Tips: Samsung Galaxy S3 - Buggar och problem

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by skinza.se, Jun 17, 2012.

1. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Akta så du inte håller för det lilla hålet under telefonen när du pratar, har råkat göra det några gånger och då klagar folk på att jag inte hörs, direkt när jag tar bort mitt lillfinger så hörs jag igen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste vara en bugg i programvaran,för det funkar inte och bocka i telefonljud

3. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har problem med att telefonen inte tar laddning om man inte bootar om den först. Kör cm10 nu men hade samma problem med cm9. Några idéer om vad det kan vara?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

4. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

kolla i nåt CM-forum?

5. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Mm, hittar inget. Men verkar ha lagat sig själv i vilket fall :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

6. Phaze

Phaze Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag antar att detta är ett problem med uppdateringen, men efter att jag har gått upp till senaste stock, LFB/LF1, så verkar mitt tangentbord vara helt pajat. Flashade in det via odin och provade skriva, men alla tangeter verkar vara förskjutna, K är L, J är K och så vidare. Någon som har några ideer/tips?
    Fixade det genom att återställa om versionen via Odin

Last edited: Aug 4, 2012
  7. zrra

zrra Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har problem med nätverket. Oftast kan jag inte ansluta mot Internet. Har provat olika romar, kernal och modem men inget har hjälpt.

Jag har tele2. Kanske problem med deras skit nät?

8. Måddan

Måddan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Jag har nyligen bytt mobil från IPHONE 4 till Samsung Galaxy SIII. Jättenöjd, men nu har den börjat krångla. Jag kan inte ringa min son från mobilen längre, det kommer upp en liten ruta där det står BEGRÄNSAD VIDAREKOPPLING ÄR AKTIV. Inga signaler går fram till honom utan den stänger bara ned samtalet. Han kan däremot ringa mig. Alla andra i min telefolista kan jag ringa, men inte honom. Precis samma sak hände mig förra veckan, men då gällde det en annan person bland mina kontanter. Dagen efter fungerade det dock, men nu har det som sagt hänt igen, så snälla - om nån vet hur jag ska göra för att rätta till detta... så blir jag så tacksam! Har uppdaterat mobilen idag och det hjälpte inte.

9. Evilgreen

Evilgreen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Då måste jag ju köra en standard supportfråga i stil med "har du kopplat in sladden" :P Har du aktiverat samtliga rörelser.
    Och ögongrejjen funkar då bra för mig så länge man sitter i ett ljust rum , i mörker funkar det såklart inte alls

10. Evilgreen

MINA ENHETER

Tror inte detta är ett telefon relaterat fenomen då detta har hänt nån gång med de flesta telefoner jag använt, ibland verkar det som att telias nät (i mitt fall åtminstonde) helt enkelt kan strula och göra vissa nummer "enkelriktade" men det är en gissning, ofta har dock andra personer haft nån form av nätproblem samtidigt.
    Hursomhelst, det brukar lösa sig själv på ett par timmar eller en dag. Dock väldigt störande

11. Evilgreen

MINA ENHETER

Går det inte bara att dra ner rullgardinsmenyn o klicka på "radera" ?

12. zrra

zrra Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft det problemet i några dagar nu :( Jag kommer slänga telefonen i soptunnan snart haha.

Ibland går det inte att ringa eller gå in på Internet. Men det hjälper med att starta om skiten.

Har återställt mobilen och uppdaterat den men det har inte hjälp. Jag har Tele2

13. Evilgreen

MINA ENHETER

Det låter som ett annat problem än det du beskrev först, nu menar du att det inte går att ringa alls eller surfa förutom wifi (gissar jag)? Det hände ibland på min S1, den tappade nätet och enda sättet att få den att fiska upp det igen var att starta om, kontakta samsung eller tele2s support om det är så ofta att det är störande.

14. acr

acr Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara till din son du inte kan ringa?
    Gissningsvis har någon av er lagt in en spärr på er telefon.
    Kolla din sons kontakt så du inte bockat i "Sänd till telefonsvarare" eller dylikt. Finns längst ned, precis ovanför svara så lätt att bocka i av misstag.

Annars, radera varandras kontakter. Slå numret manuellt. Fungerar det nu? Skapa en ny kontakt och se om det går bättre.

Ring med tillfälligt dolt nummer #31#. Då kan inte några telefonspärrar gå in eftersom telefonen inte vet vilket nummer som ringer. Fungerar det då, garanterat en spärr hos någon av er.

Begränsad vidarekoppling är något som står på ett gäng telefoner när man ringer ut, det är inget fel och inget man behöver bry sig om.

15. zrra

zrra Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt som du beskriver det :) Vad hände med din S1 då? Lämnade du tillbaka den eller löste det sig? Jag hade inte det här problemet innan, problemet startade för en vecka sedan när jag la in CheckROM EvoHD. Men tror inte det har något med det att göra då jag har lagt in original rom igen.

16. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Prova att lägga in ett annat modem, låter som det du fick med CheckROM kanske ligger kvar och stör!?

17. zrra

zrra Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vart hittar jag modem som jag kan flasha via odin? :)

Edit: Jag tror det är simkortet det är fel på. Jag provade lägga in min simkort i pappas iFåne och det fuckade sönder. Det gick knappt gå in på Internet med den.

Jag tror det blir oftast så när man byter simkort från en mobil till en annan. Jag hade SXS innan.
    Ska åka till Tele2 butiken och byta kort imorgon :)

Ni fattar inte inte vilket helvete jag har haft haha. Har byt rom och återställt mobilen 100 gånger nu.

Last edited: Aug 6, 2012
  18. mackan85

mackan85 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått ett konstigt problem när jag ska ladda min s3. Jag kan bara ladda via USB:n i datorn och inte med vanliga väggkontakten. Har testat olika uttag och och sladdar men funkar så här långt bara i USB:n i datorn (kanske i billaddaren också men inte testat)
    Ska tilläggas att problemet uppstod efter en uppdatering jag gjorde 3/8 och har funkat utan problem innan dess. Är det någon inställning jag missat man kan ändra i telefonen eller är det fel på uppdateringen kanske? Någon annan med liknande problem?

19. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Låter som telefonnumret till din son är svartlistat, kolla adressboken!

20. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått detta också ibland. Men har trott att det är callcontroll som spökat. Flickvännen har fått samma på sin experia p. Vi har båda 3. Så det kan vara något med det. Händer bara ibland nämligen, och det går ändå att ringa.