Tips: Samsung Galaxy S3 - Buggar och problem

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av skinza.se, 17 jun 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max


    Kan det inte ha något att göra med att laddaren inte fortsätter ladda när den nått 100% utan låter batterinivån sjunka lite innan den börjar ladda igen?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. Little_Pony

    Little_Pony Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    2% på 1.5h när minnet är rensat och den ligger helt i viloläge tycker jag är mycket. Efter drygt 75h i viloläge så är batteriet tömt, och den ska hålla i över 700h i viloläge, alltså drog den 10ggr så mycket batteri.
     
  3. velonoir

    velonoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick 4.1.1 med en gång jag packade upp min nya S3:a med 4G. Den drar ca 10% per timme! När den ligger helt still oanvänd!

    Så var glada om ni bara tappar 2% på 1,5 timma. Men jag ringde Samsung supporten och det var ett känt problem och jag rekommenderades att fabriksåterställa den. Skitkul, fem timmar för att ställa in allt igen.

    Hilfe, kan nån rekommendera nån bra backupapp som gör backupp på rubbet, exakt var alla appar är, alla deras inställnignar, inloggnignar osv?

    Nu har jag laddat upp den till fullt och sedan låtit den ligga i 2 timmar och 17 minuter. Wow! 90% batteri kvar! Innebär en standbytid på enorma 10 timmar!
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Min bildocka funkar inte längre efter uppgraderingen till JB stock. Den laddar inte ens telefonen längre. Jag kopplade ur sigkabeln som sitter i dockan och pluggade den direkt in i telefonen och det funkade men ljudet ut via USB:n och att telefonen känner av att den är dockad är som bort blåst.

    Fan aldrig får man bli nöjd. Jävla Samsung som ska strula till de.. Får la man gå här nu i ett par månader och vänta på en fix på detta då.. Ska prova en återställning men jag är sjukt missnöjd med denna biten av JB redan.. Undra om det har något med USB-audio funktionen som skulle komma med JB som ställt till det. Ingen som råkar veta va?

    Edit: XDA har tydligen bekräftat problemet.. FAN OCKSÅ! :mad:
    Får väl bli blåtand eller nåt i framtiden då...
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=32307967
     
  5. slaentbjorn

    slaentbjorn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Verkar onekligen som att det kan vara idé att vänta med att uppdatera till Jelly Bean. Många småproblem som dyker upp idag när folk får 4.1.

    Finns det kvar många kända problem med 4.0 eller anses den versionen av Android som "färdig".

    Skickat från min Ericsson GH337
     
  6. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det här är ett S3 eller app problem. Jag får inte notiser från Gmail och den uppdaterar inte när jag får nytt mail. Någon som vet vad problemet kan vara? Har valt prioriterad inkorg.
     
  7. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Om du inte har allt för mycket emot Siyah-kerneln så funkar allt om du lägger in den. Gokhanmoral har tydligen lyckats fixa stöd för bildocka igen.
    Vet inte riktigt varför Samsung tog bort det stödet. Dom har gjort mycket konstigt på senaste tiden! :(

    edit: såg precis din tråd... Du verkar ju som vanligt ha koll på läget redan. Good for you! =P
     
    Last edited: 25 okt 2012
  8. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Sitter redan och leker med STweaks.. de rycker lite i rom tarmen också.. Dual Boot... :D:D :innocent:
     
  9. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag har ett problem som uppstod efter uppdateringen till JB idag. Det vibrerar i mobilen när jag får ett sms under ett pågående samtal. Så var det inte innan jag uppdaterade mobilen. Jag har sökt runt på nätet och i inställningar men hittar inget svar.

    Visst är det bra med vibration men då vill jag kunna justera styrkan i vibrationen isf, för nu blir det en kort "uppehåll" när personen samtalar och vibrationen tar över. Hoppas ni förstår min förklaring :)

    Tacksam för svar!
     
  10. zehnmaster

    zehnmaster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För att använda sd kort i S3 måste du formatera kortet i S3 innan du kan anväda det ok. Annnars brukar det bli fel. Hade samma hos mig med ett sd kort. Så fort jag formaterat det i S3'an funkade det felfritt.
     
  11. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Sedan jag uppdaterade till JB så har jag fått två problem:

    1. Mitt minneskort blir avmonterat/monterat av sig själv lite då och då. Ibland får det också för sig att det är tomt. Har aldrig hänt innan uppdateringen.

    2. Processen Media fullkomligt äter batteri. Från fullladdat till 4 % på ca 2 timmar, när telefonen bara låg och gjorde ingenting. Tror att det kan vara Media Scanner som kan vara boven i dramat, i och med att SD-kortet monteras om lite då och då. Så här ser det iaf ut på batteristatusen med vilka processer som kör:
    [​IMG]

    Någon som har några bra förslag på vad man kan kolla på för att lösa dessa två problem?
     
  12. Nirvasher

    Nirvasher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    Jag är ingen expert på android, men det låter onekligen som det är problem med ditt minneskort. Testa att formatera om minneskortet i en dator, kanske finns data på kortet som har blivit korrupt efter uppdateringen.
     
  13. ErOx

    ErOx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem efter min JB uppdatering, dock avmontera/monterar den inte mitt SD-kort.
    Men Media grejen suger ur precis all batterikapacitet.
     
  14. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem för någon vecka sedan fast innan JB-uppdateringen. Antog som du att media scanner ligger och söker av kortet varje gång det monteras. Jag kopierade allt som låg på kortet och formaterade det sedan i telefonen. Har funkat sedan dess.
     
  15. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Tryck telefonikonen så du kommer in i knappsatsen - meny - samtalsinställningar - ringsignal - bocka ur "Notifiering i samtal"
     
    Atilla gillar detta.
  16. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Jag hade faktiskt tänkt ta och kopiera över all data till datorn och sedan formattera om kortet ikväll. Hoppas att det löser det hela.
     
  17. Mandrag

    Mandrag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem för ett par veckor sedan. Löste detta genom att rensa all data för det som heter "Medialagring", som ligger under "Alla" i programhanteraren. Lät sedan telefonen cacha om allt på minneskortet och inte haft några problem sen dess.
     
  18. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Till er som har problem med mediascannern så skrev jag detta i en annan tråd:
    Inget annat fungerade för mig. Inte rensa data och tömma cachen heller den hakade upp sig igen vid nästa uppstart. Jag är säker på att det var en ljudbok som en av mp3:orna var korrupt. Den funkade på datorn men scannern fick spatt av den.
     
  19. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Efter att ha uppdaterat till jb så låser sig telefonen när jag streamar film från nasen och sedan startar den om sig. Sen tycker att mer lagg har uppstått både vid surf & i menyerna.
     
  20. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag tycker att JB e buggig som fan, min widgets startar inte upp efter den gått ner i deep sleep, telefonen hänger sig väldigt ofta 2-3 sekunder efter jag väckt den. Sen märker jag att när jag spelar batman så laggar spelet, som den inte gjorde innan jag uppdaterade till JB.
    Har gjort en factory reset på den.. Men det verkar inte fungera... Funderar på om jag ska slänga in omegas rom ist.. den har fungerat bäst för mig...

    Hoppas det kommer en fix till alla problem rätt så snart, annars kommer samsung att tappa väldigt många pga det här..