Fråga: Samsung Galaxy S Plus, värt det?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Rixxz, 12 december 2011.

1. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Visste inte vad det var när jag köpte min första lur, nu är jag fast i träsket.

Skulle avråda alla från SGS+ rakt av, kan LOVA att en SGS med cm7 är väldigt mycket piggare/snabbare än en SGS+.

Eller ännu hellre en Nexus S. Som jag ser på det så är SGS/NS för runt 2.5k mkt vettigt. Ska man betala uppåt eller över 3k är det bara dum-snålt att inte lägga på en femhundring typ och ta en SGS2 direkt.

2. Phil

Phil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det blev en RAZR för mig, levereras av tomten på lördag. :-)
    När man ändå ska lägga flera tusen på en telefon är det ju lika bra att köpa nått som ska vara lite extra hållbart, sen att det råkar vara bland det värre man kan få tag i just nu gör ju inget. ;-)

papinho gillar detta.
  3. facedark

facedark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tips till coachen kan väl vara att vänta tills mellandagarna då det antagligen kommer bli en del mobiler som säljs ut då, eftersom nya modeller kommer snart.

Vill man tvunget köpa en SGS+ så skulle jag säga nej, köp SGS och fixa cyanogenmod. Det finns en extremt lättläslig guide och följer man den till punkt och pricka så fixar man det. Eventuellt köp en SGS begagnat, då är det väldigt prisvärt.

4. Phil

Phil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Så klart man kommer kunna göra klipp på mellandagsrean, men räknar kallt med att en ganska "opopulär" high-end telefon som RAZR inte kommer sättas ned särskillt mycket, däremot kommer väl priserna på SGS2 rasa hos de återförsäljare som satt lite för höga priser nu innan jul.

Men för att gå tillbaka till ämnet, är CM9 för SGS+ på gång? Tanken att det inte skulle finnas ROM:ar till den har inte slagit mig , men den är ju faktiskt inte listad på Cyanogens hemsida. Det kommer ju säkerligen komma nått alternativ, men vill man ha en stabil CM9 ROM verkar SGS+ ju lite osäker för tillfället...

5. Dercie

Dercie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

2222 kr på Mediamarkt! :P

6. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Är väl bara den vanliga S som kostar det? :P

7. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Köpte min sgs för 2222kr och nu kostar sgs+ samma..

Sent from my Samsung Galaxy S with gMIUI