Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

1. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Såja hämtade ut min Galaxy S i eftermiddags och har nu pillat och klämt lite, då detta är MIN första touch (kärrinen har en legend) så har jag inte mycket att jämföra med men ja gillar TW lite synd att man inte kan starta från mitten som i sense (borde ju gå att fixa med en uppdatering från samsung) , skärmen är strålande vacker klart bästa jag sett, inga som helst problem med 3g eller wifi uppkopplingen (har en 3g mast 100 meter från mitt hem typ), Har inte märkt något med att det ska ta 6-7 sekunder att öppna pogram funerar precis lika bra som på tantens legend. Negativt kan jag ju säga att den är en finerprints magnet!!!!! bara av att spela mej själv i den fick den ett avtryck :P .

Som jag sa innan jag har bara testat legend men förutom att den är behaligare i handen så har den inget att komma med.

några tips på roliga och nödvändiga apps? har redan dildroid :) och kasta papper.

Mvh CaptainC

2. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är jag trött, en boot? Starta om telefonen menar du? Eller är jag för trött för de här? Haha

3. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Ja starta om telefonen, boota den. :)

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag hade kontakt med 10 satelliter och en felmarginal på knappt 5 som sagt. Konstigt att det skiljer sig så mycket mellan programmen.

Sedan kan det variera på Desire också. Har en kompis som äger en sådan och har kollat sina promenader med My Tracks (tror jag det var). Det brukar då bli saker som att programmet säger att han startade mitt på en närbelägen järnväg, att han tagit omvägar på gator han inte gått på, osv.

5. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har prövat tv-out på telefonen ännu? Vet att det går, men det enda klippet jag sett var på en gammal 4:3 tv så jag har fortfarande ingen aning om huruvida man kan få ut 720p från den.

Låter som att den har ett par barnsjukdomar också så jag är fortfarande osäker på om det blir ett köp. Å andra sidan har jag en hero idag så en galaxy s med några få buggar kanske ändå är mycket bättre.

6. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Mors, har en lite fråga. Går det att få över mina anteckningar i kalendern från min K850i till min nya gullegris Galaxy S tro? Även om man sparat gamla sms och liknande.

Sedan undrar jag hur man lägger till en kontaktbild på någon utan att slippa skapa hela profilen på nytt. Går detta?

7. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående batteritiden. Batteriet blir bättre hur längre ni använder telefonen. För det första som jag har förstått måste android lära sig när program ska stängas ner osv, så efter ett par dagar blir batteritiden bättre.

Mobilen verkar ha Li-Pol batteri och vad jag har fått för mig så blir det även bättre kapacitet efter några laddning. Men man ska aldrig låta det gå så att det dör, det försämrar batteriet. Man ska även inte avbryta en laddning.

8. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har bara stöd för composit-ut vad jag vet, testade lite igår o det ser inget vidare ut... duger väl för spel o film ungefär. Tror det blir 480i som bäst...

9. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tydligen ju mer avancerad batteritekniken blir desto mer problematisk blir att hantera dessa batterier och dess skötsel.

I det gamla tider fanns ett batterityp som hette Ni-Cd ( Ja,det miljöfarliga ) som användes lite överallt och man var tvungen att sköta dess landningscyklar mycket noga annars blev dessa batterier trötta (utvecklade minneseffekt ) och inte tog så mycket laddning som deras kapacitet tillät. Som tur är kunde man refrescha dem och man kunde fortsätta dess användning. Sen kom Ni-Mh som var mer miljövänliga och hade mindre minneseffekt men i stort sätt var samma som Ni-Ca batterier.

Dagens Li-ion och Li-Polimer batterier ger det bästa prestanda för pengarna och kan göras förhållandevis smala med hög energi densitet.

Dessa batterier är avancerade tekniska under och till motsats av våra AA, R6 pennbatterier (Ni-Mh ) innehåller Li-Ion och Li-Poli batterier elektroniska skyddskretsar som ser till att dem laddas och urladdas korrekt och under kontrollerade former.

DU kan ej ÖVERLADDA dem eftersom elektroniken kopplar bort laddningen så fort märkspänningen är uppnått.

DU kan URLADDA dem tills mobilen dör för att elektroniken i dessa batterier ser till att märkspänningen aldrig sjunker under det minsta tillåtna/ battericell ( man ska faktiskt ladda helt ur och upp Li-Ion, Poli batterier några gånger när dem är nya för att batteriet ska hinna kalibrera sig till full kapacitet )men dem "mår" bättre om man laddar dem oftare och innan dem är helt tomma vid vanlig användning.

Du kan AVBRYTA laddningen när som helst utan att skada själva batteriet men varje påbörjad laddning räknas i batteriets elektronik som en hel laddningscykel och förkortar batteriets livsläng.

Du kan ladda, i största allmänhet, Li-Ion, Poli batterier runt 300-500 gånger tills elektroniken i dem stänger ner laddningen helt och hållet och då dör batteriet till slut men det kan ta några år innan det händer och till dess byter vi våra mobiler till bättre och snabbare :)

10. inact_0035

inact_0035 Guest

går/gått i el? :P ska bli kul när jag kan så mycket :D

11. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Om så är fallet känns det ju ganska osmidigt att telefonen automatiskt börjar ladda batteriet när man kopplar upp den till datorn via USB.

12. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Exakt, men jag är ganska säkert att Ebay.com kommer att överflödas med all möjligt tillbehör om en månad och då blir det inte så svårt att hitta ersättningsbatteri :D

13. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle fortfarande vilja veta;

Om någon av er har ägt både desire och galaxy s, vilken hade ni valt om ni bara fick välja en av dom? var helt ärliga nu plx :)

14. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, det där är nog faktiskt rätt inställning. Så länge man inte gör något som direkt skadar batteriet (dvs anstränger sig för att ladda ur det helt) så är det nog bättre att bara använda det utan alltför mycket tankar på livslängd. Det man möjligen måste betala för ett nytt batteri tjänar man nog in i sinnesfrid. :)

15. inact_0035

inact_0035 Guest

Om du tycker om kamera blixt så är Desire uppenbart.

16. Krukväxt

Krukväxt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Två frågor:

Är touchytan glas eller plast?
    Är ramen på framsidan metall eller plast?

17. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På fråga A så säger jag tempererat glas och på fråga B, plast. (det är vad jag hört iaf.)

18. hence.persson

hence.persson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vad menas med detta?

Stänger ner laddningen helt = Går ej att ladda mer??

Då menar du att efter ett års dagliga laddningar så kommer batteriet att vara slut?

19. calm

calm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

En fråga, kanske inte helt relaterad till SGSen, men ändå:

jag har haft datum/tid på "Automatic" (Use network-provided values)

Igår var klockan två timmar fel, jag satte då över till manuellt, satte rätt tid..efter ett tag så satte jag tillbaka till "Automatic"

I morse såg jag att datumet var fel, den visade 24e juni.

Har någon annan upplevt några fel? (jag kör tele2)

20. theswede78

theswede78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dålig täckning är defenetivt en deal braker för mig. Inte lätt när man bor i glesbefolkade områden ;)

Annars verkar Super AMOLED skärmen var riktigt nice.

Det får nog bli en Desire.

Eller?