Köpes: Samsung Galaxy S4 helst snabbt

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av nictc, 14 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Jo den funkar perfekt. Men min mamma fick den innan jag flytta till Linköping. Sen dess har jag varit utan mobil (30 december)

    Ja gör det hade varit bra, om ni kan tänka er skicka dvs.
     
  2. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    undertecknad skrev igår att han ville köpa min ip5s ville ha mitt nr gav han ett nr jag använder för köp byt sälj mål men har ej erhållit något samtal. dvs je**i**r , offtopic men ändå ang betalningsföreläggande.
     
  3. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Menar du mig haha? Aldrig snackat med dig.

    edit: läste nu att du menar jetrider
     
  4. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    japp precis menade han du referade till nu,inte dig :)
     
  5. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Snart gått 2 veckor sen betalning fortfarande ingen mobil så söker än, ingen som har en över? :(
     
  6. xmonox

    xmonox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Så jävla ruttet.
     
  7. Prodrive

    Prodrive Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    Jag köpte en mobil av jetrider för ca två veckor sedan och affären gick riktigt bra och smidigt. Killen är trevlig och reko och jag fick varan precis som det var beskrivet.

    Det är nog posten det än fel p, det försvinner ju saker hela tiden där så dra inga förhastade slutsaker.

    Skickat från min XT1032 via Tapatalk
     
  8. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Ok men köp du en mobil av mig och sen nästa gång du köper en av mig så skiter jag i att skicka den hade du skrivit likadant då?

    Som sagt känns som er affär används som ett bevis på att han skickat min mobil.

    Om den nu försvunnit i posten bör han begära ut ett nytt kvitto, polisanmäla och stöldspärra den? Tycker ni inte det?

    Eller ska jag stå här med grisen i säcken och betalt 2600 kr för luft???
     
    Last edited: 22 jan 2014
  9. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Tycker JETRIDER borde sköta det bättre och försöka lösa det hela, du ska inte bli blåst på 2600 kr bara sådär.
     
    Last edited: 22 jan 2014
  10. Prodrive

    Prodrive Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    nictc

    han nämner här att du gått med på att leveransen ska ske utan rek?
     
  11. jonasheterjag

    jonasheterjag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Solklart, han måste ju stoldspärra luren direkt!
    Den är ju trots allt stulen någonstans inom postens kedja.
     
  12. blerimus

    blerimus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    1 675
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Finns en risk att paketet fastnat i nån vagn eller liknande, tog ungefär 6 månader en gång att få ett vanligt small kuvert.

    Nu kan inte jag vara säker på att säljaren har skicket telefonen, men sen tycker jag även att köparen, innehar största delen av ansvaret. Sen så är det tyvärr svårt för mig att veta ifall jetrider ens har skickat telefonen eller inte, men det är därför man borde köra rek...

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  13. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Har han skickat den så kan den ligga hos post och telestyrelsen nu som förvarar alla brev utan avsändare som saknas. Så vill utesluta att den ligger där. Jag behöver dock fortfarande vissa uppgifter för att kunna anmäla saknat brev hos dom.

    Vi försöker lösa detta via pm så vill helst att denna tråden ska handla om en s4 som jag verkligen behöver.

    Så ingen som har en s4 för max 2200 kr inkl frakt till salu?
     
  14. jetrider

    jetrider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    ??

    Men nu får du väll endå håklla dig till sanningen. Jag har för f-n aldrig sagt att jag vill köpa den skrev att jag har ett intresse av den då du ville sälja den. sålde iväg min note 3 som jag saknar samt min lg g2 med. ångrade dock mig pga av att jag avskyr iphone men ville ge den en chans men får man inte ångra sig nu för tiden? tycker att det börjar bli en smutskastningskampanj på g i denna tråd.


     
  15. jetrider

    jetrider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Till alla in denna tråd återigen.

    1. jag har sålt min Lg g2 till prodrive som gick smärtfritt.
    2. i samma veva så säljer jag min note 3 till en bekant som då frågar om jag hade fler som ville köpa en lg då han ville sälja sin.
    3. nict mfl hör av sig och anmält intresse på min lg g2 som nu är såld och levererad, vilket jag erbjuder honom att få köpa den för samma pengar som min gick för 2600:- .
    4. Nict erbjuder direkt att sätta över pengar utan att jag ens frågat om detta vilket jag emottser och han överför det senare på kvällen eller dagen efter komer ej ihåg.
    5. jag kollar med posten då det varit en brand och fortfarande strul med vissa leveranser och där jag lämnar in vilket är en coop butik så säger dom att jag kan endast skicka utan rek pga systmet ligger nere. fel eller ej vet jag inte men frågar då nict om detta är ok vilket han säger ja.
    6. postar paketet en torsdag och på fredag får jag mail om inget paket kommit fram vilket är ganska självklart då det ej kommer fram på 1 dag.
    7. på måndag fortfarande inget paket samma sak tis,ons medans vi hela tiden har kontakt via PM och jag har frågat efter hans nummer minst 10 ggr men ej fått ett nummer så jag kan ringa för att försöka lösa detta. blir då istället anklagad för att lurat honom osv osv utan fakta och bara en massa påhopp.
    Skulle då säkert försökt lura fler än bara 1 eller?
    Har på alla medel försökt göra rätt för mig men mötts av arrogans och anklagelser och då trättnat då han visste riskerna att skicka så här och jag har fullgjort min del av avtalet. sparat alla Pm som styrker detta så nu vill jag be er alla att lägga ner skit snacket kring detta då jag vet ej hur detta kommer att lösa sig. och jag håller på att fixa fram en kopia på kvittot för att kunna stöldspärra den osv oroa er inte över det.
     
  16. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Det är svårt att ge dig ett nr när jag inte har en telefon, vilket jag också sagt 10 gånger. När jag väl ger dig ett nr du kan nå mig på ringer du aldrig. Nog om det nu.

    Jo paket kommer ofta fram 1 dag efter när man skickar med posten därför tycker jag det är konstigt att inget har kommit fram nu 2 veckor efter.

    När jag bad dig stöldspärra den så verka du motvillig till detta och du verka faktiskt inte i början alls vilja lösa detta vilket gjorde mig misstänksam.

    Innan du stöldspärrar den vill jag dock skicka in en anmälan om saknat brev till post och telestyrelsen som har hand om brev som dom inte kan leverera, jag har pmat dig om detta och behöver fortfarande fler uppgifter.

    Sen angående arrogans så har du blivit dryg som fan sen jag skrev i frustration att jag skulle hänga ut dig i tråden. Du har bettet dig som det är du som blivit blåst och inte jag.

    Jag ville att du skulle skicka rekommenderat men i sista stunden så ändra du till icke rekommenderat och då jag var i behov av en mobil snabbt som fan så gick jag med på det eftersom jag trodde den skulle komma redan dagen där på.

    Sen kan du inte ha sparat alla pms då du bad om min adress några dagar efter du skickat mobilen.
     
    Last edited: 22 jan 2014
  17. xmonox

    xmonox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER


    Utan att lägga sig i för mycket: Scanna in kvittot på att du skickat paket som bevis, det har du fått oavsett om du skickar REK eller inte. Anmäl försvunnet paket med hjälp av detta kvitto och skicka kopia på denna anmälan till köparen. Skulle jag vara köpare och samma hade hänt mig och att du som säljare inte gjort åtminstone detta skulle jag fortsätta vara otroligt skeptisk.
     
  18. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Man får inget kvitto om man skickar i ett vanligt grönt kuvert eller grön låda. Jag är ändå mycket skeptisk till att en mobil bara försvinner på posten, jag har skickat över 1000 saker runt om i Sverige och allt har ALLTID kommit fram.
     
  19. xmonox

    xmonox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER


    Jodå, man får ett kvitto på att man har köpt kuvertet/porto iaf. Och jag håller med dig, av alla tusentals brev och paket jag har skickat både i arbetet och privat så har det värsta som har hänt varit att ett brev var försenat två dagar så jag är sannerligen skeptisk också.


    Skickas från min iPad via Tapatalk
     
  20. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER




    Oavsett vad så bevisar ett kvitto bara att man köpt en vara/tjänst. Inte att något har skickats, vilket du påstod tidigare.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.