Köpes: Samsung Galaxy S4 helst snabbt

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av nictc, 14 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. xmonox

xmonox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Syftningsfel isf. Det jag menade var alltså att åtminstone bevisa att man köpt porto/kuvert osv.

Skickas från min iPad via Tapatalk

2. Droid55

Droid55 Guest

Jag funderade på köpa en lur från Sturridge för ett tag sedan men avstod när han inte godkände Blocketpaketet. Dessutom var priset något för bra så det fanns inte på kartan att förskottsbetala honom. Nu verkar det dock som att vissa har bra erfarenheter av köpa från honom medan du inte har det.

Vad det gäller den andra säljaren. Du skulle givetvis aldrig gått med på att inte skicka spårbart. Bråttom? Varför så bråttom? Jag kan garantera dig att om du bara måste ha en telefon för ta emot samtal och sms så kan du hitta en dumtelefon för 50 kr. Kanske du redan har en dumtelefon liggandes eller kunde du bett om att få låna någon bekants? Vi har flera dumtelefoner och det finns gott om dumtelefoner för obetydliga summor.

Hoppas det löser sig hur som helst. Jag skulle dock råda dig till att köpa från en lokal säljare. Kika på Blocket i din stad eller hos ditt lokala annonstorg om du har ett sådant. Mycket smidigare, tryggare och garanterat snabbt.

3. jetrider

jetrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Rättele

Kan gärna scanna in ett köp på coop då jag köpte en jiffy påse men va fan bevisar det? står ju inte heller jiffy påse på kvittot. jisses va lång sökt. och att jag blir irriterad är ju inte konstigt då jag varit med om en liknande sak för många år sedan då jag blev blåst på exakt detta sätt. skickar en sak och köparen säger jag har ej fått något. det roliga är att ni alla som skriver om fy fan va dåligt att lura någon har ni någonsin tänkt tanken på att kan vara tvärtom med? eller faktiskt att postenm klantat till det. har absolut varit tillmötesgående i detta men anser inte att jag gjort något fel. jag sa till dig klart och tydligt i pm att jag ville ha kontakt med dig och du har ju en tje du hade väll kunnat ge ut hennes nummer eller hur?
    Finns ju fler som har haft en del oroblem med dig vad jag har förstått och jag kommer tillmötesgå med namn,numer osv för att kunna kolla hos posten samt för att kunna stöldspärra telefonen men inget mer än det. kommer ej lägga in mer fokus på detta och kommer ej gå med in i detta dravel om påståenden och tyckapåare mer.
    Kommer att fortsätta detta forum tills jag blir avstängd eller ledsnar och hoppas inte så blir fallet. är ngen stor konsument av mobiler men gillar att byta och tycker att detta är förkastligt att något blivit strul men som sagt jag vet att jag skickat det kan du bevisa att du ej tagit emot det? det tycker jag låter rimligt varför ska det alltid vara säljaren som är the bad guy??
    Samt du har ju mitt nummer så du kan ju ringa i morgon som jag skrev till dig i ett sms inte svårare än så så slipper vi sitta som småbarn och kasta paj på varandra då det iaf inte leder någonstans verkar det som.

Rickepip gillar detta.
  4. Droid55

Droid55 Guest

En lärdom du kan ta av detta som säljare är att ALDRIG skicka dyra prylar såsom dyrare telefoner ej spårbart. Jag skickar alltid spårbart när det rör sig om tusenlappar men även under en tusenlapp om köparen vill det. Det är faktiskt inte dyrt att skicka spårbart (tvärtom billigare). Saker i storlek med en telefon kostar 55 kr med Schenker. Spelar ingen roll om en köpare vill eller skulle föredra att jag skickade ej spårbart (aldrig hänt dock) för då säljer jag hellre till någon annan. Det är inte bara viktigt för mig att få en god relation med köpare utan det är även en trygghet för mig som säljare.

Droid_269 gillar detta.
  5. nictc

nictc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8+
    Vi kom som sagt överens om att det skulle vara rek men då snacka han massa om ditten och datten och jag behövde verkligen en telefon och mig veterligen kommer alltid brev dagen efter så jag sa låt gå.

Sen angående att jag har haft problem med folk haha du kan väl kolla på vilka det är?

Playstation, en kille som inte har varit aktiv på swedroid sen den händelsen, som dessutom var en känd strulpelle här.

Sturridge som har blåst minst 10 st här på swedroid.

Och sen till slut du.

Om jag nu mottagit mobilen, hade jag då bett dig stöldspärra den samt skapat denna tråden? Du vägrade ju dessutom stöldspärra den när jag bad om det, lite fishy om jag får säga det själv.

Har skickat in en anmälan om saknat paket till post och telestyrelsen så vi får se vad som händer. Därmed är även detta mitt sista inlägg angående detta resten får vi ta per pm eller telefon i framtiden om det skulle visa sig att den inte ligger hos dom.

--

Tillbaks till topic nu, ingen som har en s4?

Last edited: 24 jan 2014
  6. Droid55

Droid55 Guest

Du borde inte köpa telefon på distans om det är så bråttom. Varför så bråttom ens?

Varför skulle jag kolla vilka du har haft problem med? Jag tänker inte lägga mig i dina bråk, men jag kan ge dig tips inför framtiden. Bara för du är naiv så förtjänar du inte att bli lurad, men du måste också förstå att du själv kan påverka riskerna.

?

7. nictc

nictc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8+
    Vet inte om du missuppfattat men jag svarade på jetriders post inte din hehe. Han försökte få de till att jag är en som strular och massa när alla problem jag haft här beror på andra och inte mig.

Last edited: 24 jan 2014
  8. Droid55

Droid55 Guest

Jaha, ok.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.