Samsung Galaxy S i 9000 MMS Problem

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tokayto, 5 apr 2011.

1. Vingummi

Vingummi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yes! Äntligen hittat en lösning som fungerar för mig!

Det enda jag gjorde var att gå in på "Mobile Networks" och ändra network mode till GSM Only. 3G-täckningen försvinner då.

Sedan gick jag in i meddelandeinställningarna och kryssade ur "auto retrive".

Gick efter detta till meddelanden och tryckte download, tio sekunder tickade förbi och ner i inkorgen trillade bilden in! Har fungerat de två ggr jag prövat.

Kör: SGS GTi9000 2.3.3 Talon

2. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Borttaget....
    Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 18 jul 2011
  3. ndln

ndln Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en Samsung Galaxy Note och har också plågats av att inte kunna skicka mms utan bara nås av felmeddelandet fel vid serversvar. Försökte desperat ändra APN-inställningar efter alla förslag, men fick det ändå inte att fungera.
    Googlade lite mer och fann till slut lösningen på Error in server response som är engelska felmeddelandet. Postad i en youtube-video av jnhema.

Problemet verkar INTE vara inställningarna utan hur telefonnumret skrivs. Innehåller telefonnumret mellanslag får man felmeddelande. Det gör de ju oftast om man skrivit in kontakterna via Outlook och sedan synkat. Ta bort mellanslag och helt plötsligt fungerar det.
    Pröva att skriva 0709999999 istället för +46 70 999 99 99.

Att det beror på telefonnumret förklarar att det bara händer ibland. Jag har sett många som skriver att det plötsligt händer eller det fungerade igår.

Svårt att säga om felet beror på Samsung eller Telia. Båda borde väl ha algoritmer i sina respektive mjukvaror för att ta bort mellanslag.

4. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack för tipset!

Min SGS krånglade jättemycket, men nu har den skickat som den ska utan att jag har gjort något alls, inte ens lagt in några uppgifter manuellt. Vet inte om det kan ha varit mellanslag eller så som ställde till det.

5. Basher52

Basher52 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    SGS5

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS5
    ROM:
    PhoenixROM v3
    Gammal post men jag har äntligen fått MMS att funka efter att den varit ur funktion i ung 8 månader, så jag tänkte visa hur.
    Jag provade WIKI'n men där var det kört, så jag tänkte jag provar det som finns på tele2.se
    och det funkade :)

Nedan är taget från deras sida
    (Detta är för en SGS men dom har massor med olika)