Tips: Samsung Galaxy S3 - Buggar och problem

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av skinza.se, 17 jun 2012.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kul och kul. Jag vet inte bakgrunden till era problem men de allra flesta har ju inte problem och efter fyra androidlurar så vet jag att återställning är det första man gör, krånglar det fortfarande och luren är ny så får man fundera på reklamation.

    Problem kommer du om du är en aktiv användare förr eller senare att få med din Android, oberoende av buggar eller ej. Då är det bra om man fått in en rutin för att blåsa luren och återställa. Jag grejar det idag på ett par timmar och historiskt sett så har jag fått blåsa mina androider ett par gånger om året för att vara nöjd med dem, hoppas på att utvecklingen gått framåt så att jag kan dra ned på det.

    Visst finns det fortfarande några buggar men det kommer det alltid att finnas och för de allra flesta så flyter jb bra på S3, ett fåtal har dock problem och så har det alltid varit med alla smartphones, mer eller mindre.

    SGS3 via Tapatalk.
     
  2. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hehe, jo, så långt hänger jag med. Det är när jag trycker på ikonen på hemskärmen som sms tråden dyker upp bakom nummren som man kan välja att ringa.

    Nu vet jag i alla fall varför eller hur det går till:

    Om jag har skickat ett sms till ex Person X och trycker på homeknappen, så nästa gång jag klickar på Person X:s ikon på hemskärmen dyker sms tråden upp bakom valet av nummren man kan direktringa.

    Om jag istället tar Tillbaka knappen efter jag skickat ett sms så dyker inte sms tråden upp bakom nummern.

    Får lära om helt enkelt....
     
  3. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

  4. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Wow sjukt skumt "problem" som dök upp igår kväll.

    Mobilen inkopplad på laddning via datorn, datorn samt mobilen klagar på att dom inte kan identifiera varandra (dock inte allvarligt, vet vad de är)
    Ändrar skärmsläcknings inställningarna till 10 min. Och sätter mig och spelar.

    Får tända upp skärmen 3-4 gånger under spelets gång då jag va tvungen att kolla några saker i Borderlands.

    Avslutar Borderlands och ser att Mobilens indikator har slocknat, tar ur laddaren och försöker aktivera den.. Inget händer.
    Kopplar in den och hör att den är aktiv. Drar ur laddaren igen och försöker på nytt.. inget resultat.
    Rycker batteriet och hoppas på de bästa.

    Efter ca 10 mins in och ur med batteriet vaknar den till liv igen.

    Nu kommer de näst underligaste, min pinkod är inte de samma som förut!
    Slår in koden som alltid och trycker OK å inväntar att den ska startas men ser att jag slagit fel, knappar in den på nytt eftersom jag tror jag kan ha slagit fel, fel igen?!
    Nu vart jag lite frustrerad eftersom jag inte har bytt pinkoden mer än 1 gång sen jag fick kortet.

    Letar upp kortet som simkortet va med i, å prövar den koden.
    RÄTT!

    HUR FAN(?) tänkte jag..
     
  5. seidse

    seidse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Hittade en till bugg idag i telefonen, tänkte om nån mer kan testa å se om de är samma för er :)

    Hoppla in dina lurar och starta spotify och dra igång nån skön låt ;)
    Sedan hemknappar du dig ur Spotify och Öppnar kamera och tar en bild.

    Spelar eran mobil oxå musiken via högtalaren vid ögonblicket nu tar bilden ?
     
  7. nfzcdy

    nfzcdy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    senaste tiden har min telefon blivit oerhört seg. allt började när jb installerades.

    nu kan det ta ca 2-3s att slå upp en bild man tagit med kamerian, galleriet bara laddar fotot. förut tog det inte ens 1s.

    meddelandehanteringen/sms är oerhört seg, tangentbordet laggar och segar sig hela tiden.

    låsskärmen känner ibland inte av att jag drar mitt finger, kan ta ca 2-3 sekunder innan den känner av.

    hemskärmen tar några sekunder att starta upp.

    jag har ca 1.45gb kvar på int minnet men ext är relativt tomt.

    sökte igenom telefonen med AVG, hittade inget.

    -

    Någon som vet hur man ändrar vart musiken från spotify ska lagras? Vill ändra till ext. men har ingen aning hur.
     
    Last edited: 5 dec 2012
  8. snoopydoo69

    snoopydoo69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    till alla som har wifi problem med s3. har ni kollat om wifi power save mode är4 på eller av. för är de på så tappar den anslutning hela tiden. gå in i service mode genom att slå på knappsatsen där du ringer *#0011# tryck på meny knappen välj wifi så kan ja nästan lova att den är på. tryck på av.
     
  9. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    - Och hur påverkar detta batteritiden?
     
  10. wix

    wix Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej!
    jag hade först en s3a som blev snodd efter ca en månad, tror nog inte jag stötte på ett enda problem under den tiden. köpte sedan en ny och den krånglar utav bara den.

    Den hänger sig minst en gång om dagen, allt från när jag ska ställa alarm till att jag surfar.

    Det går iofs att leva med men något som är mer störande och som jag gärna skulle vilja ha hjälp med är varför vissa appar inte kan ansluta till internet.

    tex facebook, det går inte att logga in utan får bara felmeddelande. logga in i webbläsaren går dock bra

    Andra appar som go launcher kan inte heller ansluta för att hitta andra teman och bakgrunder

    Att göra en programvaruuppdatering är inte heller möjlig då den inte kan ansluta till servern.

    spelar ingen roll om jag kör med wifi eller inte.

    är det bara skicka tillbaka mobilen eller finns det nåt man kan göra ?

    efter återställning av mobilen är standardspråket portugisiska, om det nu har någon betydelse.

    tacksam för hjälp
     
  11. m3rso

    m3rso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8+
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Jag har en konstig bugg med. När jag kopplar in hörlurarna (med mic) och sätter på spotify så går det bra. Låter det gå ett par låtar och jag byta till en annan låt. Då vägrar den byta på (micen=dubbel klickar). Inget händer, men låten fortsätter att gå. Den ända som hjälper är om jag drar kontakten som är till hörlurarna och sätter tillbaka den igen. Händer titt som tätt
     
  12. freddestarfighter

    freddestarfighter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Angående Wifi-problem med flera Access Points så finns det en fix. Jag har alltid haft stora problem med Wifi just på mitt jobb (Eduroam-nätverk, universitet) men hemma har det alltid fungerat. Nu har jag antagligen hittat en schysst fix för just detta problem. Åtminstone efter en dags utvärdering så har det fungerat felfritt.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2015482
     
  13. SuperOscar

    SuperOscar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att det står "Begränsad vidarekoppling är aktiv". Det som händer är att när man ska ringa hör man inte personen i luren, samma sak händer när man svarar. Vad kan det bero på tror ni?

    Tack på förhand!
     
  14. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Fler som märkt i den officiella polska 4.1.2 så vill browsern bete sig skumt. Händer ofta att när jag ska backa i den så backar den inte utan blir kvar på samma sida. Är inte alla sidor utan en del och de har aldrig gjort så med 4.1.1

    Sedan vill media och/eller mediaserver hålla telefonen vaken efter man spelat musik. Sög 20% batteri på två timmar idag innan jag stängde den processen. Hände heller inte med 4.1.1. Kan iofs vara ett vanligt apphäng också.
     
  15. Headshrinker

    Headshrinker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma sak i exempelvis PowerAmp.
     
  16. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nån som vet problemet?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  17. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    det där säger ju ingenting... vad menar du?

    Din skärm har varit tänd i 43 min och det har dragit 23% av av din förbrukning...inte att det har dragit 23% på batteri.
     
    Last edited: 14 dec 2012
  18. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Att den har dragit från 100 procent till 43 på typ 2 timmar nästan utan användning

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  19. sir_erken

    sir_erken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Börjar få massa force close sedan senaste uppdateringen... Trots återställning av luren fortsätter det. Bland annat galleriet krånglar

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  20. Anwest

    Anwest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag vet inte vad en "force close" är, men är det samma som jag har - att när jag går från valfri app ut till "skrivbordet" så låser sig allt och efter en stund får jag en informationsruta som säger att TouchWiz slutat svara? Får det sjukt mycket nu, och min telefon är nästan helt ren och med stock rom med version 4.1.1. Sjukt irriterande.