Argh, jag blir galen av att läsa om alla eviga MMS-problem. Ring
Tele2/
Comviq, och de kommer att säga att det beror på telefonmodellen, det har de sagt till mig för 4 telefoner.
Men mjo, MMS fungerar just nu på min SGS i alla fall (
Comviq/
Tele2). Skriv in som nedan, och de poster jag ej angivit nedan, ska bara vara tomma eller inte ha något värde:
APN 1:
Namn:
Tele2 Internet
APN: internet.
tele2.se
MCC: 240
MNC: 07
Verifieringstyp: ingen
APN-typ: internet + MMS
APN 2:
Namn Tele2Comviq WAP
APN: internet.
tele2.se
MMSC:
http://mmsc.tele2.se
MCC: 240
MNC: 07
Verifieringstyp: PAP
APN-typ: internet + MMS
Jag har lagt in dessa två konton i omvänd ordning utan problem, och även haft olika APN-typ och namn på dem utan problem.
Tele2 själva säger att bara mitt APN 2 är det rätta och att man ej ska ha två konton, och menar att om det inte fungerar då så beror det på Samsung. Herregud vad "roliga" de är. Andra som har ringt har dock fått uppgifter till två konton...
Sonens Galaxy 5 däremot fungerar inte MMS alls på, kolla tråden om detta i allmänt om Samsung...
Click to expand...