Fråga: Samsung Galaxy S - När får vi Android 2.3.4

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Hunter78, 19 okt 2011.

1. Skirner

Skirner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Något nytt under solen gällande 2.3.6? Någon som hört nått om release hos oss?

2. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Det borde vara på gång men som sagt har Samsung läckt flera relativt stabila ROM:ar nu, senaste var riktigt bra (JVU) och den är från 29 december :P Nu har de ju haft en och en halv månad till så nästa ( vilket borde bli JVV) borde komma vilken dag som helst. Varit tyst ovanligt länge nu. Tråkigt bara att de flesta länder i Europa har fått uppdatering, de dissar norden. Iochförsig bor vi inte i USA, där får vissa telefoner uppdatering till Froyo nu (no joke)

Skirner gillar detta.
  3. 1010

1010 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har hört något nytt?
    Eller skiter Samsung i att en telefon dom gjort skall fungera.

Last edited: 21 feb 2012
  4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det verkar synnerligen logiskt att dom inte gör nåt större jobb på sgs mer med tanke på alla andra nya lurar i deras "lineup" surt sa räven kanske men med androids fantastiska fragmentering kan man inte vänta sig annat. Samsung lider ju dessutom av något storhetsvansinne och pyntar alldeles åt helvete för många lurar.. det kommer garanterat bita dom i röven till slit. det kommer bli helt ohållbart att supporta allt.

5. pqvist

pqvist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samsung Sverige på Facebook:

Information om uppgraderingar
    Nedan presenteras den information som Samsung Sverige idag har om
    vilka versioner av mobiltelefonernas operativsystem som finns tillgängliga
    för nedladdning samt när en eventuell uppgradering är planerad att släppas.

Observera att alla datum är preliminära och baserade på operatörsoberoende
    mobiler, de mobiler som är knutna till en mobiloperatör brukar få sin
    uppgradering ett par veckor senare. Samsung Sverige kan dessutom inte
    heller berätta mer i detalj när en uppgradering väntas vara tillgänglig eller
    om eventuella planer om framtida uppgraderingar.

Fler modeller tillkommer till listan inom kort.

Nuvarande Kommande Preliminärt datum
    Galaxy S II 2.3.5 2.3.6 februari
    Galaxy S 2.3.3 ingen uppgift
    Galaxy S+ 2.3.5 2.3.6 mars
    Galaxy Tab 8.9 3.2 4.0 ingen uppgift
    Galaxy Tab 10.1 3.1 3.2 februari
    Galaxy Tab 7.7 3.2 4.0 ingen uppgift
    Galaxy Note 2.3.6 2.3.6+ februari
    Galaxy Xcover 2.3.6 ingen uppgift
    Galaxy Nexus 4.0 ingen uppgift
    Galaxy Mini 2.3.5 ingen uppgift

Kommentarer:
    4.0 (Ice Cream Sandwich) kommer till Galaxy S II under Q1.
    2.3.6+ är en förbättrad version med åtta uppgraderingar i användargränssnittet.
    Tidigare uppgifter om Galaxy Tab 10.1 och 3.2 var tyvärr felaktiga.
    4.0 kommer till Galaxy Note under Q2.

6. 1010

1010 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den senaste uppdatering har varit ett skämt, den låser sig och stänger av sig mellan ca 16.00-18.00. Jag har gått igenom telefonen och har rensat all skit men bara strul. Min gamla 1010 var driftsäkrare och hade en vassare kalender, nackdel att den gav en stötar när man laddade den. Men vad var bättre??

Bara uppdateras så att den kan gå en dag utan avbrott..

7. danilson

danilson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så här svarar Samsung på Facebook utan något tjat om ICS, utan bara frågan/vädjan efter en uppdatering:

Hej Patrik! Galaxy S presenterade vi på MWC i februari 2010 och de första exemplaren kom till de svenska kunderna i början av juni. Då hade den Android 2.1 (Eclair), sedan uppdaterades den till Android 2.2 (Froyo) och efter det till Android 2.3 (Gingerbread). Galaxy S har därmed fått vara med om två stora uppdateringar och har idag samma mjukvara som bara de nyaste mobilerna har. När Galaxy S presenterades våren 2010 visste inte Samsungs ingenjörer vilken prestanda en mobil skulle behöva för en Android-version som lanseras två år senare, men man gav Galaxy S dåtidens bästa hårdvara. Nu visar det sig att den kommande mjukvaran, Android 4.0 (ICS), som alltså sjösätts två år efter att Galaxy S lanserades, tyvärr kräver en hårdvara med bättre prestanda än vad Galaxy S har.

Vi vet att det är många som väntar på ICS men vi vill förtydliga att de mobiler som inte klarar en uppdatering till ICS trots allt kommer att fortsätta fungera i framtiden på Gingerbread.

//Sarah

Känns inte som de verkar bry sig om den dåliga versionen de släppt till oss. Vi stannar nog med 2.3.3 trots att de tidigare gått ut med att de skulle uppdatera.

8. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hur kan den inte få ICS när Nexus S har det? Det är väl mer eller mindre samma mobil om man bortser till utseendet?

9. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

mycket har nog med att det är google som uppdaterar och inte samsung, de har så sjukt många modeller så de har nog inte tid att uppgradera alla vilket google har som bara har nexus s eftersom one inte får 4,0

skulle google göra en nexus s plus skulle jag köpa den direkt, vill inte ha större än 4tum. eller varför inte one plus :D

tror många skulle köpa en google plus.

älskar min sgs och vill att den ska leva :innocent:

10. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag behöver inte nya uppdateringar hela tiden men man behöver ju att telefonen fungerar utan att stänga av sig hela tiden. Om de inte tänker göra några mer uppdateringar gör jag ett garantiärende av det - det borde alla göra.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

11. PeterC

PeterC Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja precis, det är svårt att lita på telefonen ibland. För några dagar sedan upptäckte jag att telefonen hade hängt sig under natten, så att jag var tvungen att ta ut och in batteriet. Lyckligtvis vaknade jag av mig själv ett tag innan väckarklockan skulle ringt. Vid andra tillfällen när jag behövt kolla upp saker eller velat visa saker så har telefonen också antingen varit väldigt långsam eller krashat. Ibland tar batteriet slut väldigt snabbt (någon process som döljer sig i bakgrunden och tar massa ström känns det som).

Men sedan så funkar telefonen riktigt bra ibland, allt flyter och batteriet räcker länge. Så lite buggfixar som ser till att telefonen alltid presterar som den bör vore trevligt. Det jobbiga med att utnyttja garanti är att det är svårt att återskapa problemen (ex. en "naturlig" telefonkrash). Så som kund måste man anstränga sig för att bevisa/påvisa fel.

12. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Så det är ingen ide att lämna in då?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Touchwiz kräver mycket mer minne än stock. Då tänker du nog: varför släpper de inte stock? Mitt svar är att alla skulle freaka ut och typ inte fatta telefonen längre...

Sent from my ASUM GS!

14. PeterC

PeterC Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, men man får nog vara beredd på att det kan bli strul. Beror nog mycket på vart man lämnar in den och vart de skickar den för reparation. Jag är lite "pessimistisk" pga en tidigare upplevelse (med en LG, ej android), som förvisso slutade väl. Anovo, som butiken skickade telefonen till, hittade inget fel. Men jag skrev en rapport där jag detaljerat beskrev hur jag felsökt, resultat från felsökning och varför Anovo sannolikt missat felet (studerar computer science, så har lite koll på sånt). Refererade även till flera beskrivningar från andra som haft samma fel, som jag hittade på nätet. Utan den rapporten tror jag att jag hade riskerat felsökningsavgift och att gå hem med en trasig telefon.

Problemet är ju att det är mer (eller bör vara mer) sannolikt att professionella reparatörer (Anovo) har rätt än kunden. Så hittar de inget fel är det rimligt (eller åtminstone inte helt orimligt) att butiken litar på dessa. Men det kanske är bättre nu, är ju ganska känt att många Android versioner från olika tillverkare har buggar.

15. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir ju lagom förvirrad av allt det här... Köpte telefonen när den precis kom ut och då kom det uppdateringar stup i kvarten och självklart uppdaterade jag telefonen vid varje ny uppdatering som kom. I höstas tröttnade jag på att uppdatera fastän den inte har fungerat optimalt samt att jag har väntat på att det ska komma en mer eller mindre slutgiltig vilket inte verkar ske... Så nu har jag två frågor:

1. Vilken är den senaste versionen gjord för svenska marknaden släppt av Samsung med svenskt swype? gärna namnet på pda, modem och phone.

2. Finns det några senare releaser som inte är gjorda för svenska marknaden men har svenskt swype?

16. par.ahlund

par.ahlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den här tråden och tråden omdömmen förefaller att i sin kärna bli ganska lika. Då många skribenter i den tråden lyfter fram behov av uppdatering/buggfix

17. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    1, Den senaste svenska versionen är JVH.

2, Ja, alla versioner klarar Swype. Ladda ner swype betan och ladda ner svenska språkpaketet.

pewpew gillar detta.
  18. danilson

danilson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En uppdatering kommer med största sannolikhet inte, däremot ska vi få ett value-pack.

19. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Vad innebär ett "value pack"? Hoppas man får bort underhållsladdningsbuggen som är det mest störande för mig.

20. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Ett Valuepack är som ett "bonus"paket. Som t.ex. ny lockscreen, någon ny app. etc. Som det går att se på bilderna http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1431596