Fråga: Samsung Galaxy S - När får vi Android 2.3.4

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Hunter78, 19 okt 2011.

1. Mr Dodi

Mr Dodi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm

Har kollat och det är samma "build", men visst kanske ska försöka imorgon igen.

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Kan va värt ett försök, KIES works in mysterious ways.. :P

3. Mr Dodi

Mr Dodi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Rackarns det funkade inte. Men nu vet vi :-)

4. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Jakay: Telefonen är inköpt på Norlanders i Mariestad och uppdatering är gjord via KIES.

Papinho: det är uppenbarligen en officiell uppdatering eftersom luren är svensksåld och KIES har godkänt och skickat ut en uppdatering av 2.3.5 till min lur.

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

OK väldigt intressant, kanske några som har fått innan

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Butiker i Sverige har sålt telefoner avsedda för Tyskland och andra länder förr, så bara att du köpt i svensk butik är inte en garanti för att du har den officiella svenska firmwaren i din telefon.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

7. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ni som har uppdaterat via KIES till 2.3.5...hur funkar eran mobil nu? Jag testade för ett tag sedan men fick efter det en mobil som frös hela tiden och startade om sig...fick gå tebax till jvq..men tänkte göra ett nytt försök men denna gång så blir det först kernel cleaner och totalrensning av data och allt sånt...

Last edited: 16 nov 2011
  8. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Men lur funkar bra förutom det problemet som alla verkar ha, att telefonfunktionen kraschar. Detta sker dock bara när jag använder BT-headset och någon ringt upp mig. När jag då lagt på hänger sig telefonen med felmeddelande att processen något/något/phone.apk har slutat fungera. Ett annat problem är att BT-headsetet (SE MW600) ibland vägrar att ansluta men det är knappast telefonens fel.

Och till mickeko: Det är mycket möjligt att det är en telefon avsedd för tyska eller finska marknaden. Den gick hursomhelst att uppdatera via KIES och den led fortfarande av samma problem med nätverket som när den var flashad med motsvarande ROM från samfirmware.

Vet inte om det att den varit rootad och att jag var tvungen att flasha in JVO (tror jag det var) innan KIES gick med på att uppgradera telefonen.

Last edited: 16 nov 2011
  9. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Last edited: 21 nov 2011
  10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det spelar ju ingen roll var du köpt luren om du flashar in en rom från en annan region på telefonen....

Du hade inte svensk firmware på din lur med andra ord, så du får inte svenska uppdateringar via Kies. Om man är villig att flasha om luren för att få en uppdatering via Kies som inte är avsedd för vår region kan man lika gärna skita i kies helt och flasha det man vill ha direkt med odin... Ingen som har svensk firmware har fått uppdateringen så vitt jag vet. Och det är det enda som är intressant i detta sammanhang. Alla vet att man kan fiffla in andra romar, det är inte det som är poängen här.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

11. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Inget nytt på denna fronten?

12. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

hmm :D jag har haft android 2.3.5 länge.. Vad är den officiella senaste versionen man får om man uppdaterar via KIES i sverige då?

13. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

2.3.3

14. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

verkar som dom drar ut ordentligt på uppdateringar via kies.. Rekommenderar att ni själva flashar in JVT (2.3.5) via odin istället.. Garanterat säkrare än kies. Men förstår om vissa inte orkar pilla med detta.

15. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vad kan man flasha in med det inbyggda recovery mode? Jag menar om man kan lägga en ROM på SD-kort och flasha via detta?

16. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det finns väl ingen nordisk JVT vad jag vet? det finns de som föredrar att inte flasha in koreansk JVT. Inte för att det spelar någon större roll, men ändå.

17. noname

noname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Inte om du inte har 2.1 vad jag vet:P

18. kluven

kluven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kommer vi få touchwiz 4.0 (visst är det samma som S2an?) till galaxy s när 2.3.5 kommer?
    :)

19. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Kommer vi att få 2.3.5 då? Verkar ju som att ingen vet.

Jag skrev till Samsung idag och frågade hur jag kan utnyttja Samsunggarantin nu, ifall de lämnar oss i sticket med 2.3.3. Jag är som alla som läst mina inlägg vet, jäkligt trött på underhållsladdningsbuggen och att det för ofta händer att appar hänger sig och dränerar batteriet. 2.3.2 var det väl som hade en känd sådan bugg i samband med GPS, men det är fortfarande appar som använder GPS som alltid är inblandade när jag får dränerat batteri.

Jag får aldrig glömma att manuellt gå in och stänga av sådant som maps, eniro m.m. ABSOLUT inte bara låta skärmen slockna. Har hänt några gånger på sta'n att telefonen är död när jag behövt ringa.

Jag skrev att jag INTE vill få standardsvaret att ingen annan har rapporterat sådant fel, och att de ska vidarebefordra mitt mail till tekniska avdelningen, utan att jag vill ha svar, och att jag är medveten om att de fått klagomål på samma saker. Och att jag vet att de förut blivit tipsade om att läsa här.

Antar att jag får standardsvaret i alla fall, men jag hoppas få reda på hur jag kan reklamera luren. Tyvärr är jag inte första ägaren, men har alla papper.

Är det någon här som reklamerat p.g.a. de senaste mjukvaruproblemen, och fått dem lösta?

Och är det många som har original ROM OCH inte har problem med underhållsladdningen eller att eniro/maps/liknande hänger sig ibland och tar batteriet på ett par timmar?

20. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har originalrom 2.3.3 och inga problem med någonting. Det har väl hänt då och då att luren har hängt sig, men inte särskilt ofta utom med ett enda program (PES 2012 - så det är nog appen som är boven snarare än OS:et). Jag stänger av gps:en i rullgardinsmenyn när jag inte använder kartor etc så det kan ju vara förklaringen. Hittar du ingen annan lösning är det en idé.

2.3.5 SKA komma till Sverige också inom kort har Samsung lovat på sin facebooksida, så håll ut bara och hoppas att den är bättre. Annars gäller det gamla vanliga vid garantiärenden. När du lämnat in den tre gånger för samma fel utan att få det fixat har du rätt att häva köpet.

Även om du "vet" att det är mjukvaran som är problemet så måste samsung få tre chanser att fixa det.

Lycka till