alternativ, längre ned på listan.

Last edited: 21 jun 2010
  16. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ok, ganska nöjd med den, känns inte så farligt plastig, men det finns ett par småsaker jag stör mig ganska friskt på. Kan jag inte ha SMS delivery reports utan att den skickar upp en notification varje gång jag skickar ett SMS? Ta bort den inbyggda kalendern och bara använda min Google Calendar? Nu kommer jag inte på några andra, då det är dom jag stör mig mest på.

17. miztr

miztr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det så att du får ett SMS som leveransrapport som de på de gamla "vanliga" telefonerna. Eller är det bara en ruta typ "Meddelande leverat x" som man med ett knapptryck stänger ner? Detta är faktiskt avgörande för mig, för på den samsung jag hade en gång i tiden HATADE jag att jag fick ett SMS som leveransrapport... :ehm: Blir nog ett köp av denna, vart sugen på iPhone ett bra tag, men har kommit på rätt spår igen och gå emot strömmen... :cool: :D

18. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är inte ett SMS eller ruta, utan det blir en rad i notification-rutan. Den skiljer sig dock inte från ett vanligt meddelande i lock-screenen, men den sparar statusen inne i SMS-meddelanden, inte som separata meddelanden.

19. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Svarar mig själv genom att hämta informationen från HTCs sida ang Desire.

"When I first receive my phone, do I need to charge the battery?
    Your phone ships with a partially charged battery so it's suggested you charge your battery fully before first use. The battery is fully charged when the notification LED turns green. It is recommended to charge the battery for 8 hours the first time to ensure that the battery has had time to recharge."

20. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ArGfDb_KCus&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ArGfDb_KCus&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>