Fråga: Samsung Galaxy S2 utbyte efter misslyckad reparation?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av grasberg, 28 aug 2011.

1. grasberg

grasberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har haft min Samsung Galaxy S2 på reparation och fått tillbaka den med samma fel igen.

Jag ringde Samsung och dem sa att jag skulle gå till butiken för att få den utbytt (ej reparation igen).

Butiken Mobilizera, tog telefonen men lämnar inte ut någon ny förren man skickat in min telefon till Samsung, det kunde ta 2 veckor sa dem.

Varför gör dem så? ska man inte få en ny direkt i butiken tycker man? eller är det för att den butikskedjan är en mindre och man skulle handlat hos något större varuhus istället?

Är det någon mer som fått vänta 2 veckor på att få en utbytes telefon när Samsung själva bekräftat att den ska bytas ut?

Kan även tillägga att jag fick vänta 2.5 veckor på att få den reparerad första gången (som dem inte lyckades med) och att felet var från början på telefonen när jag köpte den så jag lämnade in den ca 1 vecka efter köpet.

Last edited: 28 aug 2011
  2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har för mig att Samsung har 2 veckors DOA, vilket innebär att om du får nåt fel på luren inom två veckor, så har du rätt att få den utbytt utan att lämna in den för reparation.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

3. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om man sedan inte utnyttjar DOA-möjligheten, vilket ÅF inte måste göra även om det bara är positivt för kund och dem, så gäller generellt att tillverkaren har rätt till 2 försök till avhjälpning av samma fel innan du kan reklamera för att få en helt ny telefon.

4. Contessa

Contessa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men gud va lyx !

Själv har ja haft min HELA vår o sommar på reperation, 3 gånger och vart innen 3 veckor varje gång. Samma fel varje gång ja fått tillbax den. Så tillslut hörde jag av mig till teknikmagasinet o sa att ja orkar inte mer. Ja har betalt 5 000 för nått ja kunnat ha 2 veckor sen ja köpte den i våras.
    Så då bad dom mig skicka in den på reklamation så skickar dom den till samsung. Så antingen får jag tillbax den LAGAD, eller en ny mobil, pengar tillbax eller en ny modell.

Har snart gått 2 veckor, så ja väntar spänt på vad som sker.
    JA saknar min mobil massa, börjar tröttna på min gamla SE. Visst hederlig SE i all ära men vill ändå ha min s2.